Gå til innhold

Til dere som jobber i helsevesenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

: Mulig jeg tar feil nå, men det virker ikke som om dere dusjer etter jobb. Jeg arbeider innen økonomi på et helse- og velferdssenter, og ser at dere pleierne er rimelig kjappe med å få på dere deres egne klær etter en arbeidsøkt. Dere trodde vel ikke at den stellefrakken som aldri blir vasket, og som ingen vet fram og bak på, beskytter dere mot bakteriene? Eller at bruk av hansker beskytter hele armen? Jeg har selv sett dere når dere vasker folk bak; underarmen følger jo med der bak, og DEN vasker dere ikke en gang! Ikke alle som vasker hendene heller. Avføringssprut er da daglig kost for dere, hvordan klarer dere å hoppe rett i klærne deres og legge sminke utenpå de uvaskede ansiktene deres?

Heldigvis har jeg nå funnet en annen arbeidsplass, ikke innen helse. Jeg blir rett og slett uvel av å spise sammen med dere i pausene, og å tråkke på de samme gulvene som dere. Dere drar jo avføring og tiss med dere overalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så lenge til det er din bajs som skal sprutes oppover pleiernes armer;o)

Skrevet

Så flott at du har funnet noe som passer for deg da! :) Lykke til! :)

Skrevet

Hehe, vi får da håpe jeg ikke havner på et sånt sted, iallfall at det er veldig lenge til! Er ikke SÅ gammel ennå, da!

Tusen takk for lykkeønskningen, gleder meg veldig. Starter medio februar i et stort firma, noe som også vil gi meg nærmere 60 000 mer i årslønn. Og der er det heldigvis ingen med ekskrementer under bena (med mindre de har vært veldig uheldig og tråkket i hundebæsj eller noe;)) Bruker bare et par sko på jobben jeg har nå, og de skal KASTES når jeg slutter!

HI

Skrevet

Det er ikke slik at det spruter avføring rundt oss hele dagen.. Ved stell bruker man hansker. Er det smitte/ fare for smitte eller "avf. overalt" bruker man stellefrakk + + ... Det er gode rutiner på dette, iallefall på min arbeidsplass.

Synd du ser det slik at alle gamle er møkkete og ekle. Slik er det ikke. Vi vasker oss, samt spriter hender, armer hele tiden i løpet av arbeidsdagen. Dette for å ikke spre bakterier, som vi friske tåler, men ikke de med lavt immunforsvar..

Regner med at du tar på handlevogner, lener deg til ett rekkverk, tar på knapper på t-banen, bruker offentlig toalett, sitter på bussete osv.. og det i privatklær. Det er mye mere bakterier der... Tenk på det neste gang du går ut døren ;) Forresten, kan jo hende postmann rettet på tissen sin rett før han lukket opp postkasselokket ditt, husk det ;)

Skrevet

Hahaha, ikke alle i helsevesenet jobber med bæsj, frøken. Jeg jobber med bl.a sånne som deg, og skulle like å se trynet ditt om jeg sa jeg syntes du var så ekkel at jeg bare måtte rett ut å dusje etter endt behandling...

Tror du har jobba på et under gjennomsnittet skitten plass, har til gode å se noen komme ut fra rommet til en pasient med bæsj all over the place. Men det er jo bare meg.

God bedring.

Kanskje du kan kjøpe klorin for lønnsøkninga?

Skrevet

He, he.. Godt og sant svar, mღ2! :))

Lykke til med den nye jobben, HI! :)

Skrevet

Den slags bryr jeg meg ikke noe om. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Eller, må modifisere, jeg setter meg ALDRI ned på et offentlig toalett uten å sprite av, stå som en mann eller legge papir på skåla først. Jeg synes ikke de eldre er ekle, men at dere som vasker MANGE i løpet av en dag, ikke dusjer etterpå. *grøss*

Vil tilføye at jeg selvfølgelig vasker hendene mine etter en dag i byen, etter å ha kastet avfall, vært på handel o a.

Skrevet

Du kjære anonyme HI. Du jobber innen økonomi på et helse og velferdssenter.....? er du med andre ord sekretær på et sykehjem?

Skrevet

Og om vi vasker ett menneske bruker vi hansker samt spriter hender! Hva er ille med det? Man kaster ikke kluten rundt så vannet spruter over alt, søler på oss osv.. Du tror vel virkelig ikke det??..ler... Og hvis du hadde utdannet deg innen for dette faget hadde du lært de hygieniske riktig tingene.

Skrevet

OM noe skulle skjedd så det ble uhygienisk ville man selvfølgelig gått rett i dusjen i garderoben, så nå vet du det..hehe...

Skrevet

Hehe, du jobber meg slike som meg? Tviler, går ikke hos kvasipsykologer;) Tipper du er svært ung, og har en liten utdannelse som du er svært stolt over. Jeg fulgte en venninne en gang, til sorgterapi, makan til bedrevitere og "jeg-har gått-et-helt semester-på-høyskolen-og-vet-hva-du-går-i-gjennom-og-er-23-år, med nesen i sky og hva føler du nå- kommentarer. Hun lo faktisk, for første gang på ukesvis, og sluttet etter 3 sessions. Fikk god hjelp av familie og venner.

Og, jo, det er akkurat det, jeg HAR sett pleierne dekket av avføring, det er til å kaste opp av, og lukta siver inn til oss.

Skrevet

GLAD jeg ikke jobber på det stedet du er om pleierene ikke er mere drevene enn at de gnir inn hele seg i avføring under ett stell... Du trenger ikke få avføring på verken hansker eller stellefrakk om du planlegger litt...

Skrevet

Du svarer ikke på spørsmålet mitt HI. Er du sekretær på et sykehjem?

Skrevet

Nå har jeg jobbet på sykehus, sykehjem og nå i bhg..

Jeg pleier ikke å dusje etter jobb,... fordi jeg skal rett hjem. vil heller stå i egen dusj ,. en dusjen på jobb...

når det gjelder å være tildekket av bæsj.... så må en være ytterst uheldig. å muligens stå bak en stakkars som får et tilfelle med sprutdiare..

Skrevet

Hehe, dere TROR dere er så renslige;)

Stellefrakkene skiftes ikke ut hver dag, de ansatte mister ofte kluter med bæsj på sokkene sine, de klør seg i håret, og gnir seg under nesa. Når de dusjer andre, er det klart at det spruter vann, ispedd rester av urin og avføring. Også hopper de rett i sine egne klær. De dusjer IKKE, de er ute av døren innen maks 3 minutter.

Jeg har 4 års høyere utdanning innen økonomi, til deg som lurte på det. Men hva om jeg hadde vært sekretær? Det er en fin jobb, og jeg jobbet som det før jeg ble ferdig utdannet.

Skrevet

Du anonyme sekretær på et sykehjem med 4 års høyere utdanning innen økonomi...fniiis.

Du virker veldig usympatisk, ung og uvitende. Hadde bare en trang til å si det til deg.

Skrevet

Hehe, jeg er 33 år, og jobber IKKE som sekretær, men som økonomikonsulent. Dette er et helse- og velferdssenter, altså ikke bare sykehjem (men det er de som desverre er nærmeste nabo).

HI

Skrevet

forumtroll

å jeg er lege...

Dæven, så utorlig vanskelig det er å bare skrive et eller annet på nette.

Skrevet

Det skrives DESSVERRE hi!

Umoden 33 åring.

Glad du ikke jobber som sekretær på min avdeling.

Skrevet

Jeg er fysioterapeut, ikke "kvasipsykolog", som du kaller det. På et eller annet tidspunkt trenger du nok hjelp av en slik som meg, og da skal jeg jaggu vaske meg godt i øra, for makan til eder og galle du spyr ut har jeg ikke møtt på lenge.

Skrevet

Man bruker engangsfrakker, de KASTES etter bruk.. Og ved dusjing bruker man gummistøvler og plastforkler som kastes etter bruk...

Man klør seg vel ikke i nesen med møkkete hansker... Problemet ditt er at du tenker så dårlig om oss med lavere utdanning enn deg... Det burde du vende av deg.. Ingen pen ting å gjøre...fyyy...

Skrevet

Hehe, oioioi, en HEL skrivefeil! Tror du må angripe noen andre enn meg i forhold til skrivefeil, rettskrivning er noe jeg kan. En og annen tastefeil kan da alle gjøre.

Det var da fælt som dere henger dere opp i utdanning da? Du over her VIL visst gjerne at jeg skal jobbe som sekretær, hvilket jeg ikke gjør. Jeg arbeidet som sekretær tidligere, som jeg har nevnt her før. Jeg trivdes godt som sekretær, men ville gå opp i lønn, og utvikle meg faglig. Så nå er jeg ØKONOMIKONSULENT, som du tydeligvis må ha inn med både store bokstaver og teskje. Til m og alle tegnene bak, jeg tenker ikke dårlig om dere som har lavere utdanning enn meg, jeg tenker også på sykepleiere, vernepleiere og andre, de må også vaske avføring og urin! Jeg synes bare det er utrolig ekkelt at dere ikke dusjer på jobb før dere går hjem! Og JO, dere har urin under skoene deres, tenk på alt dere tråkker i inne på badene. Og håndhygienen er det så som så med. Stellefrakkene av stoff skiftes IKKE etter hver gang, nei, ikke plastfrakkene heller!

Skrevet

Jeg er intensiv sykepleier. Har 5 års høyskole utdanning, jobber på en intensiv avdeling som huser de mest alvorlig syke i Norge.

Jeg er dreven i jobben min, og kvalifisert til å håndtere avansert teknisk utstyr.

Men jeg tørker også bæsj, oppkast og blod. Og jeg gjør det med ydmykhet.

Jeg er også så oppegående at jeg selv kan ta den avgjørelen om jeg må dusje etter jobb eller ikke. Det hender jeg må det, men det hender veldig sjelden.

Synes du viser veldig lite respekt for oss i helsevesenet. Og lurer på hva målet ditt var med dette unødvendige innlegget.

Skrevet

Mmmm, 5 års høyskoleutdanning? Trodde det var 2 år med videreutdanning etter 3 år på sykepleien? 5 års høyskoleutdanning, da er du jo som lege å regne, hehe... Videreutdanning gir vel ikke 60 stp per år;) Jeg vet om sykepleiere som sier de har 4 års høyskoleutdanning, fordi de har tatt det deltid. Det har de ikke, de har ikke mer enn de som har tatt det over 3 år fulltid;)

Poenget er at jeg synes det er kvalmt at ikke alle i helsevesenet dusjer etter endt arbeidsdag, men sprer avføring og urin rundt omkring. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...