Gå til innhold

Dere med termin i mai - hva har dere ordnet til nå?:)


trolly

Anbefalte innlegg

Har fått 'bygge-rede-syndromet' og har ordnet en del nå i januar (begynte ikke før).

Har til nå vogn, seng, badestamp, stellematte, vogndyne og sengedyne, ett sett sengetøy og kluter. Noe fikk vi til jul, men det meste har vi kjøpt nå de siste ukene.

 

Andre som fikk litt dårlig tid over nyttår? hehe. Vet at jeg egentlig har god tid, men det var nå vi hadde råd til de store tingene, så da slo vi til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei;)

 

Her har Vugge, vogn (får den til uka), stellebord, sengetrekk til vogn/seng, babycall, øretermometer + vanlig, jeg har strikket baby teppe og jeg har arvet noen baby klær da;) Men føler meg på langtnær ferdig med ting enda=P hehe... Men får ta litt etter litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg har gooood tid. Vi har fått 3 bodyer, lammeskinn og veit hvordan vogn vi skal ha (den får vi også). Ellers har vi ingen ting!!

 

Det er jo ikke så veldig mye man trenger med det første, eller er det det?

 

Vi tenker at det vi må ha er:

 

Vogn.

Sengeklær.

Stellebord.

Litt klær.

Brystpumpe.

Bilsete

 

Glemmer jeg noe? Det virket plutselig litt lite!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulpekluter

Flasker (kjekt å ha)

Ammepute (kjekt å ha)

Seng/Vugge

 

hehe... jeg aner egentlig ikke, men ting jeg kan tenke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har alt fra eldste jenta på 2 år, men har bestillt ny vogn og skal kjøpe nytt bilsete, ellers vil vi kjøpe ett par nye flasker,smokk,gulpekluter og i og med at vi får i mai denne gangen og fikk i oktober forige gang så må vi vel ha en del sommer klær i minste str. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt:

- vogn

- seng

- bæresele

- ett sengesett + noen babyhåndklær med hette

 

Mangler:

- stellebord/balje

- madrass/dyne/vogndyne/mer sengetøy + håndklær, kluter

- bilsete

- klær + småting

 

Resten kan vel tas etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom tråd...!!

 

Har:::

Kombivogn,...etter store gutt men kommer til å kjøpe en sommer trille av noe slag...

Seng m/ madrass

Nok 56 str i klær,,,tror jeg

FIKK bilsete i går HURRAAAAA

Brystpumpe...også fått....

Vogn "dill" ting til å se på

Skal låne et stellebord første måneden, men så må vi skaffe en annen ordning....

 

Mangler :

Dyne til senga

Tisselaken

Gulpekluter

(Må i kjellern og se etter stelleveska som hører til vogna men der er det så fullt!!!!!Det kan også ligge et vogn teppe oppi den ,,,hvis ikke jeg husker feil....)

Insektsnett

Flasker

Solparasoll til vogn

Toilett saker;kremer o.vaskeservietter++

....hmmm.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, må si dere er flinke!!

 

Vi har arvet:

Seng

Brystpumpe

stellebord (til å henge på vegg)

Har fått:

Litt klær

Har kjøpt

Ingenting.... Har sett på vong og har snart bestem oss håper jeg...

Vet ikke om det blir jente eller gutt så har ikke begynt å kjøpe tøy, vet og så at det kommer masse arveklær fra søsken!!

 

Er det kun vi som er så "trege"???

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dere er ikke alene, vi har ikke handlet noenting enda. Men har arvet en vugge. Begynner nok snart, men kjenner ikke presset helt enda, men gleder meg til å begynne å handle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja begynte å bli veldig klar for redebygging etter jula. Småen har ei veldig snill tante som har sendt både vogn og seng dyne pluss sengetøy til jul. Så da januarsalget var i gang ble det kjøpt inn litt og litt klær.

Ellers kom vogga i hus for ca 2 uker siden og vogna er bestemt, drømmer om den om natta. Skal gå til innkjøp snart.

Lurer veldig på bilstol, og trille som kan stolen kan festes på... Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste fra sist, men har noen nyanskaffelser:

 

Har kjøpt:

- Sino elastisk sjal

- Bittebror Hybride

- Litt klær

 

Skal ha:

- Solparasoll til vognen

- DryKid ammemadrass

 

Hm, kommer ikke på noe mer i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en butikk i nærheten av oss som gikk konkurs rett etter juletider, så har blitt en del billig baby-shopping der!

Har fått kjøpt litt klær

vogn

bilsete

babygym

dyner og puter

sengetøy

håndklær

ammepute

 

 

Veldig fornøyd med shoppingen =) men venter nok en stund med å skaffe resten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke begynt ennå, men er helt klar for å begynne. Vet åssen vogn jeg skal ha men mannen min synes ikke vi trenger å kjøpe før i april. Men av erfaring vet jeg at jeg blir så stor og sliten den siste måneden at jeg må nok ut i mars og handle.

 

Jeg må bare ha vogn, balje, ny madrass til sprinkelsenga, litt klær, sengetøy, stelleveske, gulpekluter...oj det ble visst endel allikevel.

 

Jeg er klar for å ta litt om gangen..for jeg blir så fort sliten av å handle og det må bare mannen min forstå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fra før, så har det meste.

Kan heller si hva vi skal kjøpe inn.

