Gå til innhold

Hvor ofte ser dere svigerforeldre/egne foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre ser vi ca annenhver uke og det synes jeg er akkurat passe (de bor i en by 1 1/2 time herfra) mens svigerforeldrene mine som bor noen hundre meter fra oss ser vi ca 2-3 ganger hver uke. Svigerforeldrene mine er veldig hyggelige, og forguder sønnen vår (deres eneste barnebarn) men jeg kjenner jeg blir litt sliten av å ha såpass mye kontakt med dem. Så det jeg lurer på er altså; hvor ofte ser dere svigerforeldrene deres og foreldrene deres? Hvor mye kontakt synes dere er "passe"? Jeg er selvfølgelig interessert i at sønnen min skal få være med besteforeldrene sine så mye som mulig, men tror dere svigerforeldrene mine hadde blitt fornærmet hvis jeg innimellom ikke kommer på søndagsmiddag men heller koser meg med sport på tv mens jeg gutta mine drar en tur alene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Svigers kommer ca en gang i mnd, sånn røft regna. De bor 60 mil unna

Mamma ser jeg sånn ca 2-5 ganger i mnd, avhengig av grunnen. Hun bor 30 min unna.

Pappa ser jeg 2-3 ganger i året, han bor 20 min unna...

Skrevet

Svigermor ser jeg alt i fra 1-5 ganger i uka. Hun bor tre minutter unna. Svigerfar ser jeg vel 5-7 ganger tenker jeg. Han bor en times tid unna. Mine foreldre ser jeg som regel 1 gang i uken, noen ganger 0, noen ganger 3. De bor 25 minutter i fra oss.

Synes det er helt greit jeg. Passer det ikke om de kommer på besøk sier jeg fra. Ikke alltid jeg har like lyst til å besøke svigermor, men gjør det for dattera mi sin skyld. Hun forguder bestemora si. Siden samboer jobber veldig mye så er det jeg som oftest tar med meg henne til bestemoren sin. Noen ganger har jeg mindre lyst, men gjør det for lille frøkna sin skyld.

Du kan sikkert bli hjemme en søndag. Bare si du trenger litt tid alene, eller at du ikke er helt i form kanskje.

Skrevet

Svigermor ser vi ca hver 2 mnd. Hun bor 5 minuter unna. Det samme med mine foerldre, men de bor 180 mil unna.

Skrevet

Har ikke svigerforeldre, så der kan jeg svare..aldri.

Min mor bor ca 30 mil unna, og henne ser jeg opp til 5-6 ganger i året. Blir betydeligere oftere når vi kommer til å flytte nærmere når ting faller på plass.

Faren min bor også ca 30 mil unna, men han har jeg ikke sett på snart 5 år.

Skrevet

mamma, pappa og svigermor bor alle nær oss, de ser vi ca hver 2-3.uke. i snitt en forelder per uke.

svigerfar bor ca 50 mil unna. han ser vi i snitt 3 ganger i året.

Skrevet

mine foreldre ser jeg noen ganger pr uke ca. snakker i tlf vær dag. min svigerfar ca 1-2 gr pr år, svigermor 1 gang pr år. vi er der de bor 1 gang pr år ca å da er d ikke alltid de er hjemme. svigermor har alltid ferie når vi kommer så da er hun reist bort. Men d gjør ikke meg noe.

mannen jobber på sjøen så d er han som har mest kontakt pr tlf oxo, de ringer hans mobil:)

Skrevet

3 til 4 ganger i året. Alt for sjelden.

Skrevet

Om svigerforeldrene din blir fonærmet om du blir hjemme? Aner ikke. Men jeg synes ikke de burde det. Er det en ting jeg har lært her inne, så er det at folk blir fornærmet for mye rart. Så en skal aldri si aldri. I min verden så er det ingen lov som tilsier at en MÅ besøke svigerforeldre og foreldre ukentlig.

Skrevet

Ser svigers kanskje 2-3 ganger i måneden. Mamma og pappa ser jeg hvertfall 1-2 ganger per uke.

Skrevet

Svigers ser vi hvertfall 1 gang i uka, drar dit gjerne i helgene..

Mamma og pappa ser jeg gjerne oftere, da både jeg og mamma har dager fri så da drar vi på shopping o.l..

Skrevet

Svigers bor 7 mil fra oss..ser de en gang i uka som regel..da er det som oftest vi som drar på besök..prater på tlf hver dag minst 2 ganger (de som ringer for å prate med barnebarnet). Mine foreldre bor 60 mil unna og ser de som regel hver 2-3 måned. Jeg syns også at det er litt slitsomt å MÅTTE besöke/få besök hver uke (helg) men noen ganger må vi bare utsette det fordi vi har noe annet å gjöre..

Skrevet

Foreldrene mine bor ca. 40 min unna med bil, ser de ca 1 gang i mnd.

Svigers bor ca. 5 min unna med bil, ser de 1-2 ganger i mnd.

Men så er det perioder hvor jeg ser svigers oftere eller sjeldnere, det samme med foreldrene mine.

Skrevet

Mamma og stefar ser jeg omtrent annenhver dag, bor 5 min unna. Min x-svigermor ser jeg ca 1 gang i uken i forb. med levering ved samvær da pappa`n har lille snupp der. Hun bor også 5 min unna. Pappa bor på vestlandet(jeg på østlandet) ser han ca 4 ganger i året. x-svigerfar ser jeg veldig sjelden, og det gjør dessverre dattern min og, så der må vi nok bli litt flinkere. han bor ca 20 min. unna,

Skrevet

Hei Ellen

Er du her ennå? Får ikke sendt deg PM. Lurer på om du kan ha full postboks?

Skrevet

Vi har klart å bosette oss nesten midt mellom begges foreldre... Men det er likevel 20 mil lenger til svigerforeldrene mine enn til mine foreldre. Så det er nok de vi ser oftest. De har bare 30 mil (4 timer) å kjøre så de gjør det på en helg. Vi reiser oftere dit, mye også fordi vi har hytte der.

Men jeg skulle ønske det ikke var så lengt til noen av dem egentlig. For ungene savner besteforeldrene veldig.

Skrevet

Jevnt over ser vi svigers engang i måneden mens mine foreldre som bor 4 timer unna med bil ser vi 4 ganger i året. Men da blir det litt lenger av gangen. Noen ganger litt mer....

Skrevet

Jeg tror ofte svigerforeldre setter pris på at en kommer uten partner, og gjerne kan få ha barnet uten at foreldrene er tilstede. Dere kan jo begrense omgangen med å legge andre planer med venner osv. Hadde jeg aldri komt ville nok svigers reagert, men vi går ofte på besøk alene. Nå bor vi så langt borte at ukentlig omgang er utenkelig med besteforeldrene, men svigers bor her i vinter og høstferier + en uke om sommeren.

Skrevet

Svigers bor jo lenge unna, så ser del ca annenhver til hver mnd, mine ser jeg ukentlig og ofte flere ganger i uka, hender jeg stikker innom på formiddagene hvis pappa har fri når ungene er i barnehagen å slår av en prat, tar en kaffe, og det hender jeg er med ham ut på sjøen å fisker litt for å fylle fryseren. Veldig knytta til familien min, da vi bodde nær svigers så traff vi dem flere ganger i uka...nesten daglig, men pga avstanden så er ikke det mulig i samme grad...men så ofte vi kan i hvertfall.

Skrevet

Tja, mamma ser jeg støtt og stadig. Bor ikke mange hundre metrene fra hverandre. Pappa litt sjeldnere da han jobber på dagen, og det er gjerne da jeg ser mamma.

Svigerforeldrene litt mer sjeldent, da sambo jobber borte i 14 dager og jeg er ikke ofte der uten han, men det hender jo. Men når han er hjemme så ser vi de kanskje 2 dager i uka. Dette varierere jo veldig.

Hvis det er søndags middag hver søndag så kan jeg skjønne det er litt kjipt, for søndager er deilig og være hjemme og bare slappe av. Men vannskelig og si om de blir fornærmet da jeg ikke kjenner de.

Skrevet

mine foreldre kan jeg se opp til 5-6 pr uke når de er barnevakt :) når jeg enten er hos fysio, legen, fotpleie, frisør...hvis jeg skal noe så er de barnevakt og jeg forguder de der :)) bor bare 2 min unna med bil heldigvis!

svigers ser vi kanskje 3-4 ganger i året de bor 25 mil unna....

Skrevet

Varierer, men ca:

Mine foreldre: Bor ca 1.5 timer unna, kommer ca hver 2-4 mnd

Svigers: Bor ca 5 timer unna, kommer ca 2 ganger i året.

Alle har det jo travelt, det forstår jeg. Litt oftere hadde vært hyggelig :-)

Skrevet

Mine svigerforeldre ser vi ca. 3 ganger i året, de bor i Nederland. Min far og hans samboer ser vi 4-5 ganger i året (på bursdager og til jul). De bor 1 time unna.

Skrevet

Er singel jeg da, ex svigers bor i utlandet. Men treffer min egen mor et par tre ganger i uka. Det må eb evt mann bare akseptere, hehe. Er hos pappa på middag eller lunsj et par ganger i mnd! Synes det er koslig med familie jeg da og håper engang jeg får svigers som bor her i byen og som jeg kommer godt overrens med!

Tror ikke de hadde reagert på det nei, bare (du eller mannen din) si at du følte for litt alene tid :) Kansje det kunne vært kos for gutta å være uten deg også..?

Skrevet

det går veldig i perioder..

de siste månedene har det vært veldig mye selskaper så da har vi nok sett svigers et par ganger i uka kanskje, med og uten overnatting. synes det har vært slitsom nå.... de bor 40 min unna.

mine foreldre bor i samme by som oss, men ser de kanskje annenhver uke. men det varierer jo, så pluss minus. synes det er grei tidsintervall egentlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...