Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #26 Skrevet 11. januar 2009 Det er forskjeld på vanlig sykepleier og intensiv sykepleier. Dumma.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #27 Skrevet 11. januar 2009 Du kan jo mene hva du vil men peiling på dette har du IKKE.. Og om VI drar med oss avføring og urin under skoene så har jo DU også gjort det for du gikk vel på samme gulv som alle andre?? I tillegg, skulle alle dusjet etter jobb så måtte man stått i kø, det er svært dårlig med dusjer for ansatte de fleste steder.. (jobbet tidligere på Haukeland - hadde en dusj per garderobe med kanskje 100 mennesker i.... nå jobber jo ikke alle på samme tid, men om man sier 30 av disse er på dagvakt og så skulle alle dusje.........................) Hva synes du om meg da som jobber i hjemmesykepleien??? Går på jobb i mine egne klær (har riktignok kittel på meg utenpå..) og reiser rundt til mange pasienter og håndterer både sår, blod, avføring, urin og mat i løpet av en dag... Rene bakteriebomben jeg da??? Hehe... Hørt om håndvask og sprit?? Eller hansker og stellefrakker/plastforkle??? I hjemmesykepleien finnes det ikke dusj en gang på kontoret - hva gjør man da??????
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #28 Skrevet 11. januar 2009 Alle dager da, hvordan svar er dette. Intensiv gir tilsammen 90 studiepoeng, og ja jeg har to år på høyskole etter sykepleien. Du sier at vi i helsevesenet sprer avføring og urin etter endt arbeidsdag. Kan ikke gjøre noe annet enn å le av deg, og håpe på at jeg slipper å møte deg. Vil helst ikke ha deg som paient heller;)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #29 Skrevet 11. januar 2009 Dere som jobber i helsevesenet, ikke bry dere om hva den kua. Hu sier det kun for å provosere, fordi hun har så lite som skjer i livet sitt, at hun har ikke annet å finne på, enn å sitte her inne å provosere. Det er egentlig ganske synd på henne.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #30 Skrevet 11. januar 2009 Hei "forskjeld". Det er vel du som er dumma her, som ikke greide å forstå hva jeg skrev. Jeg vet utmerket godt at det er forskjell på sykepleier og intensivsykepleier (som forøvrig skrives i ett ord). Det er derimot stor forskjell på å ha 5 års høyskoleutdanning, og å ha 3- årig bachelor med 2 års videreutdanning. Du kan ikke si at du har 5- årig høyskoleutdanning da. Ei som jobber her, er utdannet sosionom og har 2 års videreutdanning innen rus. Hun har IKKE 5 års høyskoleutdanning, men har en bachelor med 2- årig videreutdanning.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #31 Skrevet 11. januar 2009 Å der dreit du på leggen igjen gitt.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #32 Skrevet 11. januar 2009 HI, hender det du hånterer kontanter ol. enten på jobb eller på privaten....viste du at det er noen av de desidert værste bakteriebombene man tar i til daglig? ;-))) Vasker eller desinfiserer du hendene hver gang etter du har tatt i kontanter. Og når du tar imot papirer eller annet fra en kollega, er du da sikker på at vedkommende vaska hendene etter h*n var på toaltettet eller gravde seg i nesen sist?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #33 Skrevet 11. januar 2009 1 år fulltid på høyskole/ universitet, gir 60 stp:) så 5- årig høyskoleutdanning har du IKKE. Du har derimot 4,5, det var mer enn hva jeg trodde. JA, jeg synes dere er noen store bakteriebomber, spesielt dere som bruker egne klær i jobben Det er utrolig kvalmt. Jeg har fått tilbud om å bruke tjenestebil i min jobb (hvis vi må kjøre for å hente noe etc), men takker alltid nei, for der har DERE sittet og gnidd de bakteriebefengte hendene deres på rattet. Æsj! Og JA, jeg bruker et par sko på jobb, som jeg skal kaste når jeg slutter, så jeg VET at jeg tråkker oppi det samme som dere. Gleder meg til ny jobb:) Og blir jeg pasienten din en dag, skal jeg da sannelig dusje etter å ha vært hos deg;) Jeg hadde KREVD flere dusjer hvis jeg var dere!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #34 Skrevet 11. januar 2009 Hehe, selvfølgelig spriter jeg av hendene etter å ha tatt i penger o a!? Hva trodde du? Gjør ikke du det? Når jeg tar i mot lønnsslipper, kjørelister o a fra pleierne, vasker jeg hendene og pulten etterpå OG spriter av!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #35 Skrevet 11. januar 2009 Blir du pasienten min en dag er du så syk at du neppe klarer å dusje selv...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #36 Skrevet 11. januar 2009 og der røpet du deg...du ER sekretær på et sykehjem....
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #37 Skrevet 11. januar 2009 Hehe, du gir deg ikke du? Jeg er ikke sekretær, men hadde ikke vært flau over å innrømme det om jeg var det. Lønn og kjørelister er blant mine arbeidsoppgaver, enten du tror det eller ei. Men skal ikke protestere mer, det spiller ingen rolle om du tror jeg er sekretær:)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. januar 2009 #38 Skrevet 11. januar 2009 HI. Jeg tror du bare tuller med oss,for du virker jo helt bak mål,og det virker ikke som du har den minste peiling på hva du snakker om.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #39 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er enig med hi! Det er veldig flott at noen vil jobbe innen pleie, men dere må jo vaske dere selv etterpå! Gå rundt med andres avføringsbakterier på kroppen, det er ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #40 Skrevet 12. januar 2009 Haha... Jeg ler meg ihjel! Om du er sååå redd for bakterier snuppa, så budre du kanskje komme deg til en psykolog. Så en dokumentar om slk som deg for ikke så lenge siden. Folk som var helt hysteriske mtp bakterier. Visste du foresten at du om du har lange negler, så har du sannsynligvis like mange bakterier under dem, som det finnes folk i Norge. Men du har kanskje med deg neglebørsten når du er ute og tar på "ting"
solei Skrevet 12. januar 2009 #41 Skrevet 12. januar 2009 Da har du vel heller ikke barn i barnehagen heller da? Blir noen drittbleier og rumpetørk der og. For ikke å snakke om dritne barnehender som er overalt. Du skulle bare visst hvor mange yrker som gir like mye dritt på klærne. Jeg dusjer når jeg kommer hjem og ofte har jeg med nye klær. Stellefrakker skal en ha vaskerutiner på . Og kan du jobben din så vet du hvordan den skal av og på!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #42 Skrevet 12. januar 2009 Lukta siver inn?? Selvsagt gjør den det. Det gjør den når du fiser og driter og..eller er du fisefri? Får en avføring på klærne så skifter jeg selvsagt med en gang. Men på 14 år har vel det skjedd to ganger. Mistenker en viss Overdrivelse her,ja.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #43 Skrevet 12. januar 2009 Vi vasker frakkene hver dag..med kvitteringssystem!! Gode rutiner gir god hygiene. Bortsett fra det viser det tydelig her nedover at du har ett problem angående dette. Men bare slapp av ,det er helt normalt å ha fobi mot enkelte ting!!
solei Skrevet 12. januar 2009 #44 Skrevet 12. januar 2009 At du gidder å kommentere alt..du sporer jo helt av HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå