Gå til innhold

Dere som utdanner dere med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere det til? Tenker mest på økonomisk og barnepass.

Hvordan er deres situasjon? Økonomi? eier/leier? Mann?

Vurderer å søke til høsten men klarer ikke helt å se for meg at det skal gå opp i opp med tanke på økonomi og barnepass.

Jeg må stå for et minumum av inntekten vår og 6000,- i stipend og lån er for lite. Og ser ikke hvordan jeg skal få tid til å jobbe utenom, pga mann osm jobber mye sent.

Vi tjener ikke "godt" i utgangspunktet og eier så vi må ha en viss intenkt.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem. Støtten som student er ikke så dårlig. Den er ordinært på 8000 i mnd. Tjener mannen din under 23 000 så får du også forsørgerstipend som er på ca 1300 per unge.

Vi har for øyeblikket meget bra økonomi, jeg studerer, jobber ikke utenom, har ett barn og ett på vei, og mannen min har vel ganske gjennomsnittlig årsinntekt. Vi leier (noe som er med på å gjøre at økonomien er bra, det at vi leier gir oss også muligheten til å spare mellom 5 og 10000 i mnd) men er sånn halvveis på jakt etter å kjøpe hus. Dvs. foreløbig får vi bare lån basert på mannens inntekt, så vi har innfunnet oss med at vi sikkert må vente med å kjøpe til jeg er ferdig (1år igjen), men finner vi noe vi har råd til nå, slår vi til.

Vi har 50% barnehageplass til jenta, noe som fungerer bra i og med at det er snakk om 4 timer på skolen i uken. Så leser jeg og jobber når han er hjemme. I forhold til å ha barn er det å være student en mye mer "slack" hverdag en det å jobbe fult. En legger stort sett opp løpet selv. Men så kommer selvsagt eksamensperiodene der man må være beredt på å jobbe ræva av seg...

Skrevet

Du studerer nok ikke i Oslo da, småsporvinj...

Skrevet