Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Silikon... Jeg har naturlige pupper, ganske så store. De var okey før graviditet, men etter 18 mnd med amming henger de langt ned på magen Så når jeg er ferdig med barn, skal jeg operere puppene mine
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Mente selvfølgelig hengepupper og silikon
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Du får ikke mer hengepupper om du ammer i en mnd enn om du ammer i 2 år. Puppene forandres p.g.a selve graviditeten ikke ammingen. Til HI svarer jeg naturlige
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 utseendemessig er det egentlig både og... ser man at det er sprengte silikonpupper er ikke det fint.. og om arret er synlig... slik sett vil jeg nok si naturlige hengepupper... er joen grunn til at de evt har blitt slik... og gubben vil jo like de uansett;) er vel bedre med noe mykt og godt enn noe som bare står der;p
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Jeg hører folk sier det, men jeg kan si med 200 % sikkerhet at mine pupper henger mer nå enn de gjorde for 6 mnd siden. så jeg nekter å tro at det bare er graviditeten som forandrer puppene.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Ja men det er p.g.a hormonene dine i graviditeten og når du ammer ikke selve ammingen. Hvorfor skal du få mer hengepupper når du ammer?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 jeg vet vel ikke hvorfor jeg har fått mer hengepupper når jeg ammer, jeg vet bare at det er sånn. mulig det er hormonene i graviditeten som gjør det, og at nå begynner det å bli så lite melk at det bare blir to tomme poser som henger der. når det var mer melk var de litt mer fylt opp liksom. så hvis de ikke "trekker" seg litt sammen når ammingen er over, vil jeg si at amming har litt av skylden for at jeg har fått skikkelige hengepupper.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 by the way, nå skrev du at det var hormoner under graviditet OG AMMING. dermed er jo amming med på å gi hengepupper
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 ammingen har ikke gjort at mine henger mer, det eneste er at de har blitt litt mindre.....;( luften gikk ut av de, haha
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 At de er tomme er en annen ting men heng mente jeg. Får håpe du slepper alt for tomme vrengte baklommer hehe ))
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 Naturlige pupper er flott!! Om det er litt heng (og om det skule plage "eieren") ville jeg heller tatt et løft enn silikon. Da varer det, og det er ikke fare for kapsler og andre komplikasjoner, pluss at det ser og føles mye finere ut!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 Silikonpupper som henger er det aller verste......He-he ) Ikke alle som har muskulatur eller hud sterk nok til å holde så mange gram på plass )
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Nå kverulerer vi vell litt her eller? Når folk tenker på amming så tenker de på at babyen suger melk ut av puppen ikke sant. Det er ikke det som gjør at man får hengepupper. Hengepupper kan man få p.g.a hormonene i svangerskapet og under amming. Ikke selve ammingen OK?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 mulig jeg kverrulerer, men da gjør du det samme. du er like standhaftig med dine meninger som jeg er med mine. la oss være enige om å være uenige. det er godt mulig det er "bevist" at amming ikke gir hengepupper, men for min del ser puppene mine mye verre ut nå enn de gjorde for feks 6 mnd siden. så hvis ikke ammingen har gjort det, vet ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #16 Skrevet 15. januar 2009 Hvordan fungerer et løft? hvor blir arret? og er det holdtbart?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #17 Skrevet 15. januar 2009 Da skjærer de vekk så mye som er øsket og sye sammen igjen. Du får et stort "anker" arr
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #18 Skrevet 15. januar 2009 Etter å ha ammet andremann, så så puppene mine ut som to vrengte baklommer. Jeg hadde relativt store (75D), faste pupper før dette, og hva som var årsaken til at innholdet forsvant er ikke så forferdelig viktig, poenget er at det gjorde det. Jeg troppet derfor opp hos en plastisk kirurg og så jeg ville ha tilbake puppene mine, så han utførte et brystløft og la inn silikon under muskelen. Det er ganske rart, for jeg har alltid ment at store pupper er oppskrytt, men jeg savnet puppene mine ganske mye da de forsvant...! Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med resultatet, og syns absolutt det var verdt det! Hvis man vurderer silikon, så trenger man faktisk ikke legge inn meloner. Og hvis man går til en kirurg som er "ordentlig", så vil han/hun ikke legge inn meloner heller. Jeg vil vel si at poenget med silikonpupper er ikke at alle skal se at det er silikonpupper, men at de ser naturlige ut; fordi det går faktisk an hvis man ikke er så forbanna grådig!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #19 Skrevet 15. januar 2009 Ville heller godt for meloner hvis du først skal ta!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #20 Skrevet 15. januar 2009 Ja, et løft er bare å fjerne huden, slik at de strammes opp. Hadde ei venninne som gjorde det. Hun var ellers tynn med hengepupper etter fødsel/amming. Hun fikk et godt løft hvor puppene ble stram og fin. Jeg tror at de flytter brystvortene i de fleste tilfellene også. Når det gjelder arr avhenger det av pasientens gener, men det vil nok bli noen arr. Men huska at silikon ikke varer for alltid, pluss at en kan kjenne innleggene, og mange får harde innlegg, det er ubehagelig. Så hvis du har "innholdet" selv, ville jeg mye heller tatt et løft!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #21 Skrevet 15. januar 2009 Det er ikke mulig å kjenne innleggene mine. Om du kjenner dem eller ikke har med om du har dem over eller under brystmuskelen. Hilsen 12.22.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #22 Skrevet 15. januar 2009 Og, synes det er fryktelig mange som har meninger om dette, som egentlig ikke vet hva de prater om. Jeg har som sagt både løftet og lagt inn silikon under brystmuskelen; arret er nesten ikke synlig (selv om det er det "skumle" ankerarret, nevnt ovenfor), og brystvorten er flyttet. Arrdannelse er definitivt individuelt, men du kan gjøre ganske mye selv også for å få et pent arr.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #23 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har "innholdet" selv, det er bare at de henger veldig. så et brystløft ville jo være ideelt for min del. men hvor blir arret? jeg tenker at det må jo bli over puppen, men det kan da ikke se pent ut eller? og holder et brystløft lenge sammenlignet med silikon?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #24 Skrevet 15. januar 2009 Tror nok at det er du som har vendt deg tildet. Ikke kom og fortell at du nesten ikke har arr etter brystløft. Da lyger du!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #25 Skrevet 15. januar 2009 Det kirurgen gjør ved et brystløft er at han/hun "skjærer" ut brystvorten, samtidig som han/hun fjerner overflødig hud, og flytter brystvorten høyere opp på selve puppen. Arret (ankerarret) vil derfor gå loddrett ned fra brystvorten og vannrett under puppen (dette vannrette arret vil ikke synes ettersom det er under). Jeg har ingen synlige arr rundt selve brystvorten, og kun en fin, tynn strek av et loddrett arr fra brystvorten og ned. Det er ingen som tenker over at jeg har tatt et brystløft. Jeg har jo også lagt inn silikon, og er veldig fornøyd med det, men jeg mistet jo "fyllet". Hvis du har nok fyll selv, kan jeg ikke tenke meg at resultatet blir noe dårligere, enn om du hadde lagt inn silikon i tillegg. Men du må huske at kirurgen fjerner jo overflødig vev, så hvis du ikke legger inn silikon, vil puppene dine bli mindre enn de er i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå