Mayken Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Lurer på hvor mange vi er her inne med termin 5. mars og hvordan formen er for tiden. Sliter selv med masse kynnere, nedpress osv. Begynner å bli ganske sliten og lei. Hva med dere?
Tingeling *januarbaby* Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har termin 5. mars. Formen er stort sett bra, men sliter med bekkenet, så er 100% sykemeldt. Ellers har jeg veldig lite av andre plager, heldigvis:) Jeg våknet i natt av halsbrann, men det er første gang jeg har merket noe til det. Jeg var også mye kvalm - nesten fram til 3. trimester. Men nå som det har gitt seg, så nyter jeg virkelig dagene:)
Mayken Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 Blir ikke kvitt kvalmen dette svangerskapet jeg:( Må nok bare holde ut noen uker til. Håper det gir seg så snart ungen kommer ut, klarer ikke svelge mitt eget spytt uten å bli kvalm og begynne å brekke meg, må ha noe i munnen hele tiden så jeg går og sutter på mandler, har gått noen kilo mandler de siste mnd...hehehe Ellers er bekkenet nogenlunde greit så lenge jeg tar det med ro, det vil si ikke mye husarbeid og ingen spaserturer. Har vært sykemeldt hele svangerskapet pga kvalme. Nå har jeg begynt å forberede alt til den lille kommer, har vasket opp litt babytøy i dag og ordnet til med stellekommoden. Og så har jeg begynt å strikke på en baby-bukse, håper tiden fremover går fort.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Hm ikke 5, men 1. mars=) og formen er forsåvidt fin, men er 100% sykemeldt pga jernmangel anemi..og er det frem til permisjon start 6. feb:)
molla81 Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 hei hei jeg har også termin den 5. formen er bra men blir utrolig fort sliten... og sover masse, har hatt halsbrann ei stund, men det virker som det byner å bli mye verre nå... jeg skal vel egentlig ikke klage for jeg har hatt et mye enklere svangerskap enn mange andre. men bare gleder meg jeg nå... tenkte å byne å vaske opp litt babyklær i helga... har dere alