Gå til innhold

hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt fasttelefon for første gang, men det kommer ingen summetone...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikker på at linja er åpen da?at leverandøren din har åpnet den??

Skrevet

har du sjekket oppkoblingsdato? Er det analog, isdn eller ip telefon? Har du riktig apparat?

Skrevet

ja og de har testen linjen også..skal funke fint..

Skrevet

datoen var for 4 uker siden..den passer i kontakten hvertfall..er en philips trådløs--

Skrevet

har ikke peiling...hva er ip? plugger i en liten chips i en kontakt med tre tagger..?

Skrevet

setter du den rett i veggen eller i en adapter og via pcen? gjør du det siste er det ip telefon.

er det isdn abbonement (2 linjer/2 nummer) må du ha isdn telefon og noen ganger programmere den med hvilket nummer den skal svare på.

analog tlf skal bare kunne plugges rett i veggen og det virker uten noe mer tick-tack.

Skrevet

nei setter den ikke via pcen...har kontakt på soverommet vårt..

Panasonic trådløs telefon

KXTG1100

heter den

Skrevet

prøv å sette tlf i første mulige kontakt inne i huset, altså der tlf kommer inn i huset. Veldig ofte er det brudd på det interne nettet, og feil inne, men første stikk skal som regel virke.

Skrevet

tlf linja kommer inn i huset skulle det stå.. ;)

Skrevet

det er hvertfall en analog telefon, og du har sikkert bestilt en analog linje. prøv den i andre kontakter for å se om du får summetone da. er det sanne gamle kontakter? ikke den lille pluggen bare, eldre hus?

Skrevet

den har vi kuttet bort..

Skrevet

ja er et gammelt bygg...

Skrevet

høres merkelig ut. men analog telefon skal virke i alle kontakter. men har kansje adsl på samme telefonlinje? da må isåfall telefonen kobles før adsl modem.....

Skrevet

står ingenting på kopiordren min om det er analog eller is

Skrevet

Dersom du har bredbånd og da telefonlinje via kabel vil ikke en isdn telefon fungere, Da må du ha analog.

Omvendt dersom du har ISDN.

Er ikke veldig mange i sentrale strøk som har ISDN lengre...

Skrevet

nei da skal det koble via splitter hvis det er adsl på samme linja.

Skrevet

det er en analog tlf (står på) og den passer i veggen..men ingen summetone..hmm husker vi klippet en stor telefonledning ved inngangspartiet vårt da den lå i veien..kanksje jeg har kuttet hele telefonledningen? hvis den ledningen gikk til flere steder i huset..

Skrevet

vil tro det bare er en linje inn i huset ja, så der har du nok forklaringen...

Skrevet

nei sjekket nå, den var ikke kuttet..da aner jeg ikke..uff :/

Skrevet

vi fikk heller ikke summetone, men det var fordi de som bodde her før oss hadde adsl. Vi ville ha bredbånd og analog tlf, dermed måtte det komme en mann (telenor ordna for oss) og fikse et eller anna, slik at telefonen virka.

Skrevet

det var en mann her, men han kom ikke inn..drev bare i boksen utenfor..

Skrevet

fikk du det til?

jobber med dette til daglig når jeg ikke er i permisjon og telefonen skal være koblet før adsl modem på analog telefon. men noen ganger må telenor koble om noe i en sentral eller sant, kansje det de gjorde i boksen utenfor.

Skrevet

Jeg ringte telenor i dag tidlig fra jobb...og han mannen sa at jeg måtte putte kontakten i splitter greia, hadde ikke sett at det var et uttak der det sto telefon på..MEN det skjer fortsatt ingenting...lurer på om jeg har koblet feil eller noe...finner ikke bruksanvisningen til telefor oppsettet mitt..kanskje det står noe der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...