Gå til innhold

Hvor mange gir ungene saft til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig, ikke ut etter diskusjon egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er altid rød saft til pannekaker og grøt. Ellers blir det vel solbærsaft ca en gang i mnd tenker jeg, men alle drikker juice til frokost hvis du teller med det.

Skrevet

Vi drikker saft til middagen nesten hver dag, iiik (selv om pappaen i huset er tannlege!) Men har ofte sukkerfri saft da.

Skrevet

Sukker er vel bedre enn kunstig søtningsmiddel til barn?

Skrevet

Av og til litt ( 3 ganger uken kanskje) saft, og til eneklte middager (har helst vann da) men aldri mer enn at jeg gir et lite glass. Får vann da om man vil ha mer og er tørst. Melk eller juce til frokost da.

Skrevet

her får gutta vann til alle måltider, bortsett fra lørdag, bursdag og sånt. Men de får litt appelsin juice til kveldsmaten siden eldstemann må ha jerntilskudd,som blandes med juicen. Men de pusser tenna rett etterpå.

Nå drikker vi voksne kun vann og da.

Kjøper helst økologisk saft eller juice til lørdager osv, isteden for brus.

Skrevet

Gir aldri saft....men det er fordi begge ungene elsker vann.

Men HI, du fremstiller det jo som saft skulle vært likestilt med noe kriminelt og ulovlig. Om noen gir saft 7 dager i uka....er det noe å diskutere egentlig?? Det er liksom deres sak og valg.

Skrevet

Vi har ikke saft i det hele tatt... Vi drikker vann.

Skrevet

Kjære deg, etter man har drikki juice burde man vente 1 time med på pussetenna, for å ikke pusse vekk emalien =)

Skrevet

mini fikk saft når han smakte på risengrynsgrøt i jula.... da var han like under 6 mnd.... også får han utvanna babysaft til middag.... han liker ikke vann stort større, så jeg gidder ikke å krangle om det. er viktigere for meg at han får i seg nok væske enn at han ikke får i seg saft;)

Skrevet

babyen min får vann blandet med eplejuice.han har nektet vann siden han var 3 mnd og er nå 11 mnd og vil ikke ha.jeg er avhengiv av og få i han vann hver dag pga sykdom...

ser ikke det som noe prob.får lavsyret eplejuice uten tilsatt sukker.80% vann 20% juice...ikke noe bedre enn og spise fruktmos i såfall....

Skrevet

En skal tidlig krøkes om god sukkerslave skal bli.

Gudene forby at du gir han MME, eller MM så drikke.

Skrevet

Kjøper kun saft med lite sukker (Nora) , gir ikke light-saft, det skal ikke barn ha.

Skrevet

Gir bare vann (og melk, men ingen av dem er store melkedrikkere).

Får appelsinjuice til frokosten i helgen.

Skrevet

Kan ikke folk lese???

Hvor mange GIR saft til hverdags????????

Skrevet

Du, lillebøllaspringmadrass, vet du at det ikke er bra å pusse tennene rett etter at en har drukket juice og andre syreholdige drikker (eller spist frukt med mye syre)? Dette fordu syren gjør emaljen myk...

Skrevet

Er det noen som liker saft enentlig? Det smaker jo dritt! Største traume jeg har i forhold til fødselen var den røde saften de skulle dytte i meg heletiden.

Skrevet

Jeg liker ikke saft, nei. Liker alt annet omtrent...men ikke saft. Aner ikke hvorfor, aldri likt det tror jeg.

Skrevet

ungene mine kan godt få saft en gang om dagen hver dag de...

Ingen problemer med det,

sukkerfri nora husholdningssaft, en fin avveksling fra vann.

Og de får eplejuice og annen juice også.

Brus drikker de ikke.

Skrevet

Største får juice eller saft hver dag ho. En kopp enten etter lunsj eller middag.

Så får ho en kopp med sjokolademelk 2 ganger i uka.

(eneste måten jeg får i ho melk.)

Ser ikke problemet at barn får saft om de ikke reagerer på sukker eller er overvektige.

Skrevet

Hun på 3 får saft hver dag etter barnehagen.

Skrevet

Jeg elsker saft, men kun ett bestemt slag. (med masse deilig sukker i!)

Det har vi et par ganger i uka. Så det er ikke saft hver dag.

Men hadde jeg husket at jeg har det så kan det hende det hadde vært oftere:p

Brus derimot, det er hver dag!

Skrevet

saft???? Er du gal? Hun får pent vente til hun er konfirmert!

Skrevet

Ja, "rett etterpå" er vel litt med lingringsmonn.:P Det skjer mye mellom juicen og til tannbørsten er i munnen. To gutter under 4 år går skjelden på skinner. Men takk for tipset. Det er noe som skjer nå iogmed at elstemann må ha jern om kvelden som skal blandes med juice. Så fort han ikke skal det mer kutter vi ut juicen og, så det går nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...