Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #26 Skrevet 19. januar 2009 Ja, jeg røykte jevnlig i ungdommen (Det var ikke hver dag, og jeg hadde aldri noe rusproblem, men røykte kanskje 2-3 ganger i uka i perioder). Ble lei det, og bestemte meg for å slutte en dag. Har aldri røyka siden, og hadde aldri noe problemer med å slutte. Nå når jeg har barn er det uaktuelt, så lenge det er ulovlig. Mulig jeg kanskje røyker en gang igjen om mange år, men det er ikke noe savn foreløpig.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #27 Skrevet 19. januar 2009 Ja har røyket i 3år hver dag men har sluttet nå for 3uker siden, har jo en datter på 3 år også så da er det på tide å slutte.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #28 Skrevet 19. januar 2009 Jeg røyker ikke fast nå lengre, men for et års tid siden gjorde jeg det. Da kunne vi røyke hver dag et par uker i slengen for så å pause en noen uker, så var det påan igjen.. Savner ikke den perioden, ikke at jeg følte det gjorde så mye skade egentlig, men jeg var så redd for at vi skulle miste kontrollen, at den frykten ble et problem. Fungerte som normalt i forhold til skole og slikt, har alltid vært en skoleflink og fornuftig person ellers. Neste gang jeg skal røyke blir vel i mars, hvis jeg gidder. Første gangen jeg prøvde var jeg 13, men da var det bare 5-10 ganger i året frem til jeg ble 18, da ble det litt oftere, kutta ut når jeg var gravid og ammet. Røyketoppen var for et års tid siden. Hasj er et skummelt rusmiddel. Jeg for min del føler jeg har hatt flaks som bare kuttet ut av meg selv, for når jeg ser tilbake ser jeg det kunne gått galt, prøvde og "slutte" mange ganger uten hell, men sprakk ofte fordi "det var jo ikke farlig, og vi så ikke noe konsekvenser alikevel" Sant nok, men en dag kan det bekke over for de aller fleste det er jeg sikker på. Tror ikke hasjbruk er et problem hvis man røyker en gang i månden eller mindre, det kommer jeg sannsynligvis aldri til å slutte med. Men tror det er skikkelig skummelt hvis man bruker det hver dag lenge!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #29 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har røykt hasj kanskje 10 ganger på 3 måneder eller no. Skal ærlig innrømme at det var de artigste øyeblikkene i hele mitt liv, helt til jeg ble grønn da:p Når man er fjern er ALT hysterisk morsomt, jeg har aldri ledd så mye før.... Jeg hylgrein!!! Men jeg fant ut at det ikke var verdt det. Dette er 5 år siden nå. Men om hasj blir legalisert, så kommer jeg til å ta en nyttårs-bønne nyttårsaften. Om folk røyker bønne i ny og ned, ja så la de få lov.. Lenge siden det ble bevist at det er mindre skadelig enn alkohol;) Det er sant at det er en inngangsport til sterkere stoffer, men det må gå ann å bruke hodet litt mener jeg da..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #30 Skrevet 19. januar 2009 synest ikke det er noe galt i å røyke hasj noen ganger, så lenge en er voksen. men en ungdom er det mye verre. som voksen forsvinner jo mye av det gjengpresset til å prøve sterkere saker, men hos ungdommer begynner det somregel med hasj. har noen venner som er ødelagt av hasj etter mange års daglig bruk, så det er ikke uskyldig, men kvaliteten betyr jo mye og, for hvilken virkning det gir. har røykt noen ganger selv, har ikke røykt etter jeg fikk barn, men dersom sjangsen skulle by seg og jeg har en helg fri hadde jeg nok ikke takket nei. har bare hatt gode opplevelser på det.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #31 Skrevet 19. januar 2009 Er det virkelig hasjen i seg selv som fører til sterkere stoffer.. har aldri hørt om noen som har røyka, som måtte ha sterkere stoffer fordi hasjen ikke funka lenger... Er vell heller det kriminelle miljøet rundt hasjen som kan føre til sterkere stoffer.. Hvis man vil kjøpe seg en uskyldig bønne, blir man ofte eksponert for andre rusmiddler som div piller og pulver.. Og da er det dessverre mange som ikke klarer si nei, mye fordi de har allerede trådd over ulovlighetsgrensen ved å røyke litt.. Er man først kriminell, så kan man jo bare ta det fullt ut.. Huff.. Dessverre er dette realiteten til mange.. Så ville ikke blitt overrasket om hvis vi fikk avmystifisert hasjmyten, og det forferdelige sneversynte sammfunnet vårt kunne godtatt dette til en viss grad, så ville vi også kanskje se att det er ikke hasjen som leder til sterkere stoffer.. Da begynte det i så tilfelle med første sigaretten, første drammen.. Større tro på att de tingene leder til sterkere stoffer, enn hasjen i seg selv gjør.. Og ja, dere har sikkert skjønt det. Har også røyka i min tid.. Ikke nå lenger, og føler ikke jeg tok noen skade av de årene som "bønnehue"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå