Gå til innhold

Ari Behn er virkelig landsbyens idiot!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, greit nok, men setter du ikke spørsmålstegn ved måten Ari har gått ut med dette nå? Og tidspunktet ikke minst? Anser du det som klokt av en voksen familiefar å ordlegge seg slik han gjør i denne saken, med å bruke vandetta og død? Han kommer også med ganske voldsomme påstander som på ingen måte er bekreftet av noen.

At man kan la seg provosere å irritere er menneskelig, men er man en offentlig person så bør man desto være mer forsiktig å vise slike følelser åpent, det blir bare mer medie sirkus som faktisk går utover barna og resten familien av det. Før denne saken så ante jeg ingenting om denne Grimstad, har ikke engasjert meg særlig i kongehuset, Ari eller hans familie. Nå får man jo servert hele saken på ene kanalen etter den andre og i avisene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen, Ugl@! svært så enig jeg var i dag da=)). Kan forstå Aris frustrasjon, men på meg virker det som om at han ikke tenker på at han er et medlem i kongefamilien. Greit at han sier at dette er personlig og han ikke har dratt med resten av familien, men han gjør jo det alikavel, når han uttaler seg så bastant som han gjør. Og å komme med uttalelser som at Grimstad er død for han osv, gjør slik at jeg får mindre sympati for Ari. Synes han diskuterer på et usaklig nivå, og at han bør la det ligge.

Skrevet

Det Ari sa var at Grimstad er som død å regne for ham når han ikke stiller opp til forsvar, han som har drevet et verbalt korstog mot Ari og hans familie i alle år. Han regnet da denne dagen i går som hans begravelse. Det er et ordspill, og ikke at han ønsker vedkommende død.

Som Ari selv sa i intervjuet i går, han vet ikke når boken kommer ut, om det er et år eller to år..

Tenk deg selv, her inne flyr kjærringene nærmest i fistel for den minste bagatell... Tenk deg selv hvordan en psyke blir påvirket av hetsing over flere år. Synes det er på sin rett at Grimstad får så hatten passer tilbake!!

Er det riktig at Ari og hans familie skal bli mobbet over gjentatte år fordi de tilhører kongehuset? Er det greit at tre små piker skal vokse opp med å lese dritt om sine foreldre, ukentlig?

Er det greit å mobbe? Bare fordi de er offentlige personer så kan andre drive hetsing og trakkasering så mye de vil?

Nei, fy fader... Og for en feiging som har gått der og slengt med leppa i 8 år, så er han fader ikke tøff nok til å stå opp for sine slengbemerkninger...

Nei, da er saken død!

Skrevet

Nei, slett ikke. Men det å gå ut slik Ari har gjort skaper jo bare mer problemer, og en voksen mann som er en mediepersonlighet bør tåle endel også, man må tåle å bli pirket på når man er en offentlighet. Jo mer man hisser seg opp jo mer ivrige blir de som pirker. Overseer man det slik kongehuset har had for vane å gjøre så blir det ingen stor sak utav det. Føler man seg trakaser og forfulgt av en person så kan man heller ta det via retten i ordnede former framfor i et stort media sirkus.

Skrevet

Jeg skjønte jo at det var et ordspill, men jeg synes likevel at det blir barnslig og usaklig. Ytringsfriheten står sterkt her til lands, og de kronikkene til Grimstad (iallefall de jeg har lest) kvalifiserer ikke til mobbing. At han ogå sikkert har vært litt usaklig kan jeg være enig i. Men det er ikke akkurat som feks Tønne saken, der flere medier skriver side opp og side ned om en person. I dette tilfellet har det vært personlig mellom de to. Og jeg synes at Grimstad sitt forslag var mye bedre; at de kunne tatt den praten over en øl=)

Skrevet

Dette må jeg faktisk kommentere...

Jeg er over snittet interessert i kongehuset og jeg vil si at Grimstad er IKKE den verste når det kommer til å uttale seg om de kongelige- hva med Se & hør? Grimstad har vært innleid av media som ekspert på kongehusene i hele verden.....

Grimstad gikk ut i media og forsvarte behn- familien når det ble tatt bilder i smug av barna, han forsvarte martha og hennes valg om å starte eget firma og han har bedt andre journalister om å la kongefamilien være i fred... Ville han gjort det om han var ute etter å sverte og mobbe disse personene?

Twintipp og Himmelblå

Er det ok av Behn å komme med sladder fra slottet ang. Grimstads arbeidsforhold der?

Er det greit å sverte personer på riksdekkende tv?

Er det ok at Behn tar en personkonflikt på forsiden av landets aviser og på tv i beste sendetid? Skjønner godt at Grimstad ikke gidder å møte opp når Behn farer med usanne rykter og løgn...

Jeg tar egentlig ingens parti men det blir for dumt når en slik fillesak overskygger Gazaproblematikken....

Skrevet

Det er noe med det. Det å holde helt munn har noe med stil å gjøre. Det gjelder både for Grimstad og Behn. Og dessuten. Behn burde støvsuget dikterstua si før han slapp folk inn:S

Skrevet

Når var t.o.m kritikerne enige i panelet i går om at det Grimstad har bedrevet med var hetsing. Og at han i enkelte tilfeller har gått langt over streken.

Kongehuset er ikke lenger tause Birgitte slik det tidligere har vært. Det vi har idag er et moderne kongehus, som gjenspeiler samfunnet på 2000 tallet.

Hvor lenge skal de finne seg i å bli langet ut om, uten å ta til motmæle?

Jeg synes det er friskt av Ari å legge seg på linja til Grimstad. Han valgte selv og ikke møte til debatt i går, han har ikke baller nok når det virkelig gjelder. Mest sannsynlig fordi han vet at kongehuset ikke kan uttale seg, har han bedrevet det han har gjort.

Jeg er ikke det minste tvil om at det vi ser med Grimstad er en hevngjerrighet og bitterhet, nettopp fordi han ikke fikk beholde sin tittel på slottet.

Som sagt, Ari belyste den andre siden av saken.. Utrolig bra!! Vekk med fjær og Prada drakter, kongefamilien er da vanlige folk de og. Følelsene er ikke blå, blodet dems er ikke blått, og voksne folk burde holdt seg for gode for slik skittkasting.

Skrevet

Men panelet på NRK var også enige i at Behn burde holde seg for god til å fare med løgn g usannheter, eller hva?

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=535775

Uttalelse fra Grimstad og hans daværende sjef i nrk.

http://e24.no/kommentar/e24-kommentar/article2863600.ece#VG

Innlegg fra en av debattantene i Nrk, det er ikke så mye postitivt om hovedpersonen i denne artikkelen....

Det er barnslig av Behn å vifte med de sikre kildene sine når flere kan motbevise hans påstander.

Skrevet

Ingen kan vite hva som er usannheter eller sannheter her..

Men, jeg velger å tro at den som er nærmest kongehuset ikke farer med løgn.

Og at kongeparet selv har vært informert om hva han kommer med av uttalelser.

Såklart Grimstad kan hevde at dette ikke er sant, Ari sa jo selv igår at han aldri vil røpe kildene sine.

Han slår tilbake der han vet han vinner. Feig kamp.

Jeg tenkte i går at ouch, det der var nok ikke spesiellt lurt å si. Men, når jeg har sovet på det, så tenker jeg.. Det var faen meg på tide!

Folk får gå inn i seg selv før dem går offentlig ut å henger ut folk som ikke kan forsvare seg! Nå har jaggu kongefolka tålt mye dritt, og ikke engang kan de svare for seg. Veldig lettvint offer for allmennheten, og folk har jo nærmest kunne si hva de lyster og behager.

På høy tid at de begynner å svare for seg! Likte at han gikk hardt ut jeg. Hadde vært nyttløst for ham å sitte på riksdekkende tv å be de holde opp med det der tullet (Karius og Baktus), han måtte ha noe å slå i bordet med!

Skrevet

Kunne ikke være mer enig i det du skriver Twintipp. :o)

Gjest snoopidoopi
Skrevet

Synes vel at han, på lik linje med alle oss andre, har rett til å stå frem og si sin mening når man blir tråkket på!! Hadde du ikke gjort det selv? Om noen ut i offentligheten hele tiden snakket dritt om deg, som det kanskje ikke en gang var noen sannheter i?

Jeg har ikke fulgt med i detaljene i saken her, men forstå at det dreier seg om visse overtramp her. Ari Behn, som hvilket som helst annet menneske, har all min støtte i å si i fra for å få satt en stopper for slikt.

Det er jo ikke slik at Ari Behn skal måtte finne seg i mer enn oss andre dødelige, men når det er sagt har han nok likevel ( i den posisjonen han er) vært tålmodig langt lengre enn hva vi andre ville ha vært. Så, når dette kommer nå, er jeg ikke mye i tvil om at det er på sin plass.

Jeg synes forøvrig slike hovedinnlegg som dette er noe av det tøveste jeg ser. Med hvilken rett kan man si at "Ari Behn er en virkelig landsbyens idiot", liksom???? Synes bare det er så utrolig barnslig..... I Norge har vi et lass av primitive og sneversynte mennesker som rett og slett ikke tåler trynet av kongelige og kjendiser.... Helt utrolig, spør du meg... Hovedinnlegget her, bærer ikke preg av noe annet... Finne jo ikke snev av konstruktivitet.

Skrevet

Jeg har lenge reagert på at "Grimmen" har uttalt seg negativt om kongehuset etter å ha jobbet der, så jeg synes det er bra noen tar bladet fra munnen. Greit nok så er det spesielt at det er noen fra kongehuset som gjør det, og måte Ari Behn ordlegger seg på er også noe spesiell, men jeg støtter han! Skal si det til han når jeg møter han på butikken neste gang! ;)

Gjest snoopidoopi
Skrevet

Har ikke fulgt med i ordleggingen til Ari, men som forfatter som han er må man vel regne med visse kreativiteter der... Det er jo også en måte å nå litt lengre frem på og virkelig understreke hva han mener.

Synes det er flott at Ari står frem, om det er noe som brenner ham i hjertet. Jeg hadde virkelig vært bekymret om han ikke gjorde det, for å si det slik. Det er jo ikke slik at han eller kongelige skal måtte finne seg i alt, bare fordi de er i de posisjonene de er...

Skrevet

Heia Ari Behn! Synes han er skikkelig kul! :-)

Og dere som mener dette er et PR-stunt - tror dere virkelig dette vil øke salget hans??? Og hvor har dere det fra at boka hans er rett rundt hjørnet?

Ari Behn er "for mye" for Ola Nordmann - man skal jo ikke skille seg ut!

Skikkelig søtt at han går så sterkt ut å forsvarer familien sin! Ville egentlig trodd at Dibberne satte pris på slikt?....

Signerer forøvrig Twintipp her.

Skrevet

Signerer twintipp jeg også. Han klikket jo ikke i vinkel på tvers fyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...