Gå til innhold

Dere med 4 eller 5 barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere beholdt barnet hvis dere ble uplanlagt gravide, eller hadde dere tatt abort?

Dette er ikke ett krangleinlegg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 6 barn... De tre siste var et p-pille-barn, et spiralbarn og et hull-i-gummi-barn.. så da steriliserte jeg meg gitt!

Skrevet

Jeg har 4 barn, og jeg hadde IKKe klart å ta abort:)

Skrevet

Jeg har 8 da, men ville ikke tatt abort om jeg ble uplanlagt gravid likevel.

Og jeg er overhode ikke religiøs (er ateisk faktisk), så det ikke noe slikt som ligger bak min holdning. Jeg synes bare at det skal _veldig_ mye til for å kunne forsvare å ta et liv som er påbegynt, og for meg ville det altså vært helt uaktuelt å ta abort om jeg skulle blitt gravid, selv om vi er ferdige med å få barn nå.

Skrevet

Oktaviastar:

Hvor gamle er barna dine?

Hva med prevensjon (ikke frekt ment..) ? ;D

Skrevet

Jeg har 4, og har ingen planer om å ha flere. Men hadde jeg blitt gravid hadde jeg likevel beholdt. Vi planla ikke nr 4 heller vi da.

Skrevet

Ble uplanlagt gravid sist, og beholdt. Det var nummer 6, og jeg var 38.

Ikke noen ønskesituasjon, men er i ettertid fullstendig enig med fødselslegen min:

Å bli gravid så sent, uplanlagt, er ofte "a blessing in disguise".

;o)

Skrevet

Alle våre 8 var godt planlagt.

Vil man ikke ha barn og har sex så bruker man prevensjon, enkelt og greit...

Alle som ikke vil ha barn, men likevel ikke bruker prevensjon eller slurver med prevensjonen burde blitt tvangssterilisert spør du meg...

Skrevet

Oktaviastar:

Hvor gamle er barna? er de med samme mann?

Hvordan finne en mann som vil ha så mange barn og ikke tilhører en sekt? ;)

Det er beundringsverdig at du har satt 8 barn til verden, du burde vært medaljert (om man kan si det sånn). ;)

Skrevet

Eldstemann er 17 og minsten 3. Alle har samme fantastiske far.

Å sette barn til verden er da ikke noe å få medalje for, det kan jo hvem som helst, det er oppdragelsen som er det som krever innsatsen og det alt for mange tar alt for lett på.

Skrevet

Jeg hadde beholdt, hadde aldri klart å ta abort!

Skrevet

Ingen som er redd for å bli sittende alene hvis det skjer bf noe? eller det blir slutt? Greit med mange barn når man er 2, men hva om man blir alene?

Jeg har fem barn. Hadde nok ikke klart å ta abort om jeg ble gravid igjen, men tanken på å bli alene er skremmende..

Skrevet

Hei!

Jeg er 40 år og overraskende gravid med mitt 6.barn. Har aldri vurdert abort, denne må få like sjanser som mine andre barn. Blir helt sikkert like uunnværlig som de andre gullklumpene mine er!

Skrevet

Som man ligger reder man.

Om jeg skulle gå rundt å bekymret meg for å bli aleine med barna tror jeg ikke jeg ville hatt barn i heletatt. Ser ikke på 5 barn som et problem å ha aleine. Og hvor stor kan forskjellen på 5 og 6 barn være tro...

Skrevet

Ble alene med 4 engang. Var helt uproblematisk.

Skrevet

Selvfølgelig ville det blitt slitsomt om mannen min døde, men muligheten for et eventuelt dødsfall var noe vi tok med i beregningen hver gang vi vurderte om vi skulle ha et barn til. Og jeg vet at jeg ville greid meg om jeg skulle blitt alene. Det samme gjelder mannen min om jeg skulle falle fra.

Skrevet

Dere må huske på at barn har evne til å vokse seg større....tror enkelte glemmer det?!

Skrevet

Lykke til =o)

Selvfølgelig kommer nummer 6 til å bli like uunnværlig!

Jeg skal ikke ha flere, men har også tatt det til etterretning.

Skrevet

Tror mange glemmer det ja. Virker som de fleste ser for seg at jeg sitter her med 8 2-åringer... ;-)

Skrevet

Jeg hadde klart meg fint alene, iallefall. Har 3 som bor hjemme av 6. Og de er snart 17, nesten 11 og minsten på 3. Resten er voksne. Tiden flyr, gitt.

Skrevet

HI, venter du en uplanlagt baby?

Skrevet

Nei, hvertfall ikke som jeg vet om. :) Har en liten en som jeg fortsatt ammer, og har ikke fått tilbake mens. Så trur ikke det. ;)

Men hadde jeg vært gravid hadde jeg beholdt. Ingen tvil. :) Hadde nok fått høre av både familie og venner, men.. Folka mine syntes jeg burde stoppet etter nr 3. :s Men det er mitt valg. Ikke missforstå. De er like glad i alle 5. :) Er bare at resten av familie/venner har max 3 barn. Mange som ser negativt på det å ha mange barn, dessverre. :(

Hi

Skrevet

Jeg er høygravid med nummer fire, og skulle jeg blitt gravid med nummer fem hadde jeg blitt 5-barns mor også...

Men vi setter sluttstrek her da og velger sterilisering som prevensjon resten av livet.

Jeg hadde ikke satt 4 barn til verden om jeg ikke hadde klart å ta meg av de alene, og jeg hadde ikke valgt å få 4 barn med en mann som ikke klarte det. Men selvfølgelig er det et av mine værste mareritt å miste mannen min, eller bli borte selv så barna mine blir morløse. Kan likevel ikke bruke energi på sånne tanker, vi lever, vi har det godt og koser oss som foreldre til flotte barn som vokser til. Ville ikke hatt det anderledes jeg :)

Skrevet

fatter ikke hvorfor andre (familie/venner) tror de har noe med å kommentere hvor mange barn en familie skal ha! Søsken er noe av det flotteste en mor/far kan gi barna sine spør du meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...