Gå til innhold

Har du et - sen etternavn eller noe annet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen sitt er et -sen-navn... mitt er -rud. Bare en fam i Norge med mitt navnt, under 40 stk, så barna har mitt navn... Mannen ville ikke skifte da vi giftet oss... hans navn er veeeeldig vanlig i Norge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt slutter på a er 100 i norge som heter det. Sambo sitt er det samme som stedet han kommer fra, 471 som heter det, inkl barna våre. De har mitt navn som mellomnavn

Skrevet

Mannen har -sen navn mens jeg har -sch:) Mini har fått begge navn med bindestrek

Skrevet

Mannen min har et -sen navn, mens ungene og jeg har mitt pikenavn. Navnet har et eget våpenskjold (beskyttet slektsnavn?) og det er kun 224 stk i Norge som heter det. :-)

Kommer aldri til å gi opp pikenavnet mitt for å ta mannens dølle navn! ;-p

Skrevet

Mitt slutter på -ert, et sjeldent etternavn. Barna heter først mitt etternavn,så pappen sitt,og det slutter på -sen.

Skrevet

Mitt slutter på -myr, vi er bare 44 stk i norge, det er et slektsnavn. Sambo har et -sen navn. Og barna har begge navna siden sambo ikke ville gi slipp på sitt etternavn :)

Skrevet

hadde et sjeldent navn, men nå har jeg et -sen navn :)

Skrevet

Mitt navn sluttet på -en har det som mellom navn. nå slutter det på

-haug. Bare noen hundre i norge som heter det og det er fra vestlandet.

Skrevet

Jeg har et et annet navn, kun min slekt som heter det, men vi er forholdsvis mange som heter det likevel. Mini har det som mellomnavn og samboeren min sitt -sen navn som etternavn. Syns det var greit av to grunner, både fordi etternavnet mitt er vanskelig og man alltid må stave det minst en gang for at det skal bli stavet riktig og fordi jeg, hvis vi en gang gifter oss, vil at vi skal ha samme mellom- og etternavn og det er mye lettere for meg å få samboeren min til å ta mitt til mellomnavn enn etternavn.

Skrevet

har to etternavn.. mellomnavnet (mannen sitt tidligere etternavn) ender på -stad

og etternavnet (mitt tidligere også) ender på -rud

Skrevet

Jeg har et gammelt stedsnavn til etternavn, og det er 39 stk som har det etternavnet. Samboer han ikke -sen navn, men et annet veldig vanlig navn, ca 11300 som heter det i Norge.

Skrevet

Jeg har ikke -sen navn, men det har mannen min. Mitt navn er likevel vanligere enn hans, over 8000 som heter det til etternavn i Norge.

Skrevet

vi har begge sjeldne, opprinnelige tyske etternavn med 4 bokstaver. 136 i norge med mitt og 20 med hans (kun hans familie). Mini har faren sitt etternavn, vi har begge rare etternavn, så det funka ikke å kombinere dem på noen måte. Vil nok ta hans navn når vi gifter oss

Skrevet

3 bokstaver og ender på E.

Skrevet

sambo har et etternavn som slutter på sen. Og det har sønnen vår å. Jeg har et etternavn som slutter på -en.

:)

Skrevet

Ja, et av norges kjedeligst etternavn! Når vi gifter oss får jeg fortsatt et -sen-etternavn, men et litt mer uvanlig et da :-)

Skrevet

Jeg har ikke -sen, men samboeren og datteren min har det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...