Gå til innhold

Hvordan går det om dagen jenter?


guttemams 04*05*09

Anbefalte innlegg

 

Hei alle sammen!

30+3 i dag og 69dager til termin 10.april :)

 

Må innrømme at jeg rent har glemt aprilklubben en stund nå, men det var kjempekoselig å finne en slik tråd og få lese hvordan dere har det!

Ser mange er i samme situasjon som meg her. Ble sykemeldt i midten av januar pg kynnere og bekkenplager og mye løft i jobben. Synd fordi jeg virkelig elsker jobben min! Måtte en tur på føden for å sjekke at jeg ikke hadde prematurrier, men alt var heldigvis i skjønneste orden, og vi fikk vite at vi venter enda ei lita snuppelure :)

Har også kjøpt oss 3d ul, og er superfornøyd med det - nå har vi en idè om hvordan hun ser ut der inne også!

 

Ellers har jeg vel igrunn ikke så mye å berette.. Har ikke gjort klart en eneste ting til baby kommer - hverken klær, seng eller noe annet.. Vel vi har kjøpt en søskenvogn da, som vi bare monterte og så pakket vekk igjen - hater å ha en bitteliten leilighet, og håper vi får kjøpt oss det huset vi ønsker oss til høsten.

Er litt trist at jeg må jobbe og pappa være permitert for at vi skal få det til, men alt i alt tror jeg det blir bedre for familien å få et skikkelig sted å bo =)

 

Lykke til alle sammen! Over og ut!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

 

Jeg er 28+2 idag, og har hittil hatt hva jeg tror må regnes som et veldig lett svangerskap. Nesten ingen kvalme i det hele tatt. Har slitt med bekkenet før og var inne i en slik periode igjen da jeg ble gravid, men det gikk heldigvis over etter noen uker. Er ansatt litt over 50% og har tatt masse ekstravakter for å tjene mest mulig til permisjonen, med andre ord jobbet tilnærmet fulltid fram til nå. Merker imidlertid at kroppen begynner å si stopp. En stor gutt inni her, så det begynner å bli tungt, spesielt for ryggen. Jobben min innebærer noe fysisk arbeid som kan være tungt for en med ekstra kilo foran, og er i ferd med å få tilrettelegging nå. Har imidlertid besluttet å "sykemelde meg selv" ned til de prosentene jeg faktisk er ansatt, til tross for tap av penger. Er nemlig mye sliten, og sliter med kynnere og anspenthet, spesielt etter at jeg har kommet hjem, og egentlig skal slappe av. Tenker mye på jobben, tror ikke det er helt bra.

 

Over til noe litt hyggeligere.. Etter UL i uke 12 (måtte se at det faktisk var noe inni der), uke 19 på sykehuset og 3D-UL uke 27, har vi fått bekreftet så langt det går at det er en frisk og ikke minst nydelig gutt inni her. Stor for alderen er han og, og jeg er veldig liten, så er spent på hva som skjer videre, om han fortsetter å vokse i dette tempoet. Gleder oss uansett utrolig mye til han kommer. Har kjøpt vogn og stellebord i dag, og mangler bare småting + madrass. Tror faktisk navnet er klart og! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

 

Fint å høre at så mange skal ha baby i april og at det går bra med dere! Er førstegangs fødende, så er ultrolig spent på hvordan dette skal gå! Tenker positivt!

 

Var kvalm lenge utover i svangerskapet. Tåler ikke at det blir for varmt, men ellers så går det bra. Kvalmen gikk så og si over når jeg kom i uke 20. Var på ult i uke 19 og fikk vite at vi venter sansynligvis ei livlig jente. Magen vokser jevnt og vekten like så. Har ikke hatt noe komplikasjoner enda, så har vært heldig. Er nå i uke 30+5. Har termin 10 april. Begynner å nærme seg nå. Har begynt å få ganske vondt i ryggen og har vanskeligheter med å få sove noen ganger, men med litt massasje av samboeren min så går det bedre. Skal prøve på å få en til ult, for å se om alt er som det skal der inne. Kjenner kraftige spark jevt hele dagen, men mest om jeg har på musikk eller om det er folk som prater rundt. Var selv 4100gr når jeg ble født 14 dager over termin så venter nok ei kraftig jente og frisk jente.

 

Har handlet alle store ting, så mangler kun litt stelle ting og få stellekommode, vippestol, spisestol, vugge og bilsete i hus fra svigers og mamma og pappa. Var å kjøpte vogn for noen dager siden. Er utrolig fornøyd med kjøpet. simo kombi i mørk brun. utrolig behagelig og lett å trille. stor plass i vognen. Kjøpte matchende vognpose i samme farge. gleder meg virkelig til å trille den lille prinsessa i den.

 

Viser stolt den voksende magen når jeg er ute blandt folk, og føler meg utrolig heldig som har noe så fint i magen:)

 

Lykke til alle sammen! Håper alle får en fantastisk tid framover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei jenter!

Tenkte vi kunne følge opp denne tråden da det var så koslig sist å høre hvordan det går med dere andre!

 

Her nærmer det seg uke 36 ( er 35+4), og jeg veksler mellom synes tiden går altfor fort eller for sakte. Sykehusbagen er ferdigpakka, og har det meste klart til den lille kommer.

Formen min har vært kjempefin hele svangerskapet, men hadde ei forferdelig uke i uke 32-33 med bekkenløsning, forstoppelse og massevis av kynnere. Heldigvis med hvile og en solid dose lactulose ble bekkenet og magen bedre. Skal til jordmor neste uke, og håper å få svar på om hodet er festet. Kjenner ihvertfall er veldig nedpress og press på blæra når jeg går. Dobesøkene på natta har også tatt seg opp til en 2-3 ganger per natt. Ellers har aptitten kommet for fullt her i gården! MÅ ha sjokolade hver dag (ikke bra), og blir fort sulten..

 

Hvordan er det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Så kjekt å høre hvordan dere andre har det.

Jeg er 34+6 idag og lei av å vente. Babyen har lagt seg med hodet ned, og jeg tror den har festet seg. Virker sånn.. Men jeg vet ikke, er første gang dette.. kynnere har jeg, men merker det ikke annet enn at jeg ser at magen spenner seg..

 

Vi har vel kjøpt inn alt sammen, skal male stellebordet. Men ellers er alt klart.. Har ikke pakket bagen enda. Syntes det er litt tidlig enda. Men det er vel snart på tide.

 

Har hatt et greit svangerskap, kastet opp de første 6 mnd, så det var godt når det gav seg. Har vært i jobb hele svangerskapet og det har vært godt, for da har jo tiden gått litt fortere. Er sykemeldt denne uken p.g.a. luftveisinfeksjon, men håper på å være tilbake i jobb neste uke da det er siste uken i arbeidslivet på et år.. Utrolig rart syntes jeg..

 

Huff Luna, forstoppelse høres ikke godt ut.. Det er min største redsel, så jeg spiser mye fiber og en kuwi om dagen, så magen er som vanlig.

 

Er ellers utrolig lei og rastløs.. Så det er egentlig det værste, Noen tips mot dette hadde vært supert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

ja nå går det unna... er 35+3 og gleder meg masse til tulla kommer. Hun er aktiv og det er bare godt å kjenne bevegelsene hennes...merker at hun har mindre plass å boltre seg på nå ;) Ellers er vi i god gang med oppussing...vaskerom og barnerommet skal kun vaskes ut av, mens vi håper på å være ferdig med badet denne uka. Så da må det bare ryddes og vasket overalt ellers før vi kan flytte tilbake igjen...det skal bli deilig :) Er 100% sykemeldt pga ryggsmerter og bekkenløsning, så dagene kan bli litt lange. Ser fram til aprilmnd nå :)

 

Tullas klær er ferdig vasket, bare å stryke det igjen. Så nå skal jeg gjøre ferdig sykehusbagen neste uke tenkte jeg...har fortsatt litt småttrier jeg må kjøpe inn og pakke med. Også skal senga hennes og vognen gjøres klar-er jo så koselig å ordne med :);)

 

Lykke til med forberedelsene alle sammen...snart sitter vi med de nydelige babyene våres i armene og kan nyte synet av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35+3 her. Vært sykemeldt 100% siden midten av januar. Dette pga uttalt tretthet. Har ei lita jente her nå på 13 måneder, som krever sitt av mammaen, og det å jobbe gikk fullstendig ut over familielivet. Jeg gikkk rett og la meg når jeg kom fra jobb til jeg skull på an igjen. Har en krevende jobb, fysisk og psykisk, masse stress. Så siden vi får to så tette barn, syntes jeg det var best å prøve være hjemme nå og samle krefter til neste mann kommer. Kan ikke si at jeg popper over av energi, men jeg fungerer på et vis om dagene.

 

Jeg begynner å bli lei av denne store uhåndterlige kroppen. Men så har man jo vært gravid i snart to år med en liten pause på fem måneder.

 

Vi har jo det meste fra før, men det overrasket meg litt at vi faktisk måtte kjøpe endel ting likevel. Ny seng, enda et bilsete, søskenvogn. Og siden vi fra før har jente og et inferno i rosa, og mest sannsynlig venter gutt, så måtte jeg jommen ut å handle klær. Og nye vaskekluter/ gulpekluter etc etc. Barnerommet er i full opp-pussing for øyeblikket. Ting tar tid---- stakkars sambo, han får ikke mye hjelp heller.

 

Ellers er vel alt i skjønneste orden som det heter:-/

 

Lykke til videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så heldig jeg føler meg når jeg leser denne tråden! Har ikke vært plaget med verken kvalme eller bekken.. Har jobbet 100% hele svangerskapet, ikke en eneste dag med sykemelding, så det var veldig merkelig å gå ut i permisjon nå på onsdagen. Fant fram skiene og dro på hytta, men må vel dra litt nærmere byen og sykehuset snart igjen. Har termin 1.april, men håper han kommer litt før tiden! :-)

Er førstegangsfødende og gruer meg litt til fødselen.. Ser for meg at jeg får "alt" igjen da, siden jeg har vært så heldig gjennom hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den, Anonym! Jeg er også blant de heldige som har lite plager, og har hatt et veldig lett svangerskap. Det eneste jeg har vært plaget med er litt ryggsmerter av og til, pluss at jeg får litt vondt i bekkenet hvis jeg går langt - men da lar jeg bare være å gjøre det. Jeg sykler på ergometersykkel en halvtime hver dag, og føler meg lett og fin i kroppen (til tross for nesten 12 kilo + i uke 36). Har nå en drøy uke igjen å jobbe før jeg går i permisjon, og håper å nyte dagene før lillemann kommer til verden... Og så tenker jeg som deg: spørs om vi ikke får "alt" igjen senere... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...