 

Ny madrass

litt mere ulltøy

et nytt sjal - <3 Didymos bølger acqua <3

en lommeslynge

ny stellebag

nytt stellebord (det vi har nå er altfor stort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har handlet vogn,bilsete med base,kommode til å ha stellepute på og selvfølgelig litt klær,leker og små ting. Det er så koselig nå som det nærmer seg å handle inn litt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss kor flink dokke er! Vi har ikkje begynt på handlinga enda! Vi føler det er kjempe lenge igjen!! Men det er kanskje ein ide å starte å tenke på det, sidan alt vil bli tyngre og tyngre etterkvart.. Hm, ein tankevekker det her..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har i det minste ryddet plass til barneseng på soverommet.... Og prøver å planlegge litt hvor vi skal sette stellebord, kommode og vogge.

Ingen innkjøp enda, god tid igjen til mai.

Vi har forsåvidt endel saker i kjelleren som skal opp fra forrige gang - som er fem år siden.

Lærte forrige gang at man egentlig ikke trenger så mye.

Man trenger ei god vogn og seng, kommode og stellebord. hundre millioner myke kluter å tørke gulp med, kanskje et par tåteflasker. Bilstol om man har bil. Noen få gode klær.

Resten tar man som det kommer etter som behovet oppstår.

 

Så nytt stellebord, bilstol og kommode blir kjøpt inn. Pluss et par nye body`er i godt stoff. Om noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke ordnet noenting enda.... Men så har vi en på 2, så det meste er på plass fra før.

Litt nye klær, babybjørn og nytt til senga, ellers tar vi det som det kommer.

Men tror jeg må svinge meg snart. Fødte i uke 35 sist, og da var ingenting klart !!!! Måtte få perm fra barsel for å dra å handle klær til småen....Det er greit å få gjøre disse tingene selv, greit med mamma og svigermor, men så er det jo kosen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips: Hvorfor bruke penger på flasker og brystpumpe..?

Det er ikke noe en MÅ ha i starten, forhåpentligvis...

Jeg har aldri hatt bruk for det de første mndene , og hvis behovet melder seg er det jo bare å kjøpe etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lite tips: Hvorfor bruke penger på flasker og brystpumpe..?

Det er ikke noe en MÅ ha i starten, forhåpentligvis... "

Dette måtte vi ha med en gang da jeg IKKE fikk til amming, så måtte pumpe og gi flaske...Ble brukt med en gang vi kom hjem:)Etter tre dager med skriking og en bebi som ikke hadde fått noe særlig mat!!

Så dette skal stå klart denne gangen å.

 

Men det enseste vi har handlet er en søskenvogn!

så må vi ha en sprinkelseng til og noe vår sommer tøy, siden førstemann kom på vinter:)

Har vel resten fra første , som nesten ikke er pakket ned enda:)

 

 

Men uansett til dere som er førsetgangs og ikke har noe fra før.

Jeg vil annbefale dere å begynne å handle snart, for det blir meget tungt å gå å handle masse på slutten;)

 

Jo også så jeg att ingen har skrevet bleier og stelleting.

Dette kan være lurt å ha i hus..

 

Og ikke att det har noe med beibien å gjøre, men handl inn bind til dere selv jenter;):)

 

Lykke til med shoppingen jenter:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så å si ferdig jeg:-) Ikke at det er min feil.... Har en del fra to jenter tidligere og en haug med gode venner som vil kvitte seg meg alt fra klær til utstyr.

Må på loftet å finne seng og dyner for å skjekke om det "virker" enda, men det drøyer jeg.

Ellers har jeg stort ønske om to nye amme BH er for nå har brystene nesten vokst ut BHene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god tid fortsatt, men har begynt så smått nå etter jul.

 

Så langt har vi dette klart:

-Vogn (svigers har kjøpt - bra vi sjekket, for de var egentlig utsolgt for den fargen vi ville ha, og det ville ta måneder før de fikk ny forsendelse fra utlandet)

-Bilsete (kjøpt på salg i januar)

-Kluter, helseteppe og litt klær i små størrelser - har også byttet en veldig upassende julegave til noen mye leker

 

Og så har vi kjøpt hus, så det blir nok å ordne fram til mini kommer, men vi stresser ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste etter førstemann...men vet også at det er greit å ha ting på stell tilfelle man blir helt sengeliggende siste måneden (eller om hun kommer før) ;)

 

Mangler småting...som noen forskjellige typer smokker, flasketuter - forskjellige typer, få tilbake ammepumpa j lånte bort, bleier, stellebord, ny weleda rumpekrem, litt forskjellige brystkremer, potetmel til rumpa, MESOFT fra apoteket (ypperlige til å vaske små babyrumper!!)...sikkert mer.., bind/trusebleier

 

hentebaggen - musikk, lys, aromaoljer.hihi..

 

Ikke minst gå over tøy og se om vi trenger noe - vaske alt utstyr... og selge det j ik vil bruke av klær på finn =)

 

puh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men brystpumpe og flasker er da noe far kan kjøpe mens mor er på barsel så det er klart til hun og barnet kommer hjem, dersom det skulle være behov for det.

Man trenger jo ikke det på forhånd.

 

Fars eks maste sånn på meg sist, at jeg _måtte_ kjøpe flasker, brystpumpe og MME før barnet var født. Men vi gadd ikke, det kunne vi kjøpe hvis og når vi trengte det.

Vi hadde ikke behov for brystpumpe og flasker før babyen var 6 mnd, å MME har vi aldri brukt. Så MME ville jo vært et totalt bortkastet kjøp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...