Sommer&Sol (: Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Har idag mottatt bursdagsinvitasjon til min tiårige datter. På kortet står det at barnet ikke skal ha gaver, men kun en konvolutt med penger som foreldrene skal sende til Redd Barna. Ville dere ha arrangert en slik bursdag for deres barn?
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har en venninne som fant ut at hun ville gjøre noe tilsvarende på sin 9 årsdag. Det var hennes valg etter å ha fått med seg nyheter om sultende barn. foreldrene arrangerte sånn bursdag, og jenta var strålende fornøyd
Mor Løvehjerte Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Sikkert fint hvis bursdagsbarnet selv vil dette (er det sannsynlig egentlig?). Da ville jeg gjerne hatt bevis for at de gjorde nettopp det, og ikke puttet pengene i sin egen lomme! Eller så setter du pengene inn på kontoen til Redd Barna selv og gir dem kvitteringen sammen med et bursdagskort. Egentlig syns jeg litt synd på dette bursdagsbarnet... Jeg ville ikke arrangert en slik bursdag nei!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Hæ? Muffens. Da kunne de heller sendt ut en giro til dere hvor dere kunne betalt direkte til Redd Barna. Hvis dere gir kontanter i konvolutter, kan du være sikker på at pengene ikke havner hos nødstilte barn, snarere i foreldrenes lommer. Merkelig opplegg!
serin@ Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Er antakligvis noe som de har blitt enige med barnet om, synes det hørtes fint ut jeg. Jeg kunne det ja, om sønnen min også synes det var en fin ide.
Mor Løvehjerte Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Ser det er flere som ikke er helt blåøyde! Hehe! =O)
Sommer&Sol (: Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2009 Jeg vet ingenting om barnet vil dette selv, eller om det er noe bare foreldrene har bestemt.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Det er da lett å løse det, bare å gi en donasjon i barnets navn det
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 Da ville jeg som de fleste andre her ha sendt med kvittering på gave til Redd Barna fremfor å sende pengene.. Kanskje mor i huset trenger kontanter på vei til butikken en dag eller så, hvem vet, og låner de, og så glemmer bort å sette de inn? Bare sånn for å late som jeg ikke tror at folk er av det slaget som stikker "øremerkede" penger i egen lomme.
serin@ Skrevet 13. januar 2009 #11 Skrevet 13. januar 2009 blåøyde?? vet ikke hva folk dere kjenner, men jeg kjenner ingen foreldre som hadde stjålet penger på den måten, det er jo bare helt patetisk!
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #12 Skrevet 13. januar 2009 Ikke sant? Jeg kjenner heller ingen jeg hadde mistenkt skulle lure til seg penger..
Odine! Skrevet 13. januar 2009 #13 Skrevet 13. januar 2009 Det var da svært liten tiltro til "menneskeheten". (ikke bare Macbabe™) Selvfølgelig er det noen som ville stikket det i egen lomme, men jeg velger å tro at de ville være i mindretall. Men donasjon i barnets navn er jo veldig praktisk for bursdagsarrangørene, så det var uansett ei lur løsning.
serin@ Skrevet 13. januar 2009 #14 Skrevet 13. januar 2009 Tenker at det er helt usansynlig, hadde ikke tenkt tanken engang jeg..
Mor Løvehjerte Skrevet 13. januar 2009 #15 Skrevet 13. januar 2009 Vi som tenker sånn, er egentlig litt misunnelig på dere andre. Hadde vært såååå greit å stole på alt og alle rundt seg. Men jeg går nok fortsatt for å sette inn pengene selv. Kjip, men realistisk kanskje?
Odine! Skrevet 13. januar 2009 #16 Skrevet 13. januar 2009 Jeg tenker at man kjenner såpass mye til disse foreldrene at man kan se dem an. Jeg hadde uansett ikke blitt fornærmet hvis noen hadde satt pengene inn dit de allikevel skulle, men mulig jeg hadde moret meg hvis jeg skjønte at jeg var under mistanke for svindel ;-) (Tror egentlig ikke dere er misunnelige)
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #17 Skrevet 13. januar 2009 Seriøst. Tror dere at ungen ikke er med på dette? Barnet ønsker seg penger til et veldedig formål og dere er bekymret for at foreldrene skulle bruke opp pengene? Og dere forventer vel da samtidig at de lyver til barnet sitt og sier at pengene er donert formålet h*n ønsket? Jeg foretrekker da å betegnes som naiv fremfor paranoid.
tezzie Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 Oi, for en fin tanke. Det har nettopp vært jul, og kanskje dette barnet fikk det hun ønsket seg da, og at hun vil gi til barn som trenger det mer. Om jeg gir gave eller penger spiller ingen rolle for meg, og om de pengene går til denne jenta eller til Redd Barna spiller heller ingen rolle for meg, annet enn at jeg syns det er en flott tanke. Hvorfor så mistenksomme? Det finnes mennesker med omtanke for andre i verden også, ikke bare egoister.
hurra og hei! Skrevet 13. januar 2009 #19 Skrevet 13. januar 2009 Jeg var et barn som godt kunne funnet på noe slikt selv:) Jeg synes det var kjempelurt av foreldrene å be om penger, da kan jo bursdagsbarnet selv ta med pengene i banken og sette de inn. Tenk hvor stolt hun ville være! Og til dere som mistenker foreldrene for å ville ta pengene selv - hjelpe meg! Skulle de være så slue at de ville lure til seg penger på uærlig vis, så ville de nok funnet på noe annet, med litt større avkasting..
digger Skrevet 13. januar 2009 #20 Skrevet 13. januar 2009 Hvis baret ønsker det så hvorfor ikke? Broren min var yngre enn det da han selv bestemte at alle pengene han hadde fått ville han gi til Redd Barna.
Leirha Skrevet 13. januar 2009 #21 Skrevet 13. januar 2009 Jeg syns det er flott, så lenge det er barnets eget ønske. Men det burde stått på invitasjonen syns jeg. Regner med det faktisk er det som er tilfelle.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 13. januar 2009 #22 Skrevet 13. januar 2009 Jeg ønsket meg penger når jeg var 12 til bursdagen min. Så jeg kunne gi de itl barne kreftavdelingen så de kunne gjøre noe utenom det vanlige. Noen ganger får barn et innfall. Som den gangen jeg ønbska meg KUN lekebæsj
Morcheeba Skrevet 13. januar 2009 #23 Skrevet 13. januar 2009 På seg selv kjenner en andre, sier nå bare jeg... Og jenta har sikkert gledet seg til å gi "en stabel" med penger til Redd Barna.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #24 Skrevet 13. januar 2009 En kollega av meg har ei jente som har 10årsdag i dagene her. Hun satt før jul å snakket om at datteren hadde så lyst å hjelpe. Da den blåkors auksjonen var. Hun hadde spurt moren masse om aksjonen, formålet osv. I tillegg til alt hun satt å fikk med seg fra tv. Barn i den alderen ser nyheter de også. Jeg håper og tror at dette barnet er et oppegående barn, men flotte foreldre som har tipset barnet til å gjøre nettopp dette. Barna i dag lever i et samfunn hvor de har alt, og mere til. Dette å kjenne på følelsen av å virkelig ønske seg noe, tror jeg de færreste kjenner til i dag. Jeg må si jeg beundrer jenta som er så fornuftig og stor for alderen i tankegangen, og foreldrene som "tør" å skille seg ut på en slik måte. Hadde det forresten vært mi jente som skulle gjort noe slikt, skulle hun fått være med i banken å satt pengene inn selv. Det må jo på alle måter være en stor del av gleden ved å ordne bursdags-gavene slik! Hadde mitt barn ønsket seg penger til å gi bort, i stede for småleker som fyller rommet hennes - og som har så alt for lett til å bli ødelagt - skulle jeg gledelig vært med på det ja!
Gjest snoopidoopi Skrevet 13. januar 2009 #25 Skrevet 13. januar 2009 Så flott!! Dette er sikkert et oppegående barn, som ikke bare selv føler hun har i overflod (hvilket de fleste norske barn har), men som også har lyst til å hjelpe andre barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå