Gå til innhold

Jeg er i ketose:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på ketolysekuren på mandag og jeg kom i ketose i går. Jeg er så storfornøyd:-)

I dag har jeg spist bacon og kokt egg med majones til lunsj, og det er absolutt ja-mat!! :-)

Jeg gleder meg til veiedag og håper virkelig jeg klarer å nå målet mitt.

Følg gjerne bloggen min:

http://ketolysehverdag.blogspot.com

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og :o) hehe.. Har spist oopsierolls med ost og grønt, nå står en brokkoligrateng i ovnen, og hjemmelagde karbonader varmer seg i stekepanna. Drukket 1.4 liter vann så langt, må ha i meg to Imsdalflasker til, så er dagsbehovet i boks.

Går tregere denne gangen, vekttapsmessig, men trøster meg med at jeg jo tross alt nesten er normalvektig allerede, kanskje derfor det ikke ramler av. Men går ned snitt-vekt hver uke :o)

Har vært inne og kikket på bloggen - nice :o)

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg misunner dere veldig!

Har kjøpt startpakken, men tør ikke begynne før etter fødsel, siden man ikke skal slanke seg som gravid..

Er stygt redd for at jeg mangler viljestyrken til å komme i ketose :/ Skal jaggu følge med på bloggen din.. Håper du er flittig på å legge ut forskjellige retter evt ukemenyer som kan hjelpe en stakkar svak person som meg å holde seg unna karboene!

Skrevet

Forresten veldig flink til å blogge du Monajenten :) Både inspirert og infoormert av å lese det du skriver!!

Skrevet

Tusen takk for det, Helene, det er koselig å høre:-)

Jeg trengte å lage denne bloggen, for jeg har vanligvis så lite viljestyrke selv. Men når jeg åpner meg såpass mye for andre og i tillegg "reklamerer" for bloggen min, føler jeg på en måte at jeg "må" klare det.

Denne gangen er jeg også skikkelig motivert, etter at jeg gikk på vekten. Jeg tror jeg kommer til å klare det, jeg føler det på meg:-) (Og jeg trenger det;-))

Jeg syns det er bra at bloggen min er til inspirasjon for andre, for det inspirerer også meg til å fortsette og virkelig klare å nå målet mitt!!

Takk for tips ang. oppskrifter, jeg skal prøve å være flink til å legge ut sånne ting. Jeg får jo selv inspirasjon av andre som er flink og oppfinnsom i matveien, så jeg vil gjerne hjelpe andre på det samme området!!

Du gjør nok rett i å vente til du har født, men da står jeg klar for å være din største motivator! :-)

Skrevet

Wollafruen, det er så sinnsykt motiverende å se på stix'n at man er i ketose!! Jeg holdt på å hoppe i taket av glede i går, og får jo bare enda mer lyst til å klare det når man ser at ting faktisk fungerer:-)

Hvordan lager du brokkoligrateng forresten?

Jeg har drukket 3 flasker vann selv i dag. Utrolig hvor mye lettere det er når man drikker av flaske:-)

Skrevet

Helene! Husk at om du ammer skal du ikke gå så ekstremt som ketolyse! Avfallsstoffer i melka osv., ikke bra. Men litt generell lavkarbo-tenkning a la Fedon går bra.

Monajenten: Hehe...her går vi for lettvinte løsninger! Du finner brokkoli- og blomkålgrateng i frysedisken! 3 karber pr 100 g :o) Ut av frysern, inn i ovnen og ned i magen :o)

Skrevet

Frysedisk ja, så praktisk:-D Greit å kunne lage noen hurtigløsninger også, jeg merker at det krever litt mer planlegging å lage måltidene nå som jeg er på ketolyse.

Skrevet

Hvor lenge går man på denne kuren?

Fant ikke noe om det noen steder jeg,eller går man på den til målet er nådd?

Skrevet

oi, syns nettopp jeg leste at du gikk på nutrilett?

hvor feit er du egentlig?

sikkert ikke lett, så hyggelig å lese at du / dere tar tak i problemene.

lykke til ;)

Skrevet

Man kan gå på kuren i 6 mnd, og så går man gradvis over til lavkarbo. Altså man øker med litt og litt karbohydrater pr. uke.

Jeg håper ihvertfall at mitt mål er nådd innen 6 måneder;-)

Til du andre over her, HeiogHå eller noe: "Hvor feit er du egentlig?"

Pleier du å snake sånn til de du kjenner også?

Jeg skal ned 10 kg +.

Skrevet

ehh, var det galt?

syns det der er litt rart med dere som er tykke og vil slanke seg, vi lytter å lytter, og nå vi svarer som sant er, ja du er ganske feit....nei, da er vi frekke....hjeeeelp.

ok, du er feit, 10 kg for mye. du sier det selv, så hva er galt?

Skrevet

Ja, jeg syns ikke det er sånn kjempekult å bruke akkurat ordet feit. Jeg lurte på om det er sånn du snakker til vennene dine også. "Ja, du er ganske feit."

Jeg kjenner jeg blir ganske deppa av å ha en samtale om hvor feit jeg er, så jeg velger å avslutte her.

Skrevet

er det virkelig fortsatt noen som tror de skal kunne leve på kjøttdeig og gulost for alltid og at det attpåtil er sunt?? mulig man går ned 10 kg på en sånn vanvittig diett, men jeg håper bloggen fortsatt er oppe og går om et år, så vi får rapport om fettet har forblitt borte.

Skrevet

Det er tydelig at du ikke har særlig peiling på hva ketolyse og lavkarbo dreier seg om.

Mitt tips: Les boken.

Når jeg vet om mange, mange som har gått ned 20-30-40 kg og holder seg der, og det i tillegg er anbefalt av leger, skjønner jeg ikke helt hvorfor det ikke skulle være verdt et forsøk.

Skrevet

tror neppe det er anbefalt av alle leger. men for all del, hvis det funker for deg så slå deg løs.

Skrevet

ikke meningen å gjøre deg deppa

Skrevet

rabbit habit:

Normal forbrenning: Ketolysekuren utnytter kroppens normale forbrenningsmekanismer på en måte som medfører et betydelig tap av fettvev. Det er altså fettet rundt mage, lår og ende som ofres når du følger ketolysekuren, ikke kroppens muskler som er kroppens forbrenningsmotorer og bør bevares for å opprettholde en høy forbrenning. Når vi spiser normal, blandet kost som består av en kombinasjon av fett, karbohydrater og protein, har kroppen en blandet forbrenning der det både forbrennes fett og karbohydrater (og noe protein).

Ketose: Når du følger ketolysekuren spiser du svært lite karbohydrater. Kroppen må da skaffe seg en erstatning for karbohydrater til forbrenningen. Heldigvis har alle mennesker et innebygget system som endrer forbrenningen fra blandet forbrenning til fettforbrenning i en slik situasjon. Den type forbrenning kalles KETOSE. Ketosen medfører nedbrytning og forbrenning av fett, det kalles LIPOLYSE, derav navnet KETOLYSE. Ketose er egentlig en forbrenningsform som benyttes når vi faster eller sulter. Når vi ikke får mat må kroppen skaffe mat fra egne reserver. Karbohydratreservene tømmes i løpet av et par dager, og musklene gir lite energi ved forbrenning og spares derfor til fordel for fett som blir kroppens viktigste brennstoff. Nedbrytning av fett i forbindelse med ketose er særdeles smart fremfor nedbrytning av kroppens muskler, noe som kunne være skjebnesvangert den gang vi måtte skaffe oss mat ved jakt. Ketose medfører også at hjernens sultsenter "skrus av" slik at sultfølelsen forsvinner til fordel for økt konsentrasjon og mer energi i kroppen. I denne tilstanden er vi sannsynligvis bedre jegere og i bedre i stand til å skaffe føde, enn om vi hadde vært slappe og bare opptatt av tanker om mat.

Ketolysekuren: Kuren utnytter disse mekanismene som nevnes over, idet dietten endrer kroppens forbrenning til ketose SELV OM VI SPISER mye god mat. At kuren er blant de mest effektive måtene å slanke seg på skyldes at ketose er en kostbar forbrenningsmekanisme, at man ikke blir like fort sulten og derfor spiser mindre, og at mat dermed blir en mer uvesentlig del av hverdagen. Dette står i sterk kontrast til vanlige slankekurer som baserer seg på parolen "Spis mindre - mosjoner mer". Disse kurene medfører ofte sterk sult, slapphet og en veldig fokusering på mat (lesing av kokebøker, matlaging for andre, prating om mat... Kjenner du deg igjen?) Det som skjer når man er i ketose er at kroppens enzymer bryter ned fett til små molekyler kalt ketoner. Kroppens organer, dvs muskler, hjerne, hjerte, etc benytter ketoner som brennstoff. Ketoner skilles i en beskjeden mengde ut i urinen og kan påvises med KETOLYSESTIX, en enestående måte å kontrollere at kuren fungerer og at du overholder kostrådene. Noen ketoner forsvinner ut med utåndingsluften og kan gi en svak acetonlukt av pusten. Heldigvis er det oftest bare den som er på ketolysekuren som merker dette, ikke omgivelsene. Lekkasjen av ketoner, som jo er brennstoff, til urin og utåndingsluft er tap av kalorier og en del av forklaringen på hvorfor personer som følger ketolysekuren går mer ned i vekt sammenliknet med personer som følger mer ordinære slankekurer. Ketose er ikke farlig, det finnes folkeslag som er i ketose store deler av året. De som følger Ketolysekuren kan regne med normalisering av blodsukkeret, senkning av kolesteroltallet, dvs mer av det gode og mindre av det dårlige kolesterolet m.m. I boken finner du vitenskapelig dokumentasjon på at ketolysekuren er ufarlig, og bakerst i boken finner du tallrike henvisninger til vitenskaplige artikler om emnet. Les boken, snakk med noen som har fulgt ketolysekuren dersom du kjenner noen, eller delta i vårt DISKUSJONSFORUM, og hør om andres erfaringer. Lykke til med din siste slankekur!

Regner med du gidder å lese siden du mener du kan uttale deg.

Kilde: Ketolyse.no

Skrevet

Enig med deg rabbit habit. Jeg synes ikke dette høres så veldig sunn ut.

Skrevet

Monajenten

Hva med en deppeblogg da, nå har du vel en blogg til alle humørsvigningene og alle forskjellige slanketeknikker SOM ikke funker.

Hva med fettsuging som er vitenskapelig bevist virker, for du har vel kanskje kommet opp i den summen av penger nå. ???

Ikke meningen å være frekk ass.

Skrevet

hvis du ikke selv fatter de vitenskapelige bristene i denne "artikkelen" så vet jeg ikke om jeg orker å peke dem ut for deg. men av ren og skjær bekymring for din helse vil jeg bare nevne at denne fantastiske siden ikke sier noenting om de potensielle konsekvensene av å spise røkt og stekt mat som er fullt av nitritter (f. eks. bacon, som du selv trekker frem som jamat men også annen kjøttmat som pølser og kjøttpålegg ) flere ganger i uken - for det er faktisk dokumentert at det er usunt, endog sykdomsfremkallende. selv søte lille dr. atkins anbefaler at man spiser nitritttfri bacon mener jeg å ha fått med meg.

Skrevet

gud så ekle noen dib damer er :-((

stå på monajenten,jeg prøver også å være flink :-)

men det er tøft!!

lurer på om de som er så frekke i kjeften her inne,tør å være det ute i det virkelige liv også.

og om de er det,så kan det umulig være mange som liker de....

Skrevet

Clyde Barrow, hva er egentlig problemet ditt?

Er det mulig å være så frekk? Bare det at du skriver "ikke meningen å være frekk ass" viser jo bare at det er akkurat det du prøver på.

Hvis du ikke har noe bra å si, så hold kjeft istedenfor da vel?

Lurer forøvrig på hvordan i huleste jeg skulle ha kommet opp i en sum av penger. Og igjen lurer jeg på hvorfor du har noe med min økonomi å gjøre.

Skrevet

Mitt problem? har ikke problemer.

Her prater vi om ditt problem. Jeg synes det er skummelt at du kaster deg ut med denne ketolysekuren. Tanken bak kuren er sikkert velmenende, men den er også direkte farlig for enkelte. En slik kur bør gjøres under strenge kontrolltiltak hvor ulike blod, avføring og urinprøver bør følges opp av fagpersoner. Det kan faktisk sitte peroner her inne som føler seg fristet til en slik kur og hvor kuren faktisk kan få alvorlige konsekvenser. Så det er ikke min mening å være frekk, bare holde deg litt i ørene for å minske skadeomfanget her på skravlesiden.

Skrevet

CLYDE BARROW

nei,nå må du gi deg !!!

er det monajenten sitt ansvar å forhindre at noen hiver seg på en kur??

voksne mennesker må kunne tenke selv hva som er best for de vel??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...