Gå til innhold

Innlegg fra de som mister..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har faktisk venta på dette innlegget. Det kommer med jamne mellomrom.

Det er veldig natulig at de som mister skriver det her inne. Men de blir jo ikke værende her vanligvis. Og viss de blir værede og diskuterer fremgangsmåter, symptomer på tabletter, reaksjoner etter utskraping osv, ja da er jeg faktisk helt enig med deg HI- da kan man heller gå over på annet forum det man møter andre med samme opplevelser og erfaringer.

MEN at de skriver her inne om at nå har det gått galt og er veldig lei seg for det, er vel det det mest naturlige i verden! Her inne har en blitt kjent med flere, vekslet erfaringer osv, klart man sier hva som har skjedd til det felleskapet man har vært en del av i uker og måneder!

SA og MA er en del av 1. tri . Sånn er dat bare. Gynokologen min sa at 25% av alle svangerskap ender i SA. Det er bare sånn - en del av livet. Og utrolig trist og leit når det skjer selvfølgelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innlegget mitt handler ikke om å ikke vise medfølelse!!

Jeg har både medfølelse og empati for de som mister. Synd at du ikke oppfattet det slik, selv om jeg virkelig satt meg ned nettopp for å uttrykke dette først og fremst!!

Atter en gang vil jeg påpeke at meningen min ikke er å utvise noen eller få noen til å føle seg støtt. Jeg stilte kun et reelt spørsmål ang det å ha et valg. Noe jeg ikke føler vi har pr i dag!

Savner man noen fra forumet er det et tastetrykk unna for å sjekke om det har gått galt. Er man venner kan man sende en pers meld..

Jeg skjønner at mange her ikke skjønner hva jeg mener. Da er det sannsynligvis jeg som har uttrykt meg dårlig... Nå har jeg gitt min mening inn med teskje:)

Skrevet

Jeg er så enig med August8009...har akkurat oppdaget at jeg er gravid, men etter å ha sett så mange innlegg om SA/MA, føler jeg det nesten som om det ikke er noen vei utenom. Bruker forumet for å lære mer om det å være gravid, men vet ikke om jeg orker det så mye mer. Det betyr ikke at jeg ikke skjønner at dere som har opplevd dette har behov for å snakke om det. Men hadde en laget en statistikk hadde de negative opplevelsene langt på vei danket ut de positive...kanskje jeg bare skal ta en pause og håpe jeg kan komme så langt som til 2. trimester?

Skrevet

Jo, tror mange skjønner hva du mener, men tror du kanskje ikke har oppfattet at dette er et gjennomganstema som kommer igjen og igjen, år etter år (har som nevnt i svaret mitt lenger oppe vært her inne 5 ganger nå) og at det alltid vil være nye brukere og nye gravide og at de som mister mest naturlig vil søke seg til der de er "kjent". Debatten har vært opp minst 3-4 ganger hver eneste gang jeg har vært gravid her inne på 1.trimester, men dette vil jo aldri endre seg siden det stadig vekk er nye brukere her som begynner å føle seg hjemme akkurat her.

Skrevet

Nei, jeg har faktisk ikke fått det med meg. Jeg har vært her inne i tidligere svangerskap også, 06, og så ikke noe lign innlegg da. Skjønner at det er kjedelig å få like innlegg opp for noen. Men det var virkelig ikke et poeng å lage det for moro skyld. Jeg skrev innlegget fordi jeg virkelig føler sterkt for dette temaet.

Jeg tok en tidlig UL i uke 9, nettopp fordi jeg ble bekymret av å være her inne. Jeg skjønner nå at vi som bekymrer oss heller burde vente med å være her inne til 2 tri. Dette synes jeg er veldig synd! Akkurat som de som mister synes det er synd å ikke skulle kunne skrive det her. Det er bare lettere for de med dårlige nyheter å skrive det på annet forum enn for oss bekymrede gravide å holde oss borte fra bim frem til 2 tri.

Se dette svaret i tillegg til mine andre svar.. for det er virkelig ikke meningen å støte noen som helst!!

Skrevet

Jeg må si meg enig med HI om at jeg syns det er trist å lese om de som opplever SA og MA. Men jeg forstår likevel godt at de vil fortelle om det her inne. Man har gjerne deltatt aktivt i spørsmål og debatter her inne i flere uker, og så plutselig så skjer det noe så trist som gjør at man ikke lenger hører til her lengre. Klart de må få fortelle om det de har opplevd.

For min egen del syns jeg også det er greit å få et reellt bilde av virkeligheten også. Skulle det skje meg, så er jeg iallefall litt forberedt og vet hvor vanlig det faktisk er. Ja, man har andre fora for slikt, men de går ikke jeg inn å leser på så lenge jeg ikke vet jeg har mistet.

"varme tanker til alle der ute som har mistet"

Skrevet

Skjønner at du kan bli nervøs av å lese om sånt, men sa er faktisk en veldig vanlig del av 1. trimester.

Det sies jo at ca 50% av svangerskap går til grunne i løpet av 1. trimester (selv om de fleste mister før de vet at de er gravide).

Alle er litt redde for å miste disse ukene, men å gå så langt som til å utestenge de som faktisk er så uheldige fra forumet synes jeg er vel drøyt.

Dere får trøste dere med at de som har mistet antakeligvis har det litt værre enn dere som blir litt nervøse av å lese om det. Virkeligheten er bare så vanskelig, ikke noen vits i å sensurere det.

Debatten heter 1. trimester og i 1. trimester kan alt skje.

Dessverre.

Hilsen fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...