♥Bubble♥ Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Hei hei Det gikk bra De kan ikke gi meg noen grund for at jeg ikke blir gravid, alt ser ut til å være normalt. Må inn på onsdag igjen til for hun legen som undersøkte meg fant bare ene eggstokken min (og nå føler jeg en smule "voldtatt" ertter at hun lette etter den:), og hun ville ha undersøkt begge... sukk... Når den er undersøkt blir det sent henvisning til Rikshospitalet for prøverør. Men skal mest sansynlig skal jeg fortsette med pergo mens jeg venter på det... så jeg håper virkelig vi klarer det selv, for prøverør er ikke billig... I tillegg er den garantert en del måneder før vi får det. Dette er blitt litt mer spennende enn jeg kunne tenke meg
<3 lilletroll <3 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Såpass ja.. Håper de finner den på onsdagen da! Men de barna du har fra før, fikk du de uten noen form for hjelp? Hvor lang tid tok det? Er de tvillinger?
♥Bubble♥ Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Det gjør jeg også... hun ville vist at overlegen på gyn. pol. skulle se om han fant den. Den hun fant var som den skulle, det var til og med eggsekker i den Det var en lettelse Jentene mine er laget helt uten hjelp De var ikke helt planlagt Da de ble til hadde jeg gått 1 år uten mens, fikk blødning som varte i 1 eller 2 dager og så var det gjort Var litt sprøtt å bli gravid med tvillinger første gang og jeg var bare 22 år da Jeg og ex'n fikk beskjed hver for oss om at det ikke var sikkert vi kunne få barn, men vi fikk 2 Ironien i det hele er at nå har vi problemer å få barn hver for oss snålt Fremdeles ingen TR? Hvor lenge var det du måtte vente før du får provera?
<3 lilletroll <3 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2009 Sorry, er litt treg å svare :-| Jøss, så utrolig at dere fikk 2 i samme slengen Kroppen kan spille oss et puss rett som det er. Så han plages også? Kjedelig... Hvordan var det å få 2 barn i så ung alder? Nope, ingen TR. Håper jo seff at kanskje vi fikk full klaff under el, men er så redd for at jeg ikke hadde noe egg som slapp. Er litt negativ, men har blitt skuffet i et år nå... MEN, hvis den ikke skulle dukke opp og jeg ikke er gravid må jeg tilbake til gyn om 11/2 uke for å få provera. Har så lyst å ta en test med en gang, men regner ikke med at det er noe vits.....snufs! Vil bare bli gravid!!! Største ønske i værden! Vi vil ha huset fullt av ungeskrik/latter
♥Bubble♥ Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Hehehe... er jo ikke så rask jeg heller Det er jo ikke sånn at vi sitter foran BIM døgnet rundt Ja er merkelig det der med kroppen Håper bare jeg ikke får to stykk når det klaffer igjen... er litt redd for det. Det var tøft å få to på en gang, viste jo heldig vis ikke hvordan det var å ha en Det er jo liksom ikke bare dobbelt så mye jobb men mer... De var heldigvis snill og friske og det gikk bra, har verdens herligste jenter (bare så synd de bor hos pappaen sin sukk...). Ja det er bare å krysse fingrene for klaff Legen som tok UL av meg sa at hun fant en fortykkning i livmoren som om kroppen gjør seg klar til TR, men sånn ser jo en tidlig graviditet ut også, og legen mente jeg hadde hatt eggløsnin sååååååååå..... Håper og håper og håper... Skal jo inn igjen på onsdag... Så jeg håper de kan se noe mer da Har så utrolig lyst til å teste jeg også Ble tante på onsdag og var og besøkte de i går... satt med det lille nurke på fange i over to timer. Var bare tante som fikk han til å sove i går Nå er jeg jo bare ennå mer babysyk enn det jeg var... SUKK...
<3 lilletroll <3 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2009 Nok en gang.....tilgi meg!! He he Hva er det de skal gjøre på onsdagen? Bare se etter den andre eggstokken? Har du vært på utredning? Gleder meg til å høre hva de finner ut! Her er det fortsatt ingen TR. Men er jo tross alt bare 6 dager siden positiv el-test. Skulle bare ønske man fikk svar med en gang!! Gratulerer som tante!!! Koselig! Første tante barnet? Her i gården har jeg vært ordentlig tante i 12 år + at jeg er fungerende tante for en hel skokk med barn som venninne mine har... jeg er den siste uten *snufs* Har heldigvis også værdens herligste hund som jeg trøster meg med i de vanskeligste tidene Hadde du prøvd pergo?
♥Bubble♥ Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Er pga utredning jeg skal tilbake å finne den andre eggstokken. Hadde det ikke vært for at vi driver utredning så hadde sikkert ikke gyn. brydd seg så mye... er vist normalt å bare finne en. Så nå håper jeg de finner den andre og at de enten finner ut om jeg snart får TR eller helst en liten spire... Har noen symtomer men det er mest sansynlig hode mitt Takk, takk Er alltid like gøy å bli tante Dette var 5 tantebarnet mitt, er 2 jenter og 3 gutter De har bare poppet ut en etter en Har heldigvis hund jeg også som er veldig stor trøst når det trengs Hadde første pergo kur i desember.
♥Bubble♥ Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 da har jeg vert på sykehuset igjen Legen fant den andre nå på første forsøk, takk gud for det... som sakt så følte jeg meg litt voldtatt sist jeg var der. Alt så bra ut. Tok en HCG-test også for å bekrefte at jeg ikke var gravid, så nå er det på igjen med provera så pergotime. Ble enig om å vente litt med søknaden om prøverør, for jeg vil helst klare det på egenhånd. Kjenner så mange som har vært igjennom det og det er en stor påkjenning på psyken med alle de medisinene man må ta i tilleg kunne jeg ikke søke på det sykehuset jeg ville nå pga min BMI er akkurat over grensa til Rikshospitalet, så da vil jeg heller gå ned de kiloene og prøve selv i mellomtiden. Hvordan går det med deg, noen TR eller positiv HCG-test?
<3 lilletroll <3 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. januar 2009 Å, det var bra at de fant alt de skulle ok, så ingen prøverør med det første... hvor lang ventetid er det? Skjønner at du helst vil klare det på egen hånd, er vel det de fleste vil. Har du mye å kvitte deg med før du når den "rette" BMI? Er også i full gang for å bli kvitt litt "overflødig" til bryllupet Har rundt 5 igjen før jeg er fornøyd :-) har stort sett holdt på siden oktober, med litt fri i julen da så klart Her skjer det ingenting eller, man leter jo etter symptomer så aner ikke hva som er reelt og hva som er innbilt. Er veldig trøtt (sover heeeeeeele natten, noe som ikke er vanlig for meg), hatt litt prikking i magen, i morrest var jeg kvalm osv osv hehe. Ikke enkelt å vite hva man skal tru på. Må nok smøre meg med tålmidighet og se hva som skjer. MEN hvis ingenting har skjedd innen torsdag så er det tilbake til gyn for å få provera Nei, nå må jeg nok jobbe litt også! "prates" senere!
♥Bubble♥ Skrevet 24. januar 2009 #14 Skrevet 24. januar 2009 Nå er det jeg som er sen å svare Har vært 10 års da her i dag, så har stresset litt med kakebaking å sånn de siste dagene Blir ikke prøverør de nermeste månedene. Skal ta tre månder med pergo først så om det ikke har skjedd noe innen den tid blir det det Når det gjelder BMI'en min så ligger den rett over grensen til Rikshospitalet som er 32. Så det er ikke mange kiloene som skal bort, og de skal bort. De sier jo det er lettere å bli gravid når man ligger rundt normalen på BMI skalaen enn over eller for den saks skyld under. Vi kunne jo ha søkt på St. Olavshospital, men dit vil jeg ikke. Huff ja de symptonene Det er ikke noe gøy å kjenne dem og ikke vite om de er reelle eller bare innbilling. Hadde mange før jeg tok testen, å det er like kjipt hver gang den er negativ. Har du tatt noen tester i det siste? Når er det du skal gifte deg da?
<3 lilletroll <3 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 24. januar 2009 Gratulerer med dagen i huset Hvis det ikke er mer som skal til er det bare å hive seg rundt med trening! Og sex så klart! hehe så forsvinner de nok fortere enn du aner! Nei, ingen tester enda... Men har SÅÅÅÅÅÅÅÅ lyst!!! Hvis det er så at man skal få mensen 14 dager etter el så har jeg ikke IKM før tirsdag. Har mest lyst å teste nå i kveld, men kommer sikkert bare til å blir skuffet...igjen! "Symptomene" gjør meg sprø. Vet liksom ikke hva man skal tru... Syns bare det baller på seg med mer og mer. Bryllupet skal stå i oktober hvis alt går etter planen. Blir vi gravide før den tid blir det nok utsatt
♥Bubble♥ Skrevet 25. januar 2009 #17 Skrevet 25. januar 2009 Treig igjen jeg Skal hive meg rundt. Har fått noe av legen som skal hjelpe til også. En pillie som skal holde blodsukkeret mitt stabilt. Så håper det hjelper, det har vært litt høyt og laft til tider, i tillegg er jeg nødt til å begynne å spise (noe jeg har et lite problem med, er skjeldent jeg spiser mer en to ganger om dagen), pillen skal tas tre ganger om dagen og må ta den til mat, så håper det blir litt stabillt nå. I tillegg har min kjære sakt at han skal hjelpe meg, han trenger virkelig ikke slanke seg så synes det er ganske søtt av han Kan skjønne du har lyst til å teste Men åå teste før IKM synes jeg ikke så mye om. Blir litt frustrert over de som tester 3-4 dager før og blir suffet over negativt svar allerede da... da får de skylle seg selv. Håper symptomene dine er "reelle" og du er gravid så du slipper mer av denne prøvingen Heldig du som skal gifte deg Har veldig lyst men min kjære vil vente litt... Kan skjønne han litt da, han er tross alt bare 24 år. Han har ikke like hast med det som jeg Men det hadde jo vært litt kjekt med ring på fingeren før vi fikk barn...
♥Bubble♥ Skrevet 29. januar 2009 #19 Skrevet 29. januar 2009 Hvordan gikk det hos gyn i dag? Ble det Provera eller er det blitt baby? Er så spent på resultatet?
<3 lilletroll <3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #20 Skrevet 29. januar 2009 Hei hei! Beklager sent svar...har vært på forretningsreise. Ble nok ingen av delene...TR kom i stedet. Nøyaktig 14 dager etter positiv el test. Tok en test på tirsdagsmorra for da hadde jeg IKM, og den var seff negativ. Satt som en idiot på hotellet og gråt mine modige tårer uff, tungt å skulle holde presentasjon rett etterpå. Også noen timer senere kom TR. Så her skjer det ingenting. Lørdag venter pergo.. blir spennende å se hvordan jeg reagerer på det. Noen erfaring? Hvordan er det med deg da?
♥Bubble♥ Skrevet 29. januar 2009 #21 Skrevet 29. januar 2009 Så kjedelig da... Sender en trøsteklem Ikke nå sist jeg testet meg men gangen før der knakk jeg helt sammen... Det er ikke noe gøy det vet jeg. Du må ikke se på deg selv som en idiot når du blir lei deg for en negativ test, det er helt normalt. Vi blir så fokusert på at det skal gå den måneden sel om vi ikke vil innrømme det og når det ikke går så må frustrasjonen ut. Jeg fikk en skikkelig smell i julen... 1 juledag gråt jeg i 4 timer i strekk, viste ikke selv hvorfor men klarte bare ikke lavære. Det skal sies at jeg har hatt alt for mye å gjøre på jobb også så det er ikke bare denne prøvingen som gjorde det. Blir veldig spennende med pergo. Håper det går på førse kur da Er det enkel eller dobbel du skal ta? Humøret var litt opp og ned, men det er verdt det Er begynt på provera nå har to dager igjen med de, så nå håper jeg det ikke tar 10 dager før TR kommer, det gjorde det sist.
<3 lilletroll <3 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 30. januar 2009 Tusen takk Det er jo sant som du sier, men blir så lei av at det aldri skal klaffe... Oi, 4 timer i strekk er lenge å gråte. Men er jo ofte sånn når det har samlet seg opp frustrasjon over lang tid så er det akkurat som om det bobler over. Ja det er spennende. Eneste dumme er at jeg begynner på lørdag og skal på noe jobb greier man-ons og bort i helgen. Vet du hvor lang tid det går før el kommer? Er så redd for å "bomme" på sjansen. Det er en enkel kur....og krysser fingrene og ber til høyere makter om at det blir å funke Etter ca 16 i dag blir jeg ikke å være her igjen før i slutten av neste uke, men regner med vi "prates" da hvertfall Lykke til med provera!
♥Bubble♥ Skrevet 30. januar 2009 #23 Skrevet 30. januar 2009 Takk for det Trenger en opptur nå... Er å dritt lei av at det ikke klaffer og det sliter psykisk. Dagene blir så opp og ned når det er sånn og jeg føler det går utover kjæresten min. Jeg er ikke sikker på når man kan regne EL etter pergo... men tror det er rundt 14 dager etter første dag i TR, så det blir vel 5 dager etter pergo slutt om du skulle begynne på dag 5 og slutte på 9, men er ikke sikker. Blir det flere kurer om det ikke klaffer på første pergo kur? Du får ha en fin helg, så "prates" vi når du er tilbake
<3 lilletroll <3 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #24 Skrevet 5. februar 2009 Hei Bubble! Hvordan har de siste dagene vært? Noe nytt som skjer? Jeg kom meg endelig hjem i går kveld, så nå blir det noen "travle" dager på oss frem til neste gang jeg skal ut å reise (man-ons). Så tenkte jeg sex mandags morgen og med en gang jeg kommer hjem på onsdagen. Håper det kan holde Trur det er meningen at jeg skal i gang med en kur til hvis det ikke funker ja....fikk resept på 2 kurer. Tok siste pillen med pergo i går, men må inrømme at jeg ikke har kjent noenting til bivirkninger. Ettersom det står så masse om de forskjellige bivirkningene var jeg sikker på at jeg hvertfall ville kjenne noe, men det gjorde jeg ikke. Nesten så jeg ble redd for at det ikke skal funke. Hva trur du? Hei hå!
♥Bubble♥ Skrevet 5. februar 2009 #25 Skrevet 5. februar 2009 Hei igjen Her sjker det vel ikke så mye. Har utrolig nok fått TR... fikk den dare to dager etter provera slutt så i morger er på med ny pergo kur Ligger ikke så langt etter deg Jeg fikk tre kurer. Håper jeg slipper å hente ut alle Skal du gå på kurene rett etter hverandre eller skal du ha en måned med pause? Skal ta ter kurer på rad. Jeg har planer om sex annehver dag (håper bare min kjære er med på det) fra dagen etter pergo slutt, vet ennå ikke om jeg skal teste for EL, blir bare så deppa om jeg ikke finner den Skal du teste? Blir mye sex på de mennene våre fremmover Jeg tror nok pillene virker selv om man ikke får noen bivirkninger ver glad du ikke fikk noen, de kan være ganske ille har jeg hørt Vet ikke om det var jobb eller pergo som gjorde meg så deppa før jul, men det var ikke noe gøy Blir en spennende tid fremover nå Du får kose deg med din kjære i kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå