Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #26 Skrevet 12. januar 2009 vel min toåring får ikkesft til hverdags men til kos engang i blandt. eldste jenta mi på ni drikker nok saft daglig sålenge det ertilgjengelig det vil siat vi har det i hus hvilket vi ofte har.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. januar 2009 #27 Skrevet 12. januar 2009 så du mener det er bedre at han får i seg for mye mme enn at jeg gir hamn utvannet saft? om å gjøre i dytte i babyen mest mulig melk da eller? han spiser 2 fulle måltider med grøt med mme, begge med melk, mellommåltid med melk, nattmåltid med melk. da gir jeg ham selvsagt noe annet ennmelk når han skal ha middag eller er tørst utenom. Og nestle sin babysaft er usukret, hvor pokker har du vokst opp? De færreste babymatprodusentene har verken sukker, salt eller andre skadelige ting i maten! Gud forby at du bruker huet ditt litt!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #28 Skrevet 12. januar 2009 Det er du som ikke bruker hue dit, du kan jo høre med de på HS om du trenger å gi han noe annen drikke en MM eller MME. Hadde du brukt hue, så hadde du i allefall ikke gitt han vanen med saft alerede nå.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. januar 2009 #29 Skrevet 12. januar 2009 hahahah, så du mener det ja.... vet du hva, mitt barn har en sånn rar vane av å bli tørst han,ihvertfall når han spiser middag... kan ikke skjønne hvaorfor det... hmmm, han må være alien eller noe. nei jeg trenger vel ikke å gi ham noe annet, men jeg syns ikke det er noe OK å gi for mye mme jeg da! ja huff for noen dårlige uvaner, han får drikke når han er tørst!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #30 Skrevet 12. januar 2009 Plokk opp en bok, å lær litt om hvordan kosthold så små skal ha. Når de er så små, så trenger de ikke annen drikke enn MME eller MM, man kan gi dem vann, men det er ikke nødvendig. Eller snakk med de på HS. Safta er _mye_ værre enn MME
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. januar 2009 #31 Skrevet 12. januar 2009 ja huff jeg gir ungen min gift på flaske! jeg mener, fruktsaft utblandet med vann liksom, rart han ikke har stryki med ennå. hva mener du jeg skal gjøre når han er tørst da? dytte i ham mme, som han betegner som mat, eller la ham tørste?? blir en fin unge hvis jeg skal gi ham mat hver gang han er tørst!
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #32 Skrevet 12. januar 2009 Nei ikke hver dag nei, men kanskje et par tre ganger i uka. Vi har laget hjemmelagd saft av blåbær og solbær som er kjempe fint å gi henne spesielt når hun er litt småforkjølet (varmer den litt da).
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #33 Skrevet 12. januar 2009 Jeg serverer saft hvis jeg føler for det, men her i huset serveres det mest vann. Barna drikker ikke melk heller hvis de ikke får sjokoladepulver i da. Her er det verken melk eller saft hver dag, mest vann.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #34 Skrevet 12. januar 2009 Du kan tydeligvis ingenting om hvordan et kosthold et barn på rundt 6 mnd bør ha. Å det er veldig trist. Å jeg mener dette, jeg er ikke sarkastisk nå! For meg virker det som den infoen du har er veldig utdatert og gammeldags. Vet ikke hvor du har den fra, men jeg syns virkelig det er synd at du ikke setter deg ned, å får litt ny info. På HS så kan man få en bok gratis om kosthold til så små. Håper virkelig at du i allefall snakker med HS, eller noen andre med peiling. Når man først er på HS liksom. Håper du er ydmyk nok til å i allefall vurdere at jeg faktisk vet litt om hva jeg snakker om, å finne ut om du kanskje bør vurdere å gjøre ting anderledes.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #35 Skrevet 12. januar 2009 Brus kun til fest og i helga, men saft er hverdagskost hos oss. Det var det både for meg og pappan når vi var barn.. VI fokuserer på er normalt kosthold, og prøver å spise mat som vi selv fikk da VI var barn..Vi er begge blitt sunne, slanke og holder oss i form så noe rett var det nok.. Vi er ikke så hysterisk når det kommer til sukker i det vi kaller "vanlig mat og drikke", men snacks og godteri o gbrus har vi begrensninger på.. Kakao blir det ofte nå på vinterhalvåret etter en tur ut i snøen..VI har valgt å fokusere på at ungene MÅ ut, være med på aktiviteter og prøve å finne på ting selv i stedet for å spise "oversundt" men ha ubegrenset tilgang til tv og data.. Men det er OSS; og det som VI føler er riktig for oss..Mange hadde nok fått "sukkersjokk" over vår hverdag, men barna har ingen hull, de er mye aktivitet og vi krangler HVEr dag med eldstemann når han må slå av TV for å finne på noe selv..Men må man, så må man..I det lange løp er det verdt det ) Jeg har bare litt følelse av at mange propper i barna sunn mat, men har ingen krav til aktivitet. Og på toppen av det hele så sitter de voksne selv og koser seg med brus og annen "fy-mat" etter at ungene har lagt seg..Akkurat DET tror jeg er noe av det verste man kan gjøre..Barna finner ut dette, og straks de er gamle nok vil de selv innføre "fymat" i et "normalt kosthold" hver gang de skal kose seg..... Også får vi den overvektige, inaktive generasjonen, som ikke kan annet enn å sitte å se på tv og avhenign av potetgullskåla ved siden av...For det er det voksne SKAL gjøre..... Spise sunn mat mens andre ser på, også fritt frem med fy-mat når man er alene.....
rampete robin Skrevet 12. januar 2009 #36 Skrevet 12. januar 2009 Bare saft hvis vi har besøk i helgene. Det samme gjelder brus.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. januar 2009 #37 Skrevet 12. januar 2009 så hva mner du jeg burde gi da? enda mer mme enn han trenger? eller pine i ham vann med hyl og skrik? drikker ikke ungen din noenting til middag? og gir du ungen din fruktmos? det er samme greia det, bare at safta er utvannet... jeg har ikke noe problem med å gi ungen min frukt, så hvorfor ikke gi ham fruktsaft som er utvannet? og det å få i ham vann er noe jeg kan krangle med ham om når han blir eldre... han har aldri likt vann, syns ikke det smaker noe særlig, men skal begynne å lure det i ham om natten når vi skal anattavvenne, for når han sover drikker han hva som helst, men bruker mme ennå.... og jeg er ikke utdatert eller gamnmeldags, jeg gir barnet mitt drikke når han er tørst, gir ham tilogmed kjeks og saft som kos på lørdag mens vi ser på barnetv sammen... mulig du ikke syns det er ok å gjøre slikt med en baby på 6 mnd, men min baby elsker lørdagskosen sin, med mamma og drømmehagen:) og P.S: jeg har faktisk snakket med HS, og hun syns det er helt OK å gi ham saft når han spiser middag, og ellers hvis han virker tørst, for han får i seg mer enn nok mme fra grøt og melkemåltider. for mye mme er ikke bra det heller. gjør at de får i seg for mye næring når de kun er tørste...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #38 Skrevet 12. januar 2009 Syns det er ufattelig trist at du sitter med slike vrangforestillinger, å at du tydeligvis har en HS som forholder seg til hvordan ting var før. Kan skrive et lengre utdypende svar med kilder på det du spør om senere, hvis du har lyst til at jeg skal det. Men hvis du bare kommer til å se på det som tull, da ser jeg ikke helt poenget med at jeg tar meg tid til å gjøre det. Så hvis du vil jeg skal skrive det, så håper jeg du leser det jeg skriver med åpentsinn. Men nå må jeg strikke.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #39 Skrevet 12. januar 2009 mente vranglære, ikke forestillinger
Bråksilla og lille pille Skrevet 12. januar 2009 #40 Skrevet 12. januar 2009 Jeg gir jentungen på 1år saft til hverdags. Melk til frokost og kvelds ellers får hun saft... Ser egentlig ikke hva den store stygge greia er med å gi de saft hvis de er tørste...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #41 Skrevet 12. januar 2009 Hvorfor gir du ikke vann til 1-åringen din? Ikke for å kritisere, men det er sukker i saft og ikke bra for tenna. Hun lærer jo ikke å like vann når hun blir fostra opp på søtholdig drikke. - så vondt vil ikke jeg tenna til gutten min på 1 år. Hjelper lite med 2 tannpuss om dagen hvis en drikker saft flere ganger om dagen faktisk.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #42 Skrevet 12. januar 2009 Du anonyme som er så på hun som gir utvannet fruktsaft til 6 mnd.'ingen sin. Hva vet vel du om at barnet hennes ikke allerede drikker maksgrensen for mme? De skal ikke ha mer enn en liter mme om dagen, det er ikke bra for leveren deres. Så syns ikke det er så ille å gi utvannet fruktsaft jeg da. Bedre det enn at babyen får for lite væske. Mme-barn skal også ha vann eller feks. utvannet fruktsaft i tillegg til mme. For de blir faktisk tørste av melken. Hæ?! hvem skulle trodd det liksom?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #43 Skrevet 12. januar 2009 Min sin har ennå ikke fått smake saft, men det er fordi jeg ikke drikker det selv.. Men han får Biola, sjokomelk, eplejuice, men stort sett drikker han bare vann!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #44 Skrevet 12. januar 2009 Barna mine får saft hver dag. Eldste er 9 år og har aldri hatt ett hull. Ikke de andre heller. Så sant man ikke gir de saft på flaske om natta ser jeg ikke helt problemet.
Gifteklar:0)) Skrevet 12. januar 2009 #45 Skrevet 12. januar 2009 Selvfølgelig drikker vi saft. Tror jeg de fleste gjør daglig, men enkelte ser jo på saft nesten som dop, virker det som.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. januar 2009 #46 Skrevet 12. januar 2009 å kjære, ja værsågod å belær meg! hvilke vragnforestillinger mener du jeg har? at babyer under 1 år faktisk er tørste da eller? herremin! Og hvordan skal jeg får presisert dette godt nok..... JEG GIR DA FOR POKKER IKKE UNGEN MIN SUKKERSAFT, JEG GIR USUKRET BABYSAFT! AKKURAT DET SAMME SOM VANN, MEN MED LITT SMAK OG C-VITAMIN!!! Fikk du med deg dette nå? eller skal vi fortsett den evige runddansen? JIIIIIIZZZEZ! p.s: takk annie under her som tok meg i forsvar:) begynte å bli litt matt av frøken "unga mine skal ikke får annet enn tørt brød og vann til de fyller 18"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå