Gå til innhold

Termin 24 februar. Noen andre?


Hypathia

Anbefalte innlegg

Hei,

 

da har jeg vært på samtale med sykehuset. De var helt fantastiske. Vi gikk først igjennom min forrige fødsel, punkt for punkt. Det viste seg at jeg hadde full åpning da jeg måtte ta akutt snitt. Så jeg er ikke regnet som en førstegangsfødende. JIPPI. Det vil si at det mest sannsynlig vil gå fortere å få full åpning. Jeg måtte jo settes i gang etter vannavgang sist, og det va mest maserier.

 

Så avtalen er nå at jeg skal prøve å føde vaginalt. Om vannet går, og riene uteblir som sist, går de rett på snitt. I stedet for å sette meg i gang.

 

De sjekket alt på ultralyd. Babyen lå nå med hodet ned...IKKE sete som først antatt...JIPPI....Så nå føler jeg meg trygg på at alt skal gå bra...Og gynekologen mente han så en jente der inne....Det var egentlig like greit, for vi sliter derimot med guttenavn...hehehe....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg. så bra!!! deilig å få en så god nyhet da. er ikke noe gøy når man går å stresser med tankene sånn. vi venter jo også ei jente... blir artig det da. hvor skulle du føde?(husker ikke om du har nevnt det før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Stokmarknes Sykehus i Vesterålen. Det er en liten fødeavdeling, noe jeg er veldig glad for. Jordmødrene husker meg fra sist, og det er den samme legen som tok i mot min datter ved keisersnitt.

 

Fødsellegen kunne også fortelle at om jeg hadde tilhørt et større sykehus, ville de ha presset meg igjennom fødslen uansett. For på den lille avdelingen her, går de fortere på snitt, fordi de kan ikke ta sjansen på et dårlig barn . I tillegg sa han at han syntes det var vel så viktig å kunne human mot mødre som kanskje ikke hadde mer å gi.

 

Jeg følte meg så forstått, og ønsket velkommen. At jeg vil prøve nå, selv om jeg er like nervøs...så tror jeg kanskje at denne gangen blir annerledes.

 

Og navn...ja den debatten går varmt for tida i heimen. Noen liker norske staute navn, mens jeg liker litt bohemske navn...Så det skal bli litt av et styr å bestemme navn, kjenner jeg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

jeg har termin 26.feb og skal også føde på AHUS. Kanskje vi ses, Kreps83;-)

 

Ikke tenkt så mye på fødselen, ungen må jo ut på et eller annet vis og det kommer til å gå som det går. Det tar jeg som det kommer. Vet ikke hva jeg går til som førstegangs, og har ikke tenkt å bruke masse tid på å sette meg inn i det heller før jeg er på sykehuset med rier...

 

Har i det siste heller begynt å tenke mer på å få en liten baby i armene som er fullt og helt avhengig av meg. Jeg har knapt holdt en nyfødt før, og hvert fall ikke skiftet bleie og stelt en unge så liten... Og amminga... Det blir spennende å se hvordan det går. Men de fleste går det jo bra med, så jeg klarer det sikkert jeg og. Veldig glad for at min kjære skal ha fri 14 dager etter fødsel, så vi har litt tid sammen til å finne ut av ting og bli kjent med den nye situasjonen.

 

Gleder meg sinnsykt til å treffe jenta min da. Det er superkoselig å kjenne henne inni magen syns jeg, men blir veldig rart, spennende og koselig å "treffe" henne på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 24 februar, og har fødeplass på A-hus. Spennende å se når alle disse nye verdensborgerne bestemmer seg for å komme ut å hilse på.

Rart å ikke ha noe kontroll i det hele tatt.. Men spennende er det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo en datter fra før av, men jeg har glemt helt ut hvor rastløs man er på slutten.

 

Jeg har termin samme dag som deg, Vannmann83. Men jeg føler at 21 dager er altfor lenge....overtid kan jeg nesten ikke tenke på..hehehhee

 

Var i dag på ul siden babyen har ligget i skråleie inntil i dag tydeligvis. I dag lå den med hodet ned og var riktig så klar. Jeg som hadde nesten håpet på at noe skulle skje og kanskje fødselen startet ved snuing...hehe...

 

Ble litt snurt da jeg ble sendt hjem med en klapp på skuldra og lykke til....

 

Hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin den 25.februar:) Skal foede paa baerum og venter en liten gutt. Har til naa hatt ingen kynnere eller noe ubehag.. Virker som om han sitter stoept og ikke tenkt seg ut paa en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 25 februar,skal få ei jente.Gleder meg veldig men gruer meg litt til f ødsel ettersom jeg ikke veit hva jeg har i vente.jeg prøver å tenke at mange har klart det før meg så da klare jeg også det.Vi får ta det som det kommer.2 uker igjen,vil bare at hun skal komme nu,ventingen er verst syns jeg.De sir at første gangs føde vanligvis går overtiden,uff,dagene går så sakte,jeg har begynt å drikke bringebær tee og håper det hjelper.Drikker bare 2 kopper om dagen er det noe som gjør det samme?Når tiden er så nært?jeg skal føde på ullevål jeg på avdeling B,er det noe har som skal gjøre det samme og har termin samme dag?Hadde vart koselig å høre hvordan det går me deg!

 

Gleder meg til jenta kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...