Gå til innhold

Har vi ingenting å stille opp med her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil tro at du iallefall har en sterkere sak siden dere ikke skrev under på disse papirene. Da har dere jo i utgangspunktet heller ikke inngått noen avtale.

Det som kan ødelegge for deg er at du selv når du får vite om fotograferingen og spesielt når du mottok bildene må skjønne at fotografen tror at du ønsker dette og da selv får en oppfordring til å opplyse om at du ikke ønsker noen bilder.

For det første da barna faktisk ble fotografert uten at du hadde skrevet under så kunne du ringt fotografen (evt. gitt beskjed i bhg) og sagt at dere ikke ønsket bildene.

For det andre har du faktisk mottatt bildene, og hatt dem hjemme lenge. Dette i seg selv kan være nok til å være forpliktet av kjøpet ved å unnlate å melde fra (stilltiende avtaleinngåelse).

Selv om du ikke har inngått avtalen har du selv altså en plikt til å ordne opp innen rimelig tid når du skjønner at det er begått en feil. Men akkurat hvor denne grensen går kan jo være litt vanskelig å si.

Uansett om forbrukerrådet mener at du er bundet av avtalen ville jeg forsøkt meg ovenfor fotografen med å si at du ikke har skrevet under på noe bestillingsskjema osv, og håpe at det når fram. Han har jo produsert bildene og sendt dem hjem til deg for vurdering uansett, og hadde du returnert innen fristen så hadde han jo ikke tjent eller tapt noe mer på det. Så er jo lov å forsøke seg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er klar over at vi muligens må punge ut.

Men, er såpass mye penger og møkkdårlige bilder, så føler vi må sjekke ut så mye som mulig og prøve litt før vi sier, "ok, greit".

Skrevet

Alltid lov å prøve seg =)

Lykke til!

Skrevet

Jada, er ikke ulovlig det :) Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...