Miss Foster Skrevet 21. januar 2009 #26 Skrevet 21. januar 2009 Jeg synes du er flink jeg Monajenten. Stå på så når du målet ditt ) Vær bare varsom når du legger ut linker til bloggen din, for man kan gå inn der og se hvilke bloggvenner du har, som også er her inne med de samme nickene, og gå videre inn på dem, og slik finne ut hvem en del av de bak nickene her er. Men lykke til , går selv på lavkarbo og skal også ned en del graviditetskilo )
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #27 Skrevet 21. januar 2009 Når 90% av dere her inne spør andre skravlere om råd, så vil jeg ikke si at det er prat om ansvar, eller at dere er i stand til å ta ansvar. Synes det brde være et lite overformynderi som passet på hva dere anbefaler til hverandre. Tenk på alle som måtte selge sine utbrente voksiposer etter at det direkte var kjøpepress her inne på skravlesiden på dette farlige og meget brennbarte produktet.
Leamamma Skrevet 21. januar 2009 #28 Skrevet 21. januar 2009 Lykke til! Håper du har tenkt nøye igjennom dette? Ketolyse er ikke en kur man hopper på i farten, men noe som burde være vel gjennomtenkt da du må endre matvaner for resten av livet. Er forøvrig enig med hun som mente man ikke burde følge kuren uten å følges opp av helsepersonel (absolutt ikke enig resten av det hun skrev).
Ane Rikke ♥ Skrevet 21. januar 2009 #29 Skrevet 21. januar 2009 CLYDE BARROW selv om man spør om ting her inne,spør om rød,tips o.l,så vil ikke det si at man følger svarene man får slavisk. man tenker selv,og gjør det som er best for en selv. men det er jo alltid kjekt å se hva flertallet mener,og ta en avgjørelse som man mener er riktig !!!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 21. januar 2009 #30 Skrevet 21. januar 2009 Ketolyse og lavkarbo er jo livsstils/kostholdsendringer som på ingen måte var ukjent for meg, selv om jeg først etter 2 graviditeter har hatt noe behov for slanking.. Det er jo i ALLE slankekurer jeg noen gang har lest om, nevnt at mat med mye karbohydrater (hvit ris, pasta, poteter bl.a) bør være en minimal del av kostholdet, og det er jo akkurat det dette går ut på. Ikke gidd å være skeptisk for å være skeptisk - det er nok av folk som mener fedon og grethe roede også er svada, og det er nok av dem som sulter seg og gjør slankingen direkte farlig istedenfor å følge en ansvarlig diett hvor man får i seg alt kroppen trenger.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 21. januar 2009 #31 Skrevet 21. januar 2009 Jeg begynte også på mandag. Gikk inn i ketose i går. Synes ikke det er vanskelig å holde, men må helt ærlig si at hele huet mitt stritter imot denne tankegangen.. Vi er jo opplærte til at vi skal spise lite fett og i tillegg lettmat.. MEN, jeg er villig til å prøve dette en periode. Før jeg ble gravid holdt jeg meg til lavkarbo og gikk ned 20 kg på det.. Så jeg vet at det funker. Selv om jeg aldri har prøvd ketolyse før... Lykke til, Monajenten!! :-)
Pysa Skrevet 21. januar 2009 #32 Skrevet 21. januar 2009 Ikke bruk tida på det som ikke gir deg noe (og da mener jeg uvitende dibbere). Det beste med ketolyse er jo alle tomatene. :-) Har prøvd ketolyse selv, men ble så veldig kvalm (selv om ketolysetacos svar snooop - lavkarbo.no-oppskrift). Holder meg heller til moderat lavkarbo, og bruker litt lenger tid. Lykke til, vesla!
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #33 Skrevet 21. januar 2009 RikkeAne Her er det ikke spørsmål som onhandler ullvotter eller polvotter. Dette omhandler en meget omstridt slankekur og som igjen omfatter helserelaterte problemstillinger. En bok om ketolyse er ensidig forklaring og som ikke har tatt konsekvensen av faremomentene. Overvekt er et stort problem, men man skal være forsiktig med å lage reneste hallelujastemningen der andre medlemmer kan bli revet med.
Ane Rikke ♥ Skrevet 21. januar 2009 #34 Skrevet 21. januar 2009 CLYDE BARROW folk har lov til å bruke hue sitt sjøl vet du...
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #35 Skrevet 21. januar 2009 Noen som hormonelle her i dag tror jeg! Men, må jo si meg litt enig i det de skriver (selv om tonen er i töffeste laget synes jeg!). Jeg er den förste til å innrömme at jeg ikke er spesielt innsatt i denne type slankekur, men må jo spörre; hvordan kan det väre sunt å spise bacon og majones til frokost??? Stakkars, stakkars blodårer etter noen mnd på denne kuren! Og skal man leve på denne dietten resten av livet tror jeg dessverre livet blir kort!
mai mammaen til to Skrevet 21. januar 2009 #36 Skrevet 21. januar 2009 Jeg syns det virker litt lugubert jeg., hehe.. men det er jo meg da... jeg slanker meg også men har sverget til Grethe Roede. Jeg spiser mer mat enn jeg noen gang har spist og likevel går jeg ned i vekt. og det beste av alt, jeg spiser ALL mat.. kan spise skive, poteter, pasta, kjøtt osv.. i tillegg kan jeg spise meg en liten sjokolade eller noe annet godis på lørdagen...
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 21. januar 2009 #37 Skrevet 21. januar 2009 Hvordan vet du at du er i Ketose?
Monajenten Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #38 Skrevet 21. januar 2009 XxXxX.....: Ja, dette er nøye gjennomtenkt. Jeg har spist for mye drittmat alt for lenge, og det bærer kroppen sterkt preg av. Jeg trenger virkelig en kostholdsendring, og jeg syns det er veldig godt å være i gang. Nå gjør jeg alt man skal gjøre, drikker mye vann, spiser det jeg skal og i tillegg har jeg bestilt meg de viktige vitaminene og mineralene man trenger. Jeg har prøvd utallige meningsløse og ikkefungerende slankekurer. Denne gangen føler jeg at jeg er på rett vei med en livsstilsendring.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 21. januar 2009 #39 Skrevet 21. januar 2009 som monajenten har forklart lenger oppe, er dette en diett man kan følge i opp til 6mnd om det er behov for å gå ned så mye - deretter skal man øke inntaket av karbohydrater, men fortsatt leve med et kosthold med LITE karbohydrater.. Det betyr ikke at de som går på det aldri mer kan spise ris eller poteter og må ha majones til frokost hver dag..
Monajenten Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #40 Skrevet 21. januar 2009 Man får kjøpt urinstix på apoteket som måler om man er i ketose eller ikke. Fisen og Fisa: Man skal selvsagt ikke gå på ketolyse resten av livet, det er max 6 måneder. Deretter går man over på vanlig lavkarbo. Man spiser jo heller ikke bacon og majones døgnet rundt, men masse grønnsaker. Det er en viktig del av kostholdet.
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #41 Skrevet 21. januar 2009 Ok, skjönner!!!! Önsker deg virkelig lykke til med kuren! Pröver og¨så å komme meg ned i vekt, men jeg har valgt en litt annen framgangsmåte. Ikke noe sukker i ukene, mindre posjoner og droppe smör og annet unödvendig fett! Lykke til Monajenten :-)
Leamamma Skrevet 21. januar 2009 #42 Skrevet 21. januar 2009 Det er bra! Da ønsker jeg deg lykke til med både vektnedgang og livsstilendring. Håper resultatet blir bra og du blir fornøyd )
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. januar 2009 #45 Skrevet 22. januar 2009 hvorfor kommer alltid alle disse rare nickene som aldri er her ellers når monajenten legger ut innlegg? gud bedre meg så teite dere er!!! så flott mona! :heia: er også i ketose så klart og jeg er feit jeg også. skal vi snakke om hvor feite vi er sammen. heheheh. søta mi! til deg som mente at det beste med ketolyse var alle tomatene? ehm.. dr.torkild anbefaller vel en halv tomat om dagen siden det er lett at tomat stopper/hemmer vekta. hehe. merkelig. i dag har jeg spist stekt spekeskinke med blomkålgrateng som jeg lager slik. blomkål kokes, haes i ildfast form. hell over litt fløte og masse revet ost. evt kan du koke opp fløten og ha i ost så det blir tykk også helle over. nam nam. ha ost på toppen også før du gratinerer den i ovnen. om noen år kommer forskning til å vise at alle disse lettproduktene og vita hjertegod produkter er ekstremt farlig for oss. hejja min gamle tynne bestefar som skjærte blingser av meierismøret og momset. hehe.
Monajenten Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #46 Skrevet 22. januar 2009 Så koselig svar søtami:-) Såklart vi kan diskutere hvor feite vi er (over en drink?? ;-)) Ang. Pysa som skrev om tomatene, så var det en litt ironisk spøk, vi har nemlig en intern greie med tomater;-) Så stort sett alle innlegg uansett hva det gjelder, nevner vi tomater:-P Spekeskinke! Nam. Nå fikk jeg lyst på eggerøre og fenalår. MMmmmmmm. Jeg visste forresten ikke at tomaten hemmer vekten, så da skal jeg spise litt mindre cherrytomater enn jeg gjør nå. Godt med alt man lærer:-) Jeg liker dessverre ikke blomkål, men skal prøve gratengen med brokkoli istedet!! Takk for tips:-)
yret Skrevet 22. januar 2009 #47 Skrevet 22. januar 2009 Jeg kan ingenting om denne kuren, og skal derfor ikke uttale meg om hvor effektiv/sunn/usunn etc. den eventuelt er. Må likevel innrømme at jeg klør meg litt i hodet, all den tid jeg selv har tilbrakt åtte døgn på sykehus nettopp pga. langt fremskredet ketose (maksverdier på urinprøvene) og stort vekttap. Nå skal det sies at jeg var gravid og syk (ekstrem kvalme), og dette anbefales vel uansett ikke for gravide, håper jeg, men skjønner likevel ikke at dette kan være bra for kroppen. Seks mnd i ketose må da være nok til å ta knekken på helsa til de fleste?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. januar 2009 #48 Skrevet 22. januar 2009 nå vet jeg ikke hvorfor kroppen din var i ketose men mulig fordi du har kastet opp og ikke fått i deg noe næring i det hele tatt. faktisk så havner man i en slags ketose om man går på nutrilett og kun det også. og det er også stor forskjell på ketogener i urinen i forbindelse med diabetet og det å sette kroppen i ketose kostholdsmessig. det som har skjedd med kroppen min etter 6 mnd i ketose er som følger -vekttap -penere hud -mindre cellulitter -bedre humør -mindre angst og depresjon -mer energi (litt, mens mange opplever å få mye energi) den er så langt fra ødelagt som den kan komme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå