Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hellu kanINA!

Gravidmessig går alt som det pleier, ikke de store forandringene de siste dagene.

Men ellers så er jeg og snuppa blitt skikkelig forkjølet og snuppa har også høy feber:( Så null jobb og barnehage i dag gitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, sykdom er noe herk.

Snuppa her i gården har også begynt å bli forkjølet, men ingen feber foreløbig heldigvis. Men hun blir tett i nesen på natten, og da blir hun bare sååååå sint, så da er det bare opp å dryppe for å få sove igjen.

I dag skal vi på juletrefest på lekeland med jobben til sambo, det blir kjempegøy, snuppa elsker lekeland, fint tiltak for barna synes jeg.

Bare håper jeg er i nogenlunde form, har begynt å slite en del med kvalme igjen, lyst å brekke meg hele tiden osv, er vel fordi det er så fult i magen for tiden, gleder meg til jeg er ferdig med dette svangerskapet.

Sover så lite på natten også, så skal opp og legge meg litt igjen nå, regner med jeg sover til rund 12 når jeg først sovner da, så skal jeg vaske ned 1.etg.

Tok 2.etg rett før helgen, ryddet og vasket i alle skap og skuffer.

Godt å føle at man får litt orden i huset igjen.

Skrevet

Hei=) jeg har og termin 5 mars:) formen har stort sett vært fin.. litt bekkenløsning i begynnelsen frem til nå, men har avtatt, istedetfor kom oppgulp og kynnere. men ellers fin i fisken:) noen fra ålesund her da?

Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Ålesund, men har bodd på østlandet de sise 7-8 årene. Er kanskje ikke så mye hjelp i.

Er du opprinnelig fra Ålesund selv?

Skrevet

jepp:) steikande ekte sunnmøring;) hehe. blei du lei av ålebyen eller?:P

Skrevet

Gikk på folkehøyskole her nede på Østlandet og møtte den store kjærligheten, så fant ut at jeg kunne flytte ned hit siden jeg alt hadde fått meg venner og omgangskrets her nede.

Trives godt, men litt trist at snuppa og babyen ikke får møte familien min så ofte, sambo har ikke så mye familie desverre.

Skrevet

Heisann!

Har termin 4.mars så henger meg på her jeg... Godt å høre at det er andre som også har begynt nedtelling til termin selv om vi har godt og vel 7 uker igjen.

Jeg for min del har hatt et relativt problemfritt svangerskap hittil. Var mye kvalm de første 4 mnd (pyton!), med har etter det gått ganske greit. Føler med dere som sliter med kvalme gjennom hele svangerskapet...dere har virkelig min sympati! Begynner selvfølgelig nå på slutten å bli slitsomt og tungt, ryggen protesterer mot mye sitting på jobb, men alt i alt skal jeg ikke klage. Har "kontorjobb" innen markedsføring og jobber 100%. Får se om ryggen holder eller om jeg må ty til en gradvis sykemelding etter hvert...

Var hos jordmor i dag og alt står bra til med lille "klumpen" i magen. Jordmor reagerte litt på at jeg bærer babyen ekstremt høyt oppe, noe som fører til et voldsomt trykk under ribbenene (kjennes ut som de er bristet til tider). I tillegg til at babyen sparker rimelig godt der oppe også. Godt å høre at magen ikke kan bli høyere i alle fall - var litt bekymret for det ja... da hadde jeg ikke fått puste!

Ellers begynner jeg å bli klar for at babyen skal komme... gleder meg mer og mer nå. Begynner å få det meste på plass. Småklærne er vasket og brettet i kommoden, sprinkelseng "bestilt" hjem fra oppevaring hos svigers (arver), vogna skal hentes i neste uke osv. Gjesterommet (etter hvert barnerommet) skal males og listes, så er vel det meste av "redebyggingen" unnagjort :)

Hvordan er det på utstyrsfronten hos dere andre? Begynner dere å bli klare for den lille?

Skrevet

oookey:) ja de e jo litt trist da. passe på å holde goood kontakt daa:) e du klar no da for ei lita ei? :)

Skrevet

Det meste er klart her hjemme, har jo alt fra før, bare 2 år siden sist.

Vi vet ikke kjønn da, vil ikke vite det denne gangen.

Er flink til å holde kontakt med familien min, var der en tur i november og feiret bursdagen til snuppa, og vi har vært der 2 uker i julen.

Forsøker å komme hjem en 3-4 ganger i året, og så kommer jo dem på besøk til oss også.

Snakker med dem på telefonen ofte, snuppa maser ofte om å få tinge til momol og moffol...hehehe

Skrevet

En skulle tro at med trejemann ble man mer tålmodig, en burde jo egentlig ikke ha tid til å gå å vente.... men jeg begynner å bli lei av å gå gravid -gleder meg til permisjon og å få med gutten hjem (fødselen gleder jeg meg ikke fult så mye til, men regner med at det går bra).

Har vært hjemme med syke barn i mange dager nå. Får ikke gjort så mye nyttig, men litt husarbeid blir det jo.

Dagene på jobb går også sakte for min vikar har allerede startet så nå er vi to til å gjøre jobben for en -ikke veldig hektisk med andre ord.

Jeg har selvfølgelig lagd store planer for permisjonsukene. Regner med at helsen er god helt frem til fødsel, slik som de andre gangene.

Dette er min liste for ting jeg håper å få gjort i permisjonen:

*Vaske gardiner og vinduer i alle rom

*Vaske tak og vegger i: stue, soverom, barnerommene, loftstue, gang (kjøkken og bad ble vasket ned til jul, og kan klare seg med lettere vask)

*tur til IKEA for diverse innkjøp

*Tur til Oslo for å besøke venninne og kjøpe inn resten av delene til serviset (trenger det til dåpen)

*Ta med ungene for å besøke mine besteforeldre (bor et stykke unna så vi treffes sjelden, bør gjøres første uke for sikkerhets skyld)

*Trene litt hver dag, 30 min gårtur + div øvelser

*Rydde på vaskerom og boder

*Oppdatere fotoalbum slik at disse er ajour før nytt familiemedlem

*Bake noen enkle kaker og boller, greit å ha i fryseren da det blir mye besøk de første ukene

*Lese noen av de bøkene som lligger på vent på nattbordet

Så gjennstår det bare å se hva som blir gjort...

Skrevet

guuuri så hæærli.. ååh så e gler me:) førstegangs jeg så har liksombare "erfaring" fra søskn og søskenbarn. men dem er jo heilt nyydlige:D hehe.. ja det er bra dere har god kontakt da. jeg personlig synes det er viktig at mormor og barnebarn kjener hvrandre godt:D men det har sikkert for at jeg har så masse minner selv fra mormor og besten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...