mamma til 2 gutter:)) Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Artig og artig men vannet mitt måtte de ta på sykehuset etter 6 cm åpning for å få mer fort gang i åpningen.
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 med førstemann stod jeg på verandaen og var klar til å fyre opp grillen fordi vi akkurat da fikk masse folk på besøk som skulle komme til oss på grillfest....... de hadde fest hjemme hos oss uten oss... andre gangen gikk det på sykehuset 4 min før snuppa var ute =)
Sporty mamma Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Jeg våknet halv fem på natta da det "small" i magen min og vannet gikk :-)
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Vannet mitt gikk hjemme... Dagen etter siste eksamen, 3 uker før termin. Jeg hadde akkurat vasket ned hele huset, pakket klar sykehusbagen og tatt meg en lang god dusj og var klar for å slappe godt av frem mot fødsel. Skulle bare støvsuge siste rest ved inngangsdøra og da jeg plugga i sentralstøvsugeren i veggen sa det bare "knepp" og vannet gikk. Da var det bare å ringe gubben som var på kurs i forbindelse med jobben...
wirre;o) Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Akkurat en hårsbredd for langt unna doen... Og dorommet er sånn ca 1kvm stort så hvordan i huleste det gikk ann å ikke få noe vann oppi skåla er i seg selv ett mysterium..
hvalenmedoscarpåmagen Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 med nr. 1 hadde eg nettopp lagt meg. Syns da blei veldig vått mellom beina. Reiste meg for å gå på do. Da sa det plask i gulvet. Gubben våkna lettere skremt nr.2. Da tok dei vatnet når pressriene satte inn. Spennende å sjå koss det blir denne gangen
mammaen te Daniel og Adrian Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Jeg lå i senga og pratet i telefonen med ei vennine ;-) Håper neste fødsel også starter slik...
Snuppa & llillebror Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 ..på sykehuset etter to timer med pressrier uten at det skjedde en dritt så tok de det omsider...og da fødte jeg ikke lenge etterpå... Har mange ganger lurt på om jeg hadde født tidligere om de hadde tatt vannet tidligere...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Med førstemann var jeg innlagt for svangerskapsforgiftning og vannet gikk i sykehus sengen mens jeg hadde rier. Med andremann tok JM vannet ikke lenge før pressriene, jeg koste meg i badekar så der var mere enn nok vann fra før,, hehe
Den lille blå smurfen Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Med første tok de vannet på sykehus etter påbegynt modningskur på overtid. Andre gikk vannet i senga i det jeg sto opp etter en ettermiddagshvil, 4 dager før termin. Tredje gikk vannet mens jeg sminka meg på badet, etter en lang og god dusj hele 5 uker før termin! Spennende og se hva som skjer denne gangen, men vi kommer fra syden 5,5 uker før termin så det må vente til det!
litenogtjukk Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 Vannet mitt gikk i en mat butikk i Ski, da var det bare å legge fra seg bleier og alt som skulle handles inn, det gikk 3 uker før tiden også da. Var ikke helt forberedt på det nei.
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 jeg våknet i senga kl.7 av at jeg lå i masse vann. tenkte bare; herregud! har jeg tissa på meg!??Før jeg våknet ordentlig og skjønte at det var vannet. Men hun jeg delte rom med på sykehuset var på et kjøpesenter i byen sammen med 3åringen sin da slusene åpnet seg og vannet fosset ut.
Plutselig_gravid Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Vannet mitt gikk aldri av seg selv så de stakk hull på hinnen på sykehuset.
Lykkelivet88 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 19. januar 2009 Haha.. Det blir så spennende å se hvor mitt går! Jeg har store planer om å gå på pablo fransisco show den 18 mars... har termin 23... tipper den går der jeg. Midt i mellom 2000 folk i grieghallen. Hadde vært en historie å fortelle det!
*Darkspotted* Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 vannet mitt gikk på Lagunen( bergens største kjøpesenter). merket noe var på gang og kom på jeg hadde glemt å kjøpe kosedyr til gutten min som skulle komme. det gikk tre dager før termin. jeg måtte bort til noen fremmede mannfolk og spørre om mynt til doen så jeg kunne skifte.. når jeg sa vannet mitt hadde gått ble de helt forskrekket og leitet i vei etter mynt
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 19. januar 2009 #17 Skrevet 19. januar 2009 mitt gikk på sykehuset, rett før pressriene begynte på 9-10 cm;)
Kæmma og trultene Skrevet 19. januar 2009 #18 Skrevet 19. januar 2009 He he ikke artig men var ikke sån jeg trodde det skulle bli! Bekymra meg legne for at vannet skulle fosse i butikken, i venninnens sofa osv. Men det gikk mens jeg lå i badekaret på sjukehuset, en halvtimes tid før vesla ble født! Så jeg merka det ikke engang.... Spent denne gangen da!!
wilma07 Skrevet 19. januar 2009 #19 Skrevet 19. januar 2009 vannet mitt gikk i uke 36 mens jeg lå å sov.. våknet av at jeg var litt våt i trusa å tenkte..jaja jeg har nok bare tissa litt på meg, er jo gravid tross alt..la meg til å sove. når jeg våknet igjen av at det fosset ut gikk det opp for meg hva som skjedde:) da vekket jeg gubben som i vill panikk spratt opp av sengen å vekket hele huset.. vi var da på besøk hos min mamma å pappa. mamma kom som ett lykketroll opp på rommet vårt å hentet lillegutt som skulle bli storebror.. mens pappa sprang ut for å "finne" anbulansen, han trudde ikke de ville finne fram.. hahah:)
Lykkelivet88 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #21 Skrevet 20. januar 2009 Hehe... jaa.. vi må få enda fler svar! Dette var artig lesing!
★minijente★ Skrevet 20. januar 2009 #22 Skrevet 20. januar 2009 var gøyt å lese dette... litt spennende å lese..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 20. januar 2009 #23 Skrevet 20. januar 2009 Første gangen gikk vannet mens jeg hadde de første pressriene, så lå i fødesenga. Da sa det mer eller mindre pang og vannet regelrett SPRUTA ut av meg og utover jordmora som satt med "slakterforkleet" sitt. Andre gangen satte de fødselen i gang med å ta vannet, satte en elektrode på hodet til babyen, så da begynte det bare å piple (ikke noen foss) Riene ble satt i gang med drypp en time eller to etterpå. (og etter dryppet ble satt gikk det knappe to timer før det var over, så et par timer med rier på hele fødselen, kjapt og greit!) håper på reprise når det gjelder tempoet på fødselen, men kan godt starte av seg selv da:) Begge ble født tre dager før termin forresten.
*juble juble* Skrevet 20. januar 2009 #24 Skrevet 20. januar 2009 så mange spennende historier.. men må jo si at jeg er meget glad for at vannet gikk på sykehuset omtrent samtidig som barnet kom..... ved alle tre fødsler!!! er spent på hvordan det blir nå med fjerdemann....håper at det blir som alle gangene jeg har født....
3+1 i magen Skrevet 21. januar 2009 #25 Skrevet 21. januar 2009 Med førstemann gikk vannet på jobben siste dag før permisjonen min begynte. Det fosset ikke, men kom i jevne drypp.. Jeg tenkte nok ikke helt klart for jeg satte meg i bilen og kjørte til sykehuset selv. Ble undersøkt der, og sendt hjem med beskjed om å gjøre som vanlig i påvente av rier. Nok engang beviste jeg min manglende fornuft ved å dra tilbake på jobb og fullføre dagen. Babyen kom senere den natten. Med andremann gikk vannet en uke før fødsel. Jeg oppdaget ikke/ reflekterte ikke over at det var vannet som gikk før jeg nevnte for jordmor på kontroll at utfloden min var blitt så vanntynn. Nevte også at jeg synes det kom plagsomt mye av den. Hun sendte meg til sykehuset for kontroll, og det var selvsagt vannet som var gått. Ble da satt igang umiddelbart. Med tredjemann kjente jeg plutselig 2 knepp i magen etter at jeg var lagt med. På tur fra seg til do åpnet syndefloden seg og det fosset utover ganggulvet. da var jeg overhode ikke i tvil om at vannet gikk. Dro da umiddelbart til sykehuset og babyen kom 20 min senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå