Gå til innhold

Termin 24 februar. Noen andre?


Hypathia

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 24 februar, snart uke 34. Er det andre der ute som har samme termin. Hadde vært morsomt om vi kunne ha fulgt denne tråden, og sett når vi fikk i forhold til terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann

jeg har termin 14 februar.hadde jo vært artig å se hvem som får når ol.og ha noen som man kan vente sammen med=)

det syns i allefall jeg!!

jeg skal føde i tønsberg og tenkte jeg skulle føde i vann om alt går etter planen..

hvor skal dere føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal føde på SUS :) Jeg vil bruke vann som smertelindring i alle fall, har faktisk ikke tenkt på om jeg vil føde i vann.. Men hvorfor ikke, når det er smertelindrende.. Hvis du kan det på SUS da... :)

Endelig ikke så lenge til lille snuppa vår kommer:) Kan nesten ikke vente<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg enormt masse til jenta vår kommer.

hvordan er formen deres? masse kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUS her også! har også tenkt på vann som smertelindring, hørt det skal være ganske behagelig..men ikke sikker på om en kan føde i vann..skulle gjerne tro det? Det blir fantastisk å få de søte små i armene om en liten stund!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har termin 26. februar:) men håber på at han kommer litt før ;) skal føde på SUS .. Så terminen min er jo ikke lankt fra 24. februar, så rekner med eg kan følle tråden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin den 21.

Har skrevet fødebrev til avdelingen. Jeg er åpen for det meste, dem får gi meg det jeg trenger. Men vil jo teste alternativt først da.

Hodet var festet når jeg var hos jordmor for 2 dager siden. Syns det var litt tili jeg da, men.

Det er en spennende og tung tid vi har foran oss tror jeg, om en drøy uke går jeg for å være høygravid, det har jo gått fort på en måte..

 

Er det noen som ser for seg, seg selv med sin egen lille "bebbiss" i armene da?? Jeg klarer ikke det.

 

Spennende å følge opp jenter... Er dere forresten klare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hang meg på og har jo termin 14... elsker å skravle så håper det går greit. 5 uker igjen i dag. spennende tid i møte men ja den er også tung tid... alt hva man gjør det til selv=) nesten da ...hehe

jeg har fått litt stikninger nå, så håper det er modningen som er igang....selv om det kan ta tid. åssen er det med dere...har dere tatt bringebærblad kapsler? tok i dag for første gang og man kan begynne når man har 8 uker igjen... hun sa 2 mnd iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på samtale med sykehuset den 14 januar. Da skal vi snakke om hvordan jeg vil at fødselen skal være. Dette er mitt andre barn, men jeg merker at denne gangen er jeg skikkelig nervøs. Sikkert fordi det endte med katastrofesnitt etter å ha nesten født datteren min vaginalt.

 

Jeg vil ikke ta keisersnitt, fordi det krever mye tid etter fødselen. Men samtidig....så er det jeg så i tvil om jeg tør stole på jordmødrene etter min forrige erfaring. Jeg vet jo rent rasjonelt at denne fødselen sikkert ikke blir lik min forrige. Jeg er ikke redd smertene eller noe sånt. For det er sånt man glemmer. Det er den der følelsen der jeg skjønte at nå har ikke jordmødrene 100 % kontroll.

 

Men om babyen ligger sånn som den skal, og alt ser bra ut, så tror jeg at jeg skal prøve å føde vaginalt. For det er jo det beste for alle parter.

 

Noen andre som er nervøse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke no særlig ut. uff.. får håpe dem finner ut av det på en måte som får deg til å være 100% trygg på at dem vet hva dem gjør. det er ikke greit det der og skjønner at tankene kan rase i hode..

men det er jo ikke lenge til 14 jan. da så slipper du å tenke og styre i ukesvis...noe du sikkert allerede har gjort.

jeg tok ks. sist for jeg var så redd.. ja det tar lenger tid å komme seg, men dem sier jo at det er noe helt annet å ha planlagt ks enn haste ks. så det kan jo være at det ikke hadde blitt så ille denne gangen. hvorfor måtte du det sist, ta haste ks? om jeg kan være så frekk å spørre:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har UL termin 25.feb. Mens min egen termin er 17.feb. Dette er nr. tre, og de to andre har kommet 12 og 9 dager før termin. Så satser på at denne også gjør det...........

Det er fullmåne 9.feb. Kanskje noen av oss får bruke effekten av månen?

Spennende er det vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei IChristin

 

Vannet gikk, og ingen rier kom. Så etter et par dager satte de meg i gang. Ting skjedde ganske ryddig, men så satte de visst to drypp for nært hver andre, som gjorde riene kom for fort. Min datter var stjernekikker, så hun lå med ansiktet opp. Så det var tydelig litt motstand der, så en jordmor skulle "hjelpe" til for å få full åpning. Med resultat at hun annonserte full åpning, og i realiteten hovnet livmormunnen min opp. Så jeg prøvde å presse ut en unge på 8 cm. Det endte med at både jeg og ungen begynte å gå ned i puls. Og så ble det snitt.

 

Det er klart. Så mange feil skjer nesten aldri. Og de var veldig flinke i oppfølging og alt det. Jeg var ikke redd for fødselen forrige gang, og jeg har ingen problemer med rier og sånt. Det er bare det at jeg trodde den jordmora visste hva hun gjorde, og stolte på henne. Og jeg hadde ikke en gang tenkt på keisersnitt sist, fordi jeg var så bestemt på å føde.

 

Men...keisersnitt ble det, og det var jo helt greit. Det måtte jo bli det. Jeg synes at det er fint at man får lov å kunne få keisersnitt om man er fryktelig redd. Jeg er bare redd min snart 3 år gamle datter tar det tungt når jeg ikke kan løfte henne, men bærer babyen osv.

 

Så jeg vet ikke...Masse tanker i hodet ja...Skulle ønske jeg kunne ha vært rasjonell med dette som jeg er med alt mulig annet. Men neida. Hodet jobber visst overtid for tida.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da. det hørtes ikke lett ut nei... får vondt inni meg jeg nå.. det er mange vanskelige ting å takle og ikke minst tenke på. vanskelig å gi gode råd i en sånn situasjon når jeg aldri har vært borti det selv. har hatt fødselsangst selv,og det ble ks m tredjemann.. hva med å ha samtaler m føden da? det kan jo hjelpe litt. håper det ordner seg for deg, virkelig.

 

mange klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har termin 24. februar og det har virkelig begynt å slå meg att det nærmer seg med stormskritt...

Ho mini er klar, lagt seg med hodet ned å greier...mens jeg er ikke spesielt klar enda...hihi..

Selv om jeg håper det bare skjer nå snart...

 

Forøvrig skal jeg føde på Fredrikstad sykehus..

Hvordan vet jeg ikke enda, høy på lystgass kanskje?? hmmm...tar det som det kommer, men tipper jeg kommer til å prøve vann i hvert fall.. :-)

 

*skulle ønske det var like lett å få baby'n ut som det var å få ho inn* :-DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ja det kan du si... da hadde det ikke vært mangel på barn iallefall.hihi...

jeg også gruer meg, men prøver å ikke tenke sååå masse på det og heller tenke på mulighetene jeg har for å bedre situasjonen..litt iallefall..og vet jo at det blir glemt fort uansett når den lille viser seg..

tenker jeg sånn så gleeeder jeg meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så viktig å tenke på det sånn. At en fødsel er noen timer av ditt liv, men barnet er der permanent. Og selv om jeg ikke hadde den ideelle fødsel sist, så var ikke min glede over datteren min noe mindre.

 

Jeg er sikker på det ordner seg for det beste. Jeg må bare slutte å tenke så mye på det jeg ikke kan gjøre noe med. Snart sitter vi med et lite barn og da er det ikke viktig lenger hvordan de kom ut....

 

smil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sant... Når vi sitter der med baby'n i armene så overgår nok det tankene som man har underveis...

 

Jeg har prøvd å ikke tenke så mye på fødselen for når jeg begynner å tenke så kjenner jeg att jeg gruer meg til det...

Skal prøve å forberede meg på det verste, for da vil jeg bare bli positivt overrasket. Samtidig som jeg ikke skal skremme meg selv da selvfølgelig.. :-D

 

Var hos jordmor idag og hun ba meg tenke på fødselen som nærmet seg og ikke skyve tankene unna når de kom, noe jeg hittil har gjort selvfølgelig.. :-)

Det er nemlig en del av den mentale forberedelsen som man trenger for å kunne takle dette bedre...

Så da får jeg vel gjøre det da...hihi.. Hun har nok mer greie på dette enn det jeg har, da dette er vår første.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil bare ha det sagt til alle som er førstegangsfødende at selve fødselsdelen er ikke skremmende. Det er selvsagt vondt, men jeg har ingen dårlig assosiasjoner til å føde. En vanlig fødsel blir liksom superkvinneprøven. Jeg tror at man kan bruke fødselen som et godt eksempel når det butter i mot senere:

 

- Oki dette er ikke en gang i nærheten av fødselen, så dette klarer jeg.

 

Det vet jeg at jeg har tenkt mange mange ganger. Og alle jordmødrene jeg har snakket med, har fortalt at min fødselsopplevelse skjer nesten aldri. Så i dag er jeg ved godt mot. I dag er det ingen tvil om vaginal fødsel....Om bare denne babyen snur seg snart. Den ligger med rumpa ned foreløbig...hehehe. Sta som sin mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bra hypathia! det er godt å høre at det er litt bedre i dag=)

vet dere hva det blir?

 

vi får ei lita jente. mannen stresser med navn, men jeg mener at det kommer når vi ser henne.

har noen forslag-victoria-sofie-isabelle....har dere noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...