Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi klarer ikke å bestemme oss for noenting. Tre eller fire hjul, tradisjonell eller trendy osv.

Når vi er rundt og ser finner vi masse fint, men enten hører du noe negativt fra selger, andre eller finner noe selv. Har tidligere hatt en tradisjonell Brio vogn som jeg ikke har vært 100% fornøyd med.

7 uker til termin, så er vel på tide å bestemme seg!

Hvilken vogn vil dere anbefale og hvorfor???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler som vanlig Teutonia Mistral - da jeg "fant" den fikk jeg alt jeg ønsket meg. Jeg ville gjerne ha 4 (like store) hjul, vendbart håndtak, men ikke ei vogn som var steintung og tok hele plassen i bagasjerommet. Og det fikk jeg som sagt (høydemessig sammenslått tok den halvparten så me plass som Simoen). Foruten de første 4mndene hvor vi hadde en gammel Simo kombi, har vi brukt Mistralen hele vognperioden til eldstejenta, og jeg sitter nå og venter på 2009varianten med softbag til gutteplutt i magen.

Men det er jo klart; litt tyngre å trille/manøvrere enn en 3hjuling er den jo. Hadde det ikke vært for at jeg ønsket å kunne vende håndtaket hadde jeg valgt en Teutonia Spirit S3 i stedet - den syns jeg er schtilig :o) Får forøvrig også Mistral som sportsmodell med 2 av hjulene noe mindre og svingbare - denne er sikkert enda lettere å trille.

Skrevet

Anbefaler også Teutonia Mistral S. Den har svingbare forhjul og vendbart håndtak. Har prøvd den med faste hjul i butikken. Vogna er lett å klappe sammen, tar liten plass i bilen og stabil med fire hjul. Kunne ikke tenkt meg noe annet ennn svingbare forhjul, etter at vi kjøpte ei brukt tvillingtrille her for to år siden. Det var en åpenbaring. Har for tida ikke råd til mistral s-modellen, og tror vi kommer til å holde på den gamle slitte Simo'en som vi ikke er fornøyd med i det hele tatt. Tips: Når du skal kjøpe vogn bør du undersøke om noen har erfaringer med å sende vogna med fly, hvis dere skal reise en del.

Vogna bør tåle en del transport.

Skrevet

Eg og liker teutonia spirit, men føler nesten vi ble frarådet å kjøpe den av selger. Han sa han hadde masse reperasjoner på den. Hvor lenge brukte du din vogn? Niesen min som blir 2 i mars har vokst ut av sin teutonia Mistral. Får ikke plass med pose oppi. Og hun er ikke så veldig stor.

Skrevet

Vi har valgt Emmaljunga Edge Duo. Kriterier :

- Vinterbaby (god å stor plass til både lammeskinnspose, baby og luft ;) )

- 4 hjul (Bor i Sandviken i Bergen. Mye brostein på vei til sentrum, pluss fantastisk turterreng til vogn. Da vil vi ha noe som fjærer godt, gode solide hjul)

- Sportsunderstell (samme begrunnelse som over).

- God og stødig. Så minsten kan sove i vognen ute!!!

- Masse luddige finesser, som gynge funksjon på bag'en (kollik barn, kan ligge i den på besøk o.l), integrert myggnetting +++

- Høy og god vogn som vi kan stille høyden på håndtaket (Han er 1,85 og jeg 1,60 - slik det blir behgelig for begge)

- Kan få ganske grei pris om du vil selge den igjen.

- Kan feste Emmaljunga sitt barnesete på vognen (5-punkts sele, pluss nå base til setet!!!)

Vi ble advart ang denne vognen at den tar stor plass, selv sammenlagt og er ganske tung. Vi har 2 trappetrinn inn i huset. Port og stor plass utenfor huset som vognen (skallet) kan stå når det er opplett og fint vær. Ellers er det bare de to trappetrinnene. Vi har plass til vognen i gangen. Vi fikk plass til vognen i bilen, og til og med jeg klarte å slå denne sammen og få den i!!! Så da får den heller være litt tung og trille, så kan heller vi få litt muskler!

Det var de punktene jeg kom på nå i farten. Er førstegangs da. Og syns det er veeeldig vanskelig. Pluss min kjære samboer ville ikke ha en "pusslete"/vinglete vogn. Hehe denne vognen er visst en favoritt hos mange menner sa selgeren til oss. Så vil det gjenstå å se om vi blir like fornøyd som forventningene våre tilsier.

Min søster fikk en liten skjønn jente for 2 uker siden. Hun var 3100 og 48cm. De har Tetounia S3. De har trapper inn til sitt hus. Både fra garasje og gangplan. De trengte en liten nett vogn som kan brukes på butikker og lett å få inn å ut av bilen. Tror de er fornøyd med vognen sin. Det jeg syns er negativt der, er at den lille priinsessen har det litt trangt med Tetounia sin egen ullpose, og at vognen er en sånn midt mellom størrelse og trille, samt vinglete med det hjulet fremme og dårlig fjæring. De hadde Simo Combi med forgje og var veeeldig missfornøyd med lufthjul. Derfor var det ett kriterie for de, IKKE lufthjul. Byttet hjul 9 (!!!) ganger på Simo'en. Var noe prob med slangene i dekkene fra Simo.

LYKKE TiL!!! Prøv å lag deg noen kriterier, da innsnevres det fort. Faktisk få med deg din kjære på kjike runde, før du har gjort deg opp noen mening om noen av de. Det var veldig gøy syns vi og da eliminerte vi ganske mange vogner bare sånn med og kjenne å se på de!!!!

Skrevet

Jeg ville valgt praktisk eller trendy ut fra mitt bruksbehov. Jeg har en klassisk emmaljunga vogn med 4 hjul (får disse med 3 hjul også nå), det god plass i bagen til babyen og den blir ikke for liten for tidlig. Samtidig liker vi å gå tur på stier og det går fint med denne vogna. Ellers kan jeg handle to fulle poser på butikken og legge under og gå hjem. Vi har altid vert fornøyde, den er veldig anvendelig. Se på hvordan dere vil bruke vogna og spør i butikken hva som vil passe til den type bruk. :D

Lykke til.

Skrevet

Brukte den til hun var 2 år og 10mnd, men vi brukte den bare som sovevogn i bhg siste tiden. Litt bøyd med beina lå hun, men ikke sånn at det var ubehagelig for henne. Hun er ikke spesielt kortvokst heller. Det er kanskje litt en smakssak også - hadde hun strekt seg helt ut hadde hun nok vært for lang for den, men utfra Simoen (som blir regnet for å være vogn med god plass) ser jeg ikke at hun hadde hatt så mye mindre plass egentlig.

Skrevet

Vi har kjøpt en Basson Roma Duo vogn.

Har brukt sportsdelen til snuppa nå foreløbig og er veldig fornøyd med den. Gode lufthjul, støtdempene, lett og trill og stor plass i baggen.

Kan komme ganske mye snø her vi bor inn i mellom og vil derfor ha en vogn med 4 faste hjul, gjør det lettere å trille i terreng også.

Den er stødig og god synes jeg, gleder meg til å få bruke baggen og trille på babyen når den kommer.

Skrevet

vi har kjøpt en emmljunga classica sport med hardbagg. jeg hadde denne til frøkna mi når hun ble født og var veldig fornøyd med den. den er liten og nett og veldig lett å trille. den har også metal understell så man kan ha godt med handleposer der uten stress :) liker også å ha en vogn med 4 hjul til nyfødt, og så har vi en 3 hjuling som snuppa bruker nå som vi skal ta vare på å bruke når vi vil ha litt enklere vogn til frøkna i magen :)

Skrevet

Jeg ville satt opp en rekke kriterier for drømmevognen og så gått på barnevognguiden.no og søkt etter disse kriteriene. F.eks. om du vil ha 3 eller 4 hjul. Luft i dekkene eller ikke. Vil du ha en vogn som er mer stabil, eller en som er enklere å dytte på? Er du mye ute i ulendt terreng? En ettere vong er kjekkere da enn en tyngre. Delte meninger om hva som er best på vinterføre, har jeg oppfattet. Nonen synes det er best med 4 hjul, siden det er stabilt, mens mange har jeg lest synes det er enklere å komme gjennom snøskavler og slikt med en 3-hjuling.

Hva slags bil har dere? Vognen må jo få plass. Har dere liten plass må dere velge en vogn som er liten sammenslått. Mest trilleturer på fortau eller er du innom kjøpesenter og byer? Greit med svinghjul om du må manøvrere ofte på trange plasser.

Her var mine kriterier:

Liten sammenslått - skal få med meg schäferen baki der også.

Lett å trille - er ikke bare flatt her og kommer til å trille mye på tur regner jeg med (går tur med hunden i samme slengen)

Svingbart forhjul - er en del i byen og på kjøpesenter. Lettere å manøvrere

Rimelig stabil - pga ulendt terreng

Hardbag - Fordi jeg bare ville ha det ;-)

Var sikkert noen flere kriterier også som jeg ikke kommer på i farten.

Valget ble uansett TFK Joggster Twist. Er en trehjuling, og kan dermed være litt mindre stabil enn en 4-hjuling, men skal være den mer stabile av 3-hjulingene. Har hardbag og er liten sammenslått ifht lignende vogner. Veier også vesentlig mindre enn de gode gamle 4-hjulingene. Kan brukes hele trilleperioden til barnet da den gjøres om til sportsvogn senere. Har også markedets største (lengste) hardbag, om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Vi satt opp ønskeliste, i prioritert rekkefølge:

- Går den inn i bilen?

- Er setet/håndtak vendbart?

- Svingbare forhjul?

- Kan man feste bilstol?

- Kjørbar om vinteren?

- Stabilitet

- Pris

Vi endte med Maxi cosi mura, rett og slett fordi den virker mye mer solid og lettkjørt enn alternativene, og fordi den var mye billigere (Bugaboo- nesten 8000 + vinterhjul, Maxi cosi - 6000 inkl bilstol)

Skrevet

jeg personlig har veldig god erfaring med Quinny freestyle med dreamibag oppi. Det er en 3 hjuling.

Skal også bruke den til nestemann som kommer snart:)

Mange meninger om denne vogna men jeg har bare positivt å si. Den er super for folk som liker å gå lange turer. Den vogna har gått noen mil...og flere skal det bli:)

Skrevet

Vi hadde en classic Emmaljunga med første og var vedlig fornøyd med den, stor og romslig bag, men hadde strengt tatt ikke behov for sååå stor bag.. Denne vogna var litt tung og vi har derfor nå kjøpt One Tree Hill.. Vi har nå trehjuling (GT safari) i sportsvogn til toåringen og kunne ikke tenkt meg annet enn en trehjuling etter jeg prøvde det. (Mye grunnet bekkenplager etter fødsel som også er grunnen til at vi ville ha en lett vogn) Kjenner mange som har OTH, alle er veldig fornøyde :)

Men uansett lykke til :)

Skrevet

Vi har kjøpt den nye Brio go, med koffert da vi reiser mye. Den er helt super. Kjøpt den i London da den ut mars er på tilbud til 5000,- inkl alle tre deler og tilbehør (kofferten er det eneste som kommer itillegg).

Skrevet

Jeg har en Simo Kombivogn, utrolig god vogn. Det er min andre Simo, tidligere har jeg også hatt en Brio Kombi, men den var ikke så god.

Skrevet

Vi har kjøpt Simo kombi. fikk utrolig mange forskjellige råd når vi spurte venner og kjente. Men Simo gikk igjen med kommentaren "overlegen trillekomfort" Det er også en robust og værhard vogn som passer for norske forhold. Fire hjul som er greit hvis du ser for deg å trille i slapse-føre. Kanskje litt stor hvis du skal trille mye på kjøpesentere osv. Men slikt gjør vi lite av. Ble advart mot at den er tung i forhold til å ta den inn og ut av bilen, så det er lurt å teste hva du synes om det. For vår del var dette vognen som passet desidert best i bilen av de vognene som var aktuelle for oss. Lett og legge sammen og julene er lette å ta av. (Vi har liten bil.) Når det er sagt så har vi ikke planer om å bruke vognen mye inn og ut av bil. Når barnet kan sitte kjøper vi en lett reisetrille av noe slag som vi kan ha i bilen.

Jeg ville vært ekstra obs på bagen når jeg skulle sett etter vogn. Noen av modellene på markedet synes jeg har veldig lav kant rundt bagen samt at kalesjen er liten. Babyen blir da liggende veldig åpent til for vær og vind. Simo har god bag både på kombi og bag-vogn synes jeg og kallesjen er stor og god og skjermende. Men til gjengjeld er dette en ganske klassisk vogn, den er derfor kanskje ikke førstevalget til moteløvene.

Jeg er i alle fall fornøyd med valget vårt foreløpig. Så gjenstår det å se om jeg er like fornøyd når babyen kommer ;o)

Skrevet

Jeg anbefaler en som ikke er så altfor stor og tung, man skal jo tross alt ha den inn og ut av bilen.

Skrevet

her er jo mange gode forslag,og siden vi har forskjellige behov og kriterier,så blir det mange forslag.

selv har vi valgt det samme som "underveis.dk" nemmelig:

tfk joggster twist,den er romslig og god,så jeg gleder meg til å ta den i bruk å se om den står til forventningene!

lykke til med valget

Skrevet

Anbefaler ikkje spirit S3, har hatt masse trøbbel med den og den er omtrent heilt utslitt etter 1 barn og trekket er falmet. God trillekomfort på asfalt og i butikk, men elendig på grus/ ru underlag. Har ikkje muligheit til ny vogn no, men bagen er heldigvis i god stand sidan vi fekk erstatta ny bag rett før vi skifta til sportsvogn.

Skrevet

Vil ikke anbefale et merke, for jeg kjenner ikke helt dine behov....

Tenk over hva du ønsker av vognen, og hva du ikke ønsker. Hvordan skal vognen brukes, osv...

Her er noen forslag til ting du burde vurdere:

- Skal vognen ofte ut og inn av bil? (størrelse og vekt)

- Hvordan oppbevares vognen til daglig?

- Hvilken etasje bor dere i? (kjedelig å bære på stor og tung vogn / bag)

- Hvilket underlag skal vognen benyttes på?

- Ønsker du hard eller myk bag?

- Vil du ha justerbart "styre"? Evt. vil du ha teleskop eller sånn som man "knekker"?

- Er det viktig med stor varekurv under vogna?

- Skal det være vendbar kjøreretning?

- Hvilken retning ønsker du at sportsdelen skal vende? (fra deg, mot deg eller begge deler)

Og så kan du jo tenke litt på om du ønsker håndbrems, utstyr osv.

Sjekk barnevognguiden og snakk med selgerne ut i fra dette. Da får du gode indikasjoner på hvilke vogner som har de egenskapene du ønsker og ikke...

Lykke til!

Skrevet

Mitt tips er, for all del kjøp en vogn som har stor bag. Ga dette tipset til alle vennene mine som fikk etter meg, og flere hørte jo selvsagt ikke på meg. De kjøpte trendye småe/lette vogner, som bagen ble alt for liten alt for fort. Flere måtte kjøpe helt ny vogn. Jeg har selv en Simo kombi som jeg er kjempefornøyd med. Skal bruke den til mitt neste gull som jeg venter ganske snart.

Skrevet

Har quinny speedi etter førstemann, så var vi så heldig at vi fikk kjøpt til Dreami bagen til halv pris på Reflex =) Mistenker at bagen kommer fort til å bli liten, men har jo termin i mars, så trenger jo ikke pose å sånn oppi så mange mnd....

Veldig fin værtfall!

Og har ikke hatt NOE problem med speedi vogna, super fornøyd!!! Stor sitteplass, liten å slå sammen, lett!, 360 sving!!! Super vogn, trenger ikke å tenke på at den blir for stor til sydenturer heller!!!! ;) (da vi opplevde at vi ikke fikk ta med Simo vognen på bussen i spania!!)

Skrevet

Vi var innom både quinny speedi og Simo kombi før valget falt på en OTH Urban jungle. Genial vogn virker det som.

Lett å slå sammen og glir enkelt inn i bilen. Det er 3 hjul, lufthjul vel og merke.

Så får vi bare håpe at den er så bra som den virker :)

Har fått den anbefalt av flere.

Skrevet

Hei hei:)

Veldig glad for jeg har håndbrems på min vogn:)Siden vi har noen veldig bratte bakker her vi bor:)Hadde det ikke på den første vognen,og glad jeg byttet:)hadde Troll vogn.Stor og god,men ikke å annbefale.Veldig tung,og falmet i solen:(

Har nå Quinny freestyle.

Har ikke prøvd den med bag enda,men veldig fornøyd med sportsdelen:)

Jenten min har sove i den helt til no,nesten 3 år:)

Litt kort nå på slutten,men gikk fint:)

Og hun er ikke liten for alderen:)

Lykke til med valget:)

Skrevet

Har nettopp kjøpt en Brio Sing....bra pris 3998 på Liten..mye vogn for pengene. Kjempe lett å trille og god plass i bagen. Kan fåes i flere farger. Egen sittedel som er kjempe lett i vekt og lett å montere. Vognen har fire hjul, to bevegelige foran så vognen blir stabil. Tar liten plass i bilen Tenkte å kjøpe en quinny freestyle, men den hadde utrolig lett for å tippe:O( ekspeditøren viste meg....skremmende. Er kjempe fornøyd med den :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...