Stratos med 3 barn Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Vi fant drømme huset. Lite rødt hus i skogkanten utenfor Oslo, plassen er også helt ok, men vi har ikke så mye familie i nærheten. Begynner å kjenne mange folk da
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Fordi at sambo har jobb her, det er midt i mellom der xen til sambo bor med deres sønn og min jobb. Trodde ikke jeg kom til å trives, men stortrives og kunne ikke tenkt meg å flytte. Så nå er det bare å fortsette å lete etter jobb her.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Likte leiligheten, og jeg har bodd i området tidligere. Mye familie i nærheten. Når vi selger kommer vi nok til å kjøpe på en annen kant av byen.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vokste opp her, og har all familie her. Kjenner meg ganske rotløs uten mine nærmeste på kort avstand. Er absolutt ikke et bymenneske og vil at mine barn skal få gleden av å vokse opp på et litt mindre sted.
It's all about me Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Stedet - Fordi det er her i landet jobben til mannen er. Boligen - Fordi det var et sabla godt kjøp og dama som solgte gjorde ikke sitt livs best salg akkurat )
jordbær mathilda Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Er født og oppvokst her,og min mann hadde hus så da ble det naturlig at vi ble værende her;)
Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Vi bor i mannen min sin oppvekstby, og 3 timer fra mine foreldre. Vi bodde i en bitteliten leilighet på 45kvadrat ca, men da vi skulle ha baby ble vi helt nødt til å finne noe større. På det tidspunktet fikk en kollega av mannen min leiligheten i 2.etg hjemme hos seg den ledig, og spurte om vi ville leie der. Og her havnet vi. Mye bedre plass og to soverom. Vi trives her inntil videre i hvertfall! :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Fordi det er midt imellom sambo sin gamle jobb, og min eks (som jeg har barn med fra før) HATER mildt sagt plassen, og vil veldig gjerne flytte... men nå har jeg fått jobb like ved, så er litt dumt det og...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Fordi det er midt mellom jobb og familie.. Og fordi jeg alltid har syntes det har virket så koselig her, noe det også er =)
børdi Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Tror nok det har noe med at jeg ikke bor et annet sted ;-)
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Fordi jeg ble lurt av sambo mens jeg fortsatt var vilt forelsket...haha. Bor i Oslo, og hater det. Men, vi prøver å inngå et kompromiss nå.
mamman til to gutter Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Samboeren har vokst opp ikke så langt unna og mange av kameratene hans bor her. Kort vei til Oslo sentrum med tog og ikke lange kjøreturen hjem til mamma og pappa heller.
lillefot Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Arvet huset etter besteforeldrene mine. Har nær familie rundt oss fra begge sider. Litt spesielt siden dette er mammas barndomshjem, og hun døde for et snaut år siden.
Gjest Siklerotte Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Fordi det er det stedet jeg liker best i Norge, enkelt og greit.
Mom2Two Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Fordi det er fantastisk å bo midt i Oslo. Oslo har så mye å by på:-) Og jeg hadde dødd av å bo på landet:-p
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 Fordi gubben er herfra. Og jeg var lei oslostresset. Men savner vennene mine og lettheten da.Og caf
Mazza** Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 Fordi jeg aldri har bodd andre steder enn i denne byen....deilig med masse familie og gode venner i nærheten. Ville ALDRI ha flytta et annet sted...
piano♫ Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 - Fordi vi har drømmehuset, med kai som veranda og bølgeskvulp til "sov-i-ro" - Fordi vi har gode jobber her, som vi trives i - Fordi vi har alt vi trenger her; familie, venner, god barnehage og skole, godt kulturtilbud, masse flotte aktiviteter for ungene, de butikkene vi har behov for, flott bibliotek etc - alt i gangavstand fra huset vårt.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. januar 2009 #19 Skrevet 14. januar 2009 Selve leiligheten bor vi i fordi vi ikke får lån til hus på dette tidspunkt. Plassen bor vi på fordi vi liker oss her, og sambo er fra området...
litakine og Theodor Skrevet 14. januar 2009 #20 Skrevet 14. januar 2009 fordi jeg og ble lurt av sambo når vi var vilt forelsket. han har vokst opp her og vil ikke bo noen annen plass. jeg har noe familie her, men er 200 mil fra min nærmeste familie og hjemplassen som jeg savner veldig.
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #21 Skrevet 14. januar 2009 Fordi det er gode oppvekstvilkår, lite (ungdoms)kriminalitet, fin natur. Det negative er at vi bor langt unna venner og familie (30 min kjøring) og butikken stenger klokka 20 =(
£adybird Skrevet 14. januar 2009 #22 Skrevet 14. januar 2009 Fordi jeg plutselig fikk jobb her. Hatet stedet og jobben jeg hadde tidligere. Å så er samboer herifra. Men kan godt tenke meg å flytte nordover igjen. Men vet ikke om jeg får med meg gubben:) Å svigermor ble jo nesten sint når vi sa vi skulle ha 2 ukers ferie i nordnorge nå i vinter... "Går jo ikke å være nordpå når det er så mørkt der".
Jenny-penny Skrevet 14. januar 2009 #23 Skrevet 14. januar 2009 Vi flyttet fra Oslo til min hjemby fordi * mannen min fikk nok av kø og mas i Oslo * vi fikk begge gode jobber vi trives med her * familie i nærheten *gode oppvekst vilkår og full bhg dekning(noe Oslo IKKE hadde) Alt i alt har vi ett mer fredfult hverdagsliv, men jeg savner livet, venner og mulighetene i Oslo fortsatt!
Stjerne37 Skrevet 14. januar 2009 #24 Skrevet 14. januar 2009 Fordi det er her samboer er fra og han vil så absolutt ikke flytte til min hjemby:( Jeg hadde flyttet på dagen,savner familie og venner( 30 mil å kjøre)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. januar 2009 #25 Skrevet 14. januar 2009 Grunnen til at vi bor på Kløfta: Det var den eneste leil i fjor som vi falt for og som vi fikk - og som vi hadde råd til. Grunnen til at vi flyttet fra den leil og 5min lenger unna er fordi den nye er MYE bedre enn den vi falt for for ett år siden;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå