Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #26 Skrevet 16. januar 2009 Vi eier leilighet å kommer nok ikke til å selge for at jeg skal studere, da får jeg heller vente til vi har vunnet i lotto:) eller til vi har betalt ned en del på lånet. Men det frister veldig å starte nå som jeg har funnet ut hva jeg vil! Og fordi med flere barn vil gjøre det tyngre å studere. Og vi vil jo gjerne ikke ha for mange år i mellom barna våre. Flere, hva har dere i faste utgifter som student og hva er inntekten? Litt greit å se hva medmennesker klarer seg på i mnd. Føler jeg/vi bruker penger på mye unødvendig.... hm!!!
Vilja<3 Skrevet 16. januar 2009 #27 Skrevet 16. januar 2009 Hei:) Jeg er student, første året på sosionom. Mannen min har en inntekt på ca 440 000 i året. Jeg får 6300 i mnd fra lånekassen (får ikke forsørgerstipend siden min mann tjener så mye) Vi leier bolig, betaler 8000 i mnd (uten strøm). Vi har to barn på 2 og 9 år, de har full plass på barnehage og sfo. Min mann begynte å jobbe for 1 år siden, før det var vi studenter begge to, da var det trange kår. Nå har vi så vi klarer oss, men vi er flinke å bruke penger da så har ikke så mye til overs når mnd er over, heller ikke til lange ferier osv. Jeg kjører til skolen hver dag, en halv times kjøretur + bompenger på 80 kr per vei så går en del penger der og. Det er veldig gøy å studere, jeg begynner aldri før 09.15 og lengste dagene er til 14.15(all undervisning er obligatorisk hos oss)men akkurat nå har jeg 2 studiedager også Men i eksamensperiodene er det tøft, da leser jeg ofte hver dag/kveld 1 mnd og ser nesten ikke ungene:/ Sykepleien er mye obligatorisk og ganske krevende til tider, søsteren min begynte på det og hun sluttet for hun synest det ble for travelt(hun har to barn og minste 1 år) Men jeg kjenner mange småbarnsmødre som går, også de som er alenemødre. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå