Gå til innhold

Hvor var du da vannet gikk? :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så artig men... Det ble tatt på fødestua begge gangene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Er moro å høre andres historier.

Skrevet

På storken i bergen,med akupunkturnåler forskjellige plasser på kroppen:)

var sterkt misfarga fostervatn så egmåtte rett over til føden.Jordmor fant ikkje rullestol så ho spurde om eg kunne gå sjøl- jaja tenkte eg,eg må jo komma meg inn der..:)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg var akkurat kommet inn på sykehuset med 4 cm åpning, og lå med belte på magen for å registrere riene og hjertelyden. Jordmor var ute for å hente noe utstyr, og akkurat når hun kom inn igjen kjente jeg et "knepp" i magen og at det fosset vann ut... Jeg sa "der tror jeg vannet gikk" og jordmor kom bort og begynte å dra av meg buksa. Da klarte jeg å si "vent litt, jeg må bare vanne ferdig først"... hehe=)

Skrevet

Det var veldig varmt og jeg satt ute på verandaen med samboeren, var litt sint og irritert siden det var sinnsykt varmt jeg lignet på en hvalross og det var en uke til termin. fant ut at jeg skulle gå meg en lang tur for kanskje det kunne skje noe hehe jeg glefset noe om at jeg skulle tisse før jeg gikk, og når jeg etter en stund klarte å kave meg opp av stolen så fosset det ut! samboeren så sjokkert på meg å trodde jeg tisset på meg hehe

men da var det rett på sykehuset hehe

Skrevet

*dytt* synest d er spennende å lese deres historier siden eg er første gangs og vet lite om slikt;)

Skrevet

Jeg jobber i en barnehage som på morgenen tar trikken sammen med barna for å komme opp i barnehagen.

Jeg var i uke 36 da jeg og tre av kollegaene mine (alle gutter) skulle av med alle barna på "neste stopp".

DA gikk vannet -SKIKKELIG!!

Ansiktsuttrykkene til kollegaene mine var ubetalelig! :)

Så der sto vi da, tre menn, 20 unger, og en dame som burde vært ett helt annet sted enn der.. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde vært med mannen på jobben i noen timer en onsdag og hadde akkurat kommet inn døren hjemme. Var på do og da jeg var ferdig kom det litt til vann. tenkte jo bare at jeg var visst ikke ferdig på do allikervel...

kom opp i stuen og da bare begynte det å renne. ringte mannen som ble helt stresset, før jeg sa at jeg ringer på klinikken og så ringer jeg deg opp igjen. fikk beskjed om å komme opp i løpet av kvelden, så jeg ringte å sa han bare kunne jobbe ferdig og komme hjem.

Lakk fostervann i 1 1/2 døgn før fødselen startet og det gikk atter 1 døgn før tøtta kom ut.

håper det går litt kjappere denne gangen.... :/

Skrevet

Jeg kom inn på sykehuset, og trodde vanet var inntakt, men det var det ikke...

Det hadde gått i do når jeg satt hjemme...uten at jeg merket det for jeg hadde så heftige rier, også trodde jeg at jeg måtte bæsje...

Når jordmora i tlf spurte samboeren min (jeg greide ikke snakke i tlf, hadde nok med å puste) om vannet var gått så vi nei, hadde ikke merket noe til det....

Skrevet

Jeg begynte plutselig å få så mye utflod.

Gikk rundt med nattbind, og hver gang jeg reiste meg fra sofaen eller bøyde meg etter noe, sildret det ut og jeg måtte skifte bind, undertøy og bukse. Ringte sykehuset for å høre om det kunne være vannet som gikk gradevis, de ville ha meg inn til kontroll.

Tok å testet det som kom ut, og de sa at det var negativt på fostervann.

Dagen etter fikk jeg rier, kom inn på sykehuset og det viste seg at det var vannet som hadde gått alikevel, og var så uheldig å ende opp med feber og infeksjon under fødselen pga manglende oppfølging ved vannavgang.

Håper jeg slipper det denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...