Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?


lykkelig gravid trønder t 23/3

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer litt på hvor mye dere har lagt på dere?. Jeg er i uke 30 og har lagt på meg 7,5 kg. La på meg 20 kg sist jeg var gravid og slet litt med de siste 10 kg. Da veide hadde jeg lagt på meg 11 kg i samme uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan;) Jeg la på meg 19 kg mine 2 første svangerskap...Ammet bort alt + litt til m nr.1, mens med nr 2 ville ikke de siste 10 kg forsvinne... Var derfor 10 kg mer i utgangspunktet denne gangen...Er i uke 29+3 og har til nå lagt på meg ca 6kg. Regner derfor med at jeg ikke går like mye opp i vekt dette svangerskapet, og er veldig glad for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

har lagt på meg ca 12kg, er i uke 32. mitt første svangerskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 32 idag, lagt på meg 10 kg, førstegangs og ligger akkurat på rødstreken på sf-mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 + 1 i dag her også, lagt på meg 5 kg. Men nå begynner jeg å få en del væske i kroppen så jeg regner med vekta kommer til å øke en del fremover nå :-) Førstegangs..ligger akkurat innenfor grensa på sf mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+5 og har vel lagt på meg 13 til nå... Ingen bombe at kiloene kommer, er sykemeldt og må holde meg i ro pga bekkenet så da sniker vekta seg oppover ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 31+2 og har lagt på meg 11 kg...

 

...godt å se at det er flere av oss... Så den samme diskusjonen på mammanett, og der hadde de fleste gått opp rundt 5 kg...

 

...føler ikke at jeg har "tatt av" når det gjelder spising, så da regner jeg med at det er bare slik kroppen min er, og satser på at jeg klarer å komme ned til normalvekt etter svangerskapet...

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 33. Fra uke 12 har jeg gått opp cirka 13 kilo. Jeg er ganske høy og (var) tynn. Det meste virker som ligger på magen (den er stooor). Tror egentlig ikke det skal bli noe problem og ta av kiloene igjen så lenge ammingen går som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34 og har lagt på meg 13kg!!! Blir tungt å få det vekk igjen. Regner med det øker på de siste ukene!!! Trykker altfor mye sjokolade inn i gapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 30 og er førstegangsfødende. Vekten er vel blitt på ihvertall 15 kilo mer enn før men hvor de har lagt seg bortsett fra magen og puppene som er ganske stramme og faste er ikke lett å si så jeg bekymrer meg ikke. Jeg får nok av tid til å trille de av :=)

 

Ikke noe å bekymre seg over såfremt man ikke har overdrevet med matinntaket. Jeg sluttet å røyke samtidig så det kommer vel noen ekstra kilo med det. Bort skal det og det er det bare jeg som kan gjøre noe med :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 31+1 og lagt på meg 9,5 kilo.... Er fornøyd med det jeg... Forrige sv.skap hadde jeg gått opp dobbelt så mye som nå på samme tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32+0 i dag og har vel lagt på meg 6-7 kg tenker jeg. Har slitt med kvalme store deler av svangerskapet, men tror det hjalp med 1 kg marsipan til dagen i jula =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30 og har lagt på meg 1 kilo frem til nå,gikk ned 6 kilo de første 12 ukene så blir jo 7 tilsammen da..er gravid med tredjemann og med de to første hadde jeg lagt på meg 9 kilo,så det blir nok noe mindre ballast denne gangen;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsfødende hær..e kommet til uke 32+4 og lagt på mæ 10 kg... Ser ikkje mørkt på d, trur d blir å gå kjempebra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 32 og har lagt på meg ca 10-12 kg.

 

La på meg 32 kg i mitt første svangerskap, så dette lover faktisk veldig bra :)

Kan umulig legge på meg 20 kg på 8 uker vel :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor idag. Uke 33 og lagt på meg 8 kg. Jeg er i utgangspunktet ikke sylfide men "normal"++. (172 cm høy og 73,5 kg).

 

De siste 5 ukene har jeg ikke økt noe i vekt, vet ikke hvorfor men magen vokser den, helt normalt.

 

Har lest en plass at de siste ukene er 0,5 kg/uke normal vektøkning, så med 8 uker igjen skulle det bli +4 kg, og da havner jeg vel innenfor normalen. Håper jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...