Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?


lykkelig gravid trønder t 23/3

Anbefalte innlegg

Godt å se at det er flere som ikke har lagt på seg så mye.. Jeg er i uke 30 og har lagt på meg ca 5 kilo. Jeg syns det er for lite, men jordmor sier at så lenge babyen vokser og alt er normalt gjør det ingenting. Jeg har alltid vært slank/tynn, og har forsøkt å lagt på meg så lenge jeg kan huske. Så da jeg ble gravid, tenkte jeg at jeg endelig skulle legge på meg så lett som bare det. Men det stemte ikke. Konklusjonen er vel som vanlig at alle er forskjellige og at det meste kan betegnes som normalt, så lenge mor og baby er friske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 33+1 idag og lagt på meg 7 kg, men har gått ned 1 kg siste mnd....hmmm, kan det tenkes at det er slutt på julemat og kaker. Godt å tenke på at det funker å kutte ut slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 31, lagt på meg ca 10 kg (litt usikker på førgravid vekt, veier meg aldri til vanlig)

1, sv skap hadde jeg lagt på meg 7 kilo i samme uke, 2. gang ca 9,5.

Er høy og mager til vanlig; var tilbake på førgravid vekt efter ca 2 måneder første gang og 4 måneder andre gang. Tar vel lenger tid for hver gang sies det. En annen ting er at efter 1. gang ble magen helt flat igjen, efter 2. gang var det noe løshud selv om vekten ble enda lavere enn før; så denne gangen ender jeg vel opp med kenguru-mage. Vel, vel, det betyr i grunnen ingenting i det store og hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke særlig synd på dere som klager over noen ti talls kilo. Har lagt på meg 35 kilo, uten og ha spist no særlig mer enn normalt. ikke syt, så fort dere begynner å amme renner det nok av, værre med hele 35!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha noen tips så kommer det noen her..

Når man ammer så har man en gyllen mulighet til å ta av de fettreservoarerne man vanligvis ikke får vekk hvis man er flink med kost og trening. Sånn skal flankene mine til pers tenkte jeg :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 35 uker på vei,og har lagt på meg 2,5 kg. Dette er mitt 6. svangerskap,og jordmor sier at så lenge babyen vokser som den skal så er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 35+3 og har lagt på meg i underkant av 1kg. Magen vokser og ligger litt over den røde streken på kurven, så babyen får det den skal i følge legen. I de to foregående svangerskapene la jeg på meg ca 8 kg ( er vel naturlig at det ikke blir så mye nå når man har to andre å følge opp hehehe )

 

Det er jo vanlig å legge på seg i hvertfall 12-13 kg, så jeg synes ikke at det er noe å bekymre seg over for de som har gjort det eller mere! Det blir som regel borte igjen. I hverfall dersom man gjør en innsats for det. Lykke til alle sammen ! Dere er så flotte atte !! Ikke noe er så nydelig som gravide kvinner ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...