Gå til innhold

*Inspirert* Er mannen din en intelligent fyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Hehe, det var ikke her "midt på treet/litt under" mennene var nei...

Men enkelte damer her, framstår jo som dumme, til tider...Haha...

Elles så tror jeg sosial intelligens er aller viktigest... Mange som har så mye kunnskap i hodet,at de ikke kan prate med folk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mannen min er intelligent og veltalende. Men det viktigeste er at han også er sosialt intelligent og så sett kan snakke med alle typer mensker.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Han er reflektert, og kan mye om de tingene som interesserer ham. Jeg har endel andre interesser som han ikke kan så mye om, og han har interesser som jeg ikke kan så mye om. Så vi lærer av hverandre=)

Skrevet

Ja, kunne aldri fungert og trivdes sammen med en som var "dum" ;-)

Han kan mye som jeg har nytte av og omvendt, og vi utfyller hverandre godt. Men samtidig så har vi endel til felles slik at vi alltid har noe å prate om, diskutere og reflektere over.

Skrevet

Ja han er veldig smart og kan mye om alt. Jeg er stolt over han synes han kjempekjekk å diskutere aktuelle saker og ting med. Han har vært medlem av mensa når han var yngre, men jeg synes ikke det definerer en som er smart/intelligent men mye heller hva man gjør i og med livet og hvilke mål man setter seg.

Skrevet

nå vet jeg hvor alle de intelligente mannfolka har tatt veien....hahaha

Skrevet

ja, han har en vid kunnskap om det meste. er veldig flink innen it, som jo også er det han jobber med. samtidig er han en fabelaktig handyman, som får til alt han prøver på. nesten irriterende iblandt siden jeg ofte må slite litt før jeg får noen ting til. :P

Men sosialt syns jeg enda han har mye å gå på. han snakker ikke så mye norsk, så det er klart det hemmer han endel sosialt, men selv med sin egen familie er det ikke mye prat i han. :P

Skrevet

He he he.. Ja, du sier noe.

Kommer an på hvilket iq nivå alle her ligger på også da. En som ikke er veldig kunnskapsrik vil jo se på en som kan mer enn seg selv som veldig kunnskapsrik, etc.

Mannen her er også intelligent, og kan mye.. Men, pga jobben så må han også holde seg oppdatert.

Men, nå sier ikke intelligensen noe om hvor gode man er på andre viktige arenaer, som konflikthåndteringer, evner til å være løsningsorienterte, sympati, empati, lojalitet osv.

Ofte hos mennesker med høy utdannelse etc. kan _jeg_ se at mange av disse punktene er fratredende.

Som en venninne av meg sier, hun er så glad hun bare kan dra hjem fra jobben og ikke ha noe ansvar. Og bare tenke på livet, og glede seg med menneskene rundt seg. Og fraskriver seg gladelig de 1-150 000 ekstra i året.

Det er jaggu mye stress med alt ansvaret og! (sånn helt på sidelinjen her)

Skrevet

Det forundrer meg stadig at en del går i forsvarsposisjon, og nærmest setter likhetstegn mellom intelligens/høy utdannelse og manglende sosial intelligens, empati osv.

Jeg kjenner utrolig mange mennesker som har begge deler!

Skrevet

Ja det er han. Og nesten litt nerdete innen fagområdet sitt :-)

Klart ... han er ikke like glup på alle områder, men hvem er vel det. Still fyren et spørsmål om sport og du vil se hvordan noen som har falt ned fra månen ser ut.

Liker å tro at vi er relativt godt slipt begge to ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...