Gå til innhold

ang. tabl.etter ma, noen som vet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok 4 sånne opp i skjeden kl 14. Nå isted så kom 3 av dem ut igjen. Noen som har opplevd detter, og hva gjorde dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, trist å høre med MA... :(

Jeg fikk sånne tabletter også på fredag, tok de litt før 17, etter 3-4 timer kom noen av de ut igjen også. Da klokken nærmet seg 01 hadde ingenting skjedd, så jeg gikk og la meg etter å ha blitt mer enn susen i hodet av de smertestillende tablettene. Våknet etter noen timer av minstemann, og DA hadde jeg blødd mye. men det som er så rart, er at etter det har jeg ikke blødd noe.. erfarte du det også?

Skrevet

Hei du:) ja var trist, men hadde jo den følelsen så kom liksom ikke som et sjokk. Jeg fikk med 2 tabletter til som jeg skulle ta etter 7 timer hvis ikke noe var skjedd, så tok de 21. så tenkte jeg at da kom jeg nok til å våkne i natt av smerter og masse blod. men det gjorde jeg ikke. jeg blør, men hadde ikke fylt et bind fra 21 i går til 09 i dag, synes det er litt rart for jeg forstod det sånn at man skulle blø mye og merke at livmor ble tømt. hadde jo smertestillende da, men alikevel.

Men fikk beskjed på sykehuset i går at jeg måtte komme ned igjen i dag hvis ikke jeg hadde hatt en kraftig blødning, men er så usikker på hva som menes med mye liksom?? Når du hadde blødd mye om natten, hvor mye var det liksom?? De sier mer enn en menstrusjon, men jeg har alltid brukt tampong, så da er det ikke lett å bedømme med bind. Uff vanskelig. vil nødig inn til utskraping altså.

Skrevet

Da jeg våknet på natten hadde jeg fylt ett bind, og gikk på do og da kom det litt. men siden har det ikke kommet noe, ingen verdens ting!! og det står jo i papirene at det er vanlig å blø i 10-12 dager.. Jeg fikk de fire tablettene, ikke noe mer.

Skrevet

Hmm rart. da ville jeg kontaktet sykehuset, for står jo også at hvis du ikke har hatt en kraftig blødning etter 24 timer så må du ringe. og hvis du bare har blødd det den natten, så er vel ikke alt rensket??

Skrevet

Det er det jeg mistenker også.. Men hjelper ikke å få et telefonnummer som jeg bare må ringe, og så tar de ikke telefonen! Har ringt jevnlig siden klokken 8, uten respons..

Skrevet

Ja det er sant, det opplevde jeg også. prøvde å ringe i hele går kveld, men ingen som tok telefonen. Skal snart prøve å ringe igjen, for må jo vite hva som er mye blødning liksom.

Skrevet

ja kk bergen. du også?

Skrevet

jepp. tenkte å ringe til sentralen og høre hvorfor de ikke tar telefonen der, om det eventuelt er et annet nummer jeg kan ringe..

Skrevet

Ser at de brevene der er datert i 2006. nå er jo det så masse som er stengt osv der oppe. så kan jo være det ikke er noen der som den telefonen med det nr er. får ringe sentralen jeg også da.

Skrevet

Ringte kk på tlf 55 97 42 00, ble satt over til et annet nummer og fikk svar med en gang! påøv det!!

Skrevet

oki:) takk

Skrevet

hva sa de til deg ang at du ikke blødde??

Skrevet

Fikk beskjed om at det ikke hørtes normalt ut. snakket med en sykesøster, og hun skulle snakke med en lege så skulle de ringe opp igjen. har ikke ringt enda.. skal egentlig på kontroll på tirsdag, så får se om jeg må vente til da, eller om de tar meg inn igjen før.. har du fått svar?

Skrevet

de skulle ringe meg opp igjen også. måtte snakke med legen. sykepleieren sa at det var vanskelig for henne å vurdere hvor mye jeg skulle blø. Men fikk du kontroll time der oppe?? keg fikk ikke noe beskjed om å komme på noe kontroll. Men kanskje det var for at det bare ble målt til 5 uker, da er det jo ikke så stort.

Skrevet

Jeg fikk kontrolltime siden jeg i utgangspunktet var meget skeptisk til tablettene. hadde lyst på utskrapning, men kunne ikke få det før over helgen. derfor gikk jeg med på tablettene, men da ville jeg ha en kontroll, og det var ingen problem! :)

Skrevet

hvordan gjør de det på en utskraping, vet du det?

Skrevet

Du får narkose, og det hele er gjort på rundt 15 minutter. de åpner livmorhalsen med små "plugger", stort nok til at de kommer inn med en liten slags "støvsuger", som rensker livmoren for innhold. Stort sett ingen smerter etterpå, du får reise hjem etter 2-3 timer, og blør så og si ingenting. mensen kommer tilbake ca etter 4 uker. på sykehuset får man selvfølgelig fhøre om alt som kan gå galt, men det er uhyre sjelden. grunnen til at de pøser på med disse tablettene, er selvfølgelig at de er mye billigere for sykehuset enn en utskrapning.. :(

Skrevet

ja da høres jo det egentlig mye bedre ut. hmm. søren at jeg ikke viste det før da. kunne heller tenkt meg det, enn å måtte blø i flere uker, og gjerne vente i 6 uker før mensen kommer igjen. fikk du beskjed om å vente over 2 mens før dere prøvde igjen?

Skrevet

Nei, fikk beskjed om å vente en. Det er så rart at de skal ha så forskjellige meninger, og at vi skal få så ulike beskjeder. er det rart man blir forvirret??

Skrevet

ja helt utrolig at de kan ha så foskjellige meninger. Har de ringt deg opp igjen enda?

Skrevet

de ringte akkurat nå. det hørtes ikke ut som om alt var som det skulle, men de hadde ikke kapasitet til å ta imot meg før på tirsdag uansett.. så vi får se hva som skjer..

Skrevet

så rart da. de ringte nettopp til meg også, jeg fikk beskjed om å komme ned etter kl 15.

Skrevet

sikkert fordi jeg alledere hadde time det da! :(

jaja, det går egentlig helt greit å vente. men masse lykke til til deg da! Venter på oppdatering! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...