Twintipp og himmelblå Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Er han midt på treet? Eller er han rett og slett ikke den skarpeste kniven i skuffen..?
solstråle69 Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Han er definitivt en meget intelligent mann, med utrolig mye kunnskap. :-)
IgglePiggle Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Jeg synes min mann er veldig intelligent. Har aldri opplevd at jeg har tenkt at "huff naa driter han seg ut" naar vi er sammen m andre og vi har vaert sammen i 10 aar. Har en eks som jeg knapt turde aa gaa ut med saa det er deilig aa vaere sammen m en man aldri blir flau over..
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 HAn er slett ikke dum, vi bare kan, vet og intresserer oss for forskjellige ting...
* 5 om dagen * Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 ja,det synes jeg da. nå for tiden vurdere han å ta imot et tilbud fra jobben,men det er familien som kommer først,så han driver og funderer på hva han skal gjøre. men han har min fulle støtte uansett hva han kommer til å gjøre.
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2009 Kunnskap er jo makt, sett dette blitt nevnt her også. Men, mitt inntrykk er også at denne kunnskapen ofte bringer med seg noen uheldige sider også.. Min beste kamerat er slettes ikke den skarpeste kniven i skuffen, men herregud hvor deilig og ukomplisert vi har det.. )
Arb.ledig husmor Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Kommer jo an på hva som menes med intelligent det da... Mannen min e kanskje ikkje den flinkeste i teoretiske fag, men han e veldig praktisk anlagt, og kan mye om det som interesserer han... Så han er intelligent på sin måte, nett som eg og deg er intelligent på vår måte!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Ja, min mann er det.. Han er smartere enn meg i hvert fall, og det liker jeg! :-) Har er lærer og har en enorm allmennkunnskap..
Bettybu Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Vel, det kommer an på hvordan man ser det?? Han har litt skrivevansker, så rettskrivinge er absolutt ikke hans sterke side. Men han har jo skolegang utover grunnskolen, selv om det ikke er "faget" han jobber med (direkte) daglig.
La vita è bella <3 Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Hvor mangen intelligenser er det de har kommet fram til at vi har nå da? 10? "Blant disse musikalsk intelligens, romlig intelligens, som har med det å kunne gjengi visuelle inntrykk, her under kommer arkitekter, kunstnere, skulptører etc. Kroppslig intelligens, som går på dette med bevegelse og kroppsbeherskelse for å nevne noen. " Så har man jo matematisk intelligens og sosial intelligens.. kommer ikke på flere.. Mannen min har høy sosial intelligens, ganske høy musikalsk intelligens, og middels på de fleste andre intelligenstypene. Langt ifra dum han nei
Mom2Two Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Meget intelligent og meget kunnskapsrik. Og bra er det, for det motsatte er turn off for meg:-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Når det kommer til fotball så ;o) (ikke derfor jeg falt for han altså!! ) Ikke bare om kunnskaper fra 1960/80/90/2000-tallet f.eks og hvem som spilte i Vålerenga og hvem som scorte flest mål da og da - men generelt en mann som er aktiv - har masse kunnskap i ballteknikk, gym ++ Så synd han ikke kommer inn på det siste kurset - ikke fordi han har for lite poeng - men fordi han ikke er kjent.. Henning Berg, Kjetil Rekdal ++ får kursa sine sponset gratis etter de har fått tildelt et tippeliga-lag. Huff... Han er ikke en fotballfreak i den forstand heller da:) Men, er veldig flink i temaer om sport, men interesse/fagfelt for fotball. En atletisk mann med andre ord - som er ettertraktet i fotballens verden. Bare NFF som ikke lar han slippe gjennom *grr* (Er bilder av han på Ullevål også - hehe ) Derimot - kan han endel om mye. Ikke en type som kan tekniske ting iallefall. Biler og elektriske ting ++ er mitt fagfelt etter å ha fått opplæring fra faren min, hehe
Mamma med spire Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 Veldig syns jeg! Kan masse om mye forskjellige ting! Det kan til tider bli litt slitsomt for om vi ser på et program på tv, f.eks en dokumentar om værdens rommet så har vi det gående! Da skal han forklare opp å i mente hva alt er å hvorfor det er sånn, å hvordan det hadde vært om ting hadde vært sånn å sånn! Og å spille Geni med han, det er noe man bare bør gjøre om man har god tid! Men han elsker å gruble og å lære nye ting! Det er mange ganger han forklarer meg ting som absolutt ikke intereserer meg litt engang, men prøver å følge med å forstå siden jeg vet hvor godt han liker det, og hvor mye det intreserer han!
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 utrolig intelligent!!! fatter ikke hvordan han kommer på alt han gjør og han kan utrolig mye:)
piano♫ Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 Ja, heldigvis. Jeg trenger noen å "bryne meg" på, så vi ikke kun får diskusjoner om bleieskift og farge på veggene. Det er vikitig for meg at han kan mye, at han er samfunnsengasjert og evner å sette seg inn i nye ting (og forstå sammenhenger), at han er sosialt intelligent (klarer å tilpasse seg ulike situasjoner/snakke med alle mennesker) - og så er det ingen ulempe at han har en velutviklet musisk/musikalsk intelligens. :-)
Mille** Skrevet 11. januar 2009 #17 Skrevet 11. januar 2009 Han er veldig intelligent. Er stolt av han ja. )
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #18 Skrevet 11. januar 2009 Innenfor sitt felt er han en skikkelig skarping, utenom det er vel han normalt smart vil jeg tro? Det kommer vel an på interesseområdene man har. Innen for hans felt er jeg skikkelig uintelligent, men ellers vil jeg gjevnt over si jeg er smart (nok) og følger med på hva som skjer rundt i verden fra andre fora enn Se&Hør journalistikken til VG og Dagbladet, selv om jeg fråtser i sladderet der også, innimellom. Hehe.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #19 Skrevet 11. januar 2009 Veldig intelligent. Han hadde nesten bare toppkarakterer på skolen og er veldig oppdatert på mye.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. januar 2009 #21 Skrevet 11. januar 2009 De fleste vil vel synes at mannen de elsker er intelligent? ja, mannen min er smart syns jeg.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #22 Skrevet 11. januar 2009 For meg handler det mer om hvordan mennesker fungerer sosialt med andre mennesker enn hvor mange år de har på skole. Mannen her har en utdannelse de fleste anser som noe bare de dummeste og lite skoleflinke gjennomfører. Utover det er han selvlært innen mange fagområder og jobbet i f.eks it-bransjen i mange år... uten et fnugg av relevant utdannelse. Uansett så har han en bra jobb nå som han trives utrolig godt i.... og den hadde han aldri fått uten fagbrevet han tok i yngre dager. Tilbake til den sosiale delen så fungerer han bra i sine rette elementer, dvs der det er mennesker som interesserer seg for det samme som han. Jeg kunne ønske han innkluderte meg litt mer, noe som også er en del av det sosiale spillet. Men har tar det for gitt at jeg klarer meg selv så da glemmer han det. Noe som fører til at vi ikke er sammen på hans greier veldig ofte. Det ender nesten alltid med at jeg blir sur så da dropper jeg det heller. Så ja han er intelligent på mange områder, men så skorter det på andre områder.
Gummianda:) Skrevet 11. januar 2009 #23 Skrevet 11. januar 2009 Ja veldig!! Han er kunnskapsrik, samfunnsengasjert og sosialt intelligent. Jeg kan selvfølgelig syntes han er helt blåst innimellom også, men det ser jeg har en viss sammenheng med mitt humør Han er rett og slett verdens beste uten tvil!
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 11. januar 2009 #24 Skrevet 11. januar 2009 Jeg elsker å snakke med mannen min om alt mulig, han har mye kunnskap om mye. Han er smart og jeg er aldri flau over ting han sier i selskap ol.
Gjest -<<- Skrevet 11. januar 2009 #25 Skrevet 11. januar 2009 Jeg tror ikke jeg kunne vært i et varig forhold til noen jeg ikke anså som intelligent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå