Gå til innhold

spesielle navn! Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om disse navnene:

Erica Othilie

og

Emric Valentin ?

Jeg synes de er pene, men kanskje en smule FOR spesielle ? Navnevalg skal jammen ikke være lett ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

likte det første, men ikke det andre.... ;) hva med levi valentin?

Skrevet

hehe :-) Vi har en hund i familien som heter Levi, så da kan vi ikke kalle ungen det!

Skrevet

Hva med en variant av Emric? Som f.eks Imre er?

Skrevet

Likte det første VELDIG godt! Har Erika som mellomnavn først, men jeg syns det er finere å skrive det med K.

Emric er veldig spesielt, må smake litt på det, og jeg tror jeg liker det! Men Valentin syns jeg er grusomt.

Skrevet

Har Erika som mellomnavn SELV* skulle det stå. Puh, går litt fort her.

Skrevet

Ja di var spesielle:) men vi trenger mere spesielle navn suns eg=)

eg likte navnene eg=)

Skrevet

takk for svar alle sammen :-)

Jeg vurderer også Emrik / Emric Nathaniel, men huff.. blir så usikker. Ikke noe er pent nok til den lille ;-)

Hva heter deres barn / kommende barn??

Skrevet

Har en forkjærlighet for navnene Emrik og Othilie, så jeg heier på deg!!

Skrevet

Syns både Emrik og Nathaniel er fine navn, men ikke sammen. Det ble en liten kræsj, syns jeg.

Datteren min heter Sadie Leana, og den lille i magen har vi ikke bestemt navnet på enda. Blir en liten gutt, og for aldri bestemt oss.

Skrevet

Jeg synes du skal tenke på barnet og hvor gøy det er for barnet å hele tiden måtte gjenta navnet sitt og evt stave det for andre når det vokser til. Derfor synes jeg det første er helt greit, er jo ganske vanlige navn (om enn ikke her til lands), så de vil nok gå greit, men det andre er jeg redd for at barnet hele tiden må gjenta for nye mennekser.

Skrevet

Det ble alt for jålete for min smak ja.. Spesielle er jo greit, men tenk på at man skal bære navnet gjennom alle faser av livet...

Skrevet

Enig med Alva. Har selv et speielt navn, og har alltid måtte stave det opptil flere ganger. Blir alltid feil når andre skal skrive det. I ungsomsårene var det virkelig plagsomt og jeg vurderte å bytte navn til et helt ordinært navn. Når jeg traff nye folk brukte jeg alltid et annet navn for å slippe å forklare og stave. Når jeg nå presenterer meg for folk bruker jeg av og til bare etternavnet.

Erica Othilie var imidlertid nydelig

Skrevet

ja, dere har et viktig poeng - barnet skal ha navnet gjennom hele livet og det bør være greit å uttale og skrive. Men jeg tror Emric /Emrik kommer til å bli mer og mer vanlig i tiden fremover, men det er jo selvfølgelig umulig å spå!

Erika Othilie tror jeg nesten er helt bestemt ;-) Men guttenavnet er det (mye!) værre med

Skrevet

Jeg synes navnene var fine, jeg. Men jeg vil også tenke på hvordan det skal staves. Det er jo ikke vanskelig å oppfatte navnene, men med en gang du skal ha med c og th blir det verre for den som skal skrive. Jeg synes erica othilie var fint, og likte emric nathaniel. Men Valentin ville jeg passe meg for å bruke, ikke så gøy for gutter at navnet deres også er et jentenavn. Vet om jenter som heter Valentin, og da kan det bli mix-up ettersom emric er et foreløpig lite kjent guttenavn.

Skrevet

Syns Ermik er finest med K, for med C så ser jeg for meg Emrisss.

Jeg tror jeg er på god vei til å falle for det navnet selv, jeg!

Har dere tenkt på noe annet navn enn Valenting og Nathaniel?

Skrevet

likte ikke navna litt for spesielt.

hva med

ask .bork, eller trym,

eller filip august det er fint

eller mina sofie

thale,alva osv

Skrevet

nei, det visst umulig å finne et navn som alle liker ;-)

Thale og Alva er pene navn ja, men jeg blir så usikker.. Bra vi fortsatt har god tid på oss ;-)

Skrevet

blir dette gutt får vi kjempe problem blir det jente så har vi et luksusproblem

men vi har 2 gutter så det blir nok en gutt til tenker jeg :)

Skrevet

Det første synes jeg er ok, men jeg ville stavet det med k, ikke med c.

Navn nummer to synes jeg er waaaaay over the top. Beklager. Jeg tror også Emrik er på vei opp, men stav det for guds skyld med k! Med c ser det ut som et navn fra en eller annen fantasyroman. Jeg ville også unngått Valentin som mellomnavn.

Skrevet

Må innrømme at jeg er utrolig lei dobbeltnavn..... De fleste barn har jo både dobbelt fornavn OG dobbelt etternavn...

liker både erica, othilie, emric og valentin. Men hver for seg.

Skrevet

"Har selv et speielt navn, og har alltid måtte stave det opptil flere ganger. Blir alltid feil når andre skal skrive det. I ungsomsårene var det virkelig plagsomt og jeg vurderte å bytte navn til et helt ordinært navn."

Nå ble jeg nysgjerrig, "3+1 i magen", kan jeg få lov til å spørre hva ditt spesielle fornavn er? =)

(Kun en liten forespørsel som du selvsagt ikke trenger å ta noe som helst hensyn til om du ikke vil...)

Skrevet

jeg synes begge var fine. og om der kun kommer til i hovedsak å bruke første navnet på f ex gutten, så gjør det jo ikke noe at mellomnavnet er ekstra spesielt vel ;) Alle har HELT forskjellign navn, så dere må bare følge hjertet og magen!

Jeg har spesielt navn og har ikke hatt noe problem m det i oppveksten. Selv om det må staves ;)

Lykke til!

Skrevet

etter nærmere ettertanke er jeg enig med deg i at EmriK er penere med K :-) men jeg har en i familien som heter Eirik - håper det ikke blir for likt ???

Skrevet

takk for tipset :-)

Ja, det blir nok som at vi bruker bare Erica eller Emrik til daglig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...