Harald Ripultfør Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Min lille på 2 liker å smake litt på snøen Jeg har ikke tenkt så mye på det.. Men så sier pappa'n hennes: Hææ du kan ikke la hun spise snø! Det er masse bakterier!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 jada, til tross for advarsler om mark i bæsjen osv.. men ho hører ikke etter. Hva skal man gjøre da??
du og jeg og vi to Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Hehe, sønnen min spiser ikke snø, men selv kjemper jeg for å holde meg unna. Det er så godt! Skulle tro jeg var gravid så fristende den snøen er, men det er jeg ikke;)
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 hjelper ikke å skremme her heller for hun spiser det uansett. er 4,5 år og har hver vinter siden hun var i bgh lagt på magen og spist snø.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Prøver meg på den gamle "makk i magen"-advarslen jeg også, men når ikke inn... Eller dvs, på hytta da hun faktisk så at hunden tisset i snøen så hjalp det litt )
du og jeg og vi to Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Det stemmer visst ikke at man kan få makk i magen, men man kan bli syk av det. Vet ikke om det hjelper noe særlig. Begge deler fungerer på meg;)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Hun smaker litt på det innimellom, med et spørrende og litt skyldig blikk rettet mot oss voksne, hehe. Men det er ikke noe stort problem, for det første har vi omtrent aldri snø og for det andre så er det kun snakk om en smaksprøve. Hun spiser ikke mengder liksom.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Joda, man får mark i magen! Jeg spiste masse snø når jeg var liten, helt til jeg en dag kikka på bæsjen i do, og der var det hvite små marker som RØRTE PÅ SEG!!! aldri mer har jeg putta et snøfnugg i min munn! Og da var jeg 7 år.... :s
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 I mengder *sukke* Ingen advarsler, trusler elelr forklaringen hjelper det grann, de holder i noen minutter og så er det glemt og de håver innpå igjen.
du og jeg og vi to Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Det er i alle fall mange som mener at man ikke får mark i magen av snøen, her er ett treff fra googlinga: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/04/427907.html Men - barn kan få mark i magen av så mye annet! Jeg hadde det selv en gang, sommerstid;) Så jeg bare sier at det kan ha vært noe annet som gjorde at de små markene rørte seg nedi do, og ikke nødvendigvis snøen.
erteposen + 4 Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Jeg prøver å lære mine gutter å ikke spise sand/snø. Makk er vel en myte, men det er ofte mye dritt i gammel snø. Er det nysnø så bryr jeg meg ikke så hardt.
du og jeg og vi to Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Så du mener altså at jeg kan spise nysnø? Ligger mye utenfor her og venter nemlig! Så forresten et elevprosjekt som viste at de ikke fant noe bakterier i nysnøen! Men den skitne kan få ligge i fred, den frister ikke meg engang;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 greeeit I give up! ) Men jeg forteller hvertfall dette til jentungen, i håp om at ho skal slutte )
firemerkersmør Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Nysnø er jo egentlig greit, men vanskelig å forklare 3-åringen forskjell på ny og gammel snø, så prøver å si nei her, men det hjelper ikke.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 JA, heldigvis gjør de det:-D er helt for å la de få i seg litt baktisser jeg, ingen dauer av det! Ungene idag er jo bare sjuke, og jeg mistenker overdreven bruk av antibakterielle midler, samt at ungene får jo ikke røre eller spise på noe av det vi gjorde...og mine unger er svært lite sjuke
du og jeg og vi to Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 Hihi;) Men kan du ikke fortelle at hun kan bli syk da? Det er heller ikke gøy! Men kanskje det ikke funker på barn, bare på voksne, den der skremselspropagandaen, hehe.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. januar 2009 #17 Skrevet 19. januar 2009 Har prøvd, uten hell! Håper hun får mark en gang, så kan ho se sjøl.. det er jo ikke farlig, bare ekkelt :S Marken altså.. ikke bakteriene som følger med
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. januar 2009 #18 Skrevet 19. januar 2009 Nei - han blir gal om han bare får snø på fingrene.... ;o) hehe Om han hadde spist så ville jeg sagt nei om det var snø som lå ved veien. Snø som er oppe i skogen og langt ute på gresset ser jeg ikke som så farlig. Spiste selv mye snø når jeg var liten.
3nydeligesmå Skrevet 19. januar 2009 #19 Skrevet 19. januar 2009 Eg maser fortsatt om at dei kan vert dårlige i magen,få mark ol. Men hjelper det,nei. 6åringen min sa her for en vekes tid siden(når han spiste snø,å mor begynte å legge ut)"Mamma eg har no spist snø iallefall i 5 år,å enda ikkje blitt sjuk.Så eg trur eg tåler det,så eg har ikkje tenkt å slutte"
du og jeg og vi to Skrevet 19. januar 2009 #20 Skrevet 19. januar 2009 Hehe, fornuftlig femåring! Hva skal man si til sånt? Kanskje han har helt rett, og bare kan spise snø?
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. januar 2009 #21 Skrevet 19. januar 2009 Ja, her spiser begge jentene snø:-( Prøver å si til hun eldste at hun kan få mark i magen og at xxx hadde det fordi hun spiste snø. (datra til venninna mi fikk barnemark i fjor vinter-ikke pga snøen men dog...) Men det hjelper overhode ikke.. Hun putter votten i munnen ved den første anledning rett etterpå. Faren hennes spiser også snø- så hun er sikkert arvelig belastet.
SuperGlad Skrevet 19. januar 2009 #22 Skrevet 19. januar 2009 idet døra går opp springer jenta mi på 2,5 rett i snøen å spiser så mye snø hun klarer..... Ingenting som hjelper.....
Blind Gudinne Skrevet 19. januar 2009 #23 Skrevet 19. januar 2009 Guttungen på 3 spiser ikke snø. Han har blitt fortalt at han får mark i magen av det, men det er ikke det som "skremmer" han. Neida, det er det at marken BÆSJER i magen hans! Aner ikke hvir han har fått det fra, men det funker ihvertfall =)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 19. januar 2009 #24 Skrevet 19. januar 2009 Prøver å lære ham å heller spise den hvite snøen som ikke er tråkket eller kjørt på siden han absolut må spise...
serin@ Skrevet 19. januar 2009 #25 Skrevet 19. januar 2009 Ja, men har lært ham å bare spise ren snø, altså ikke tråkket på eller skitten ved siden av veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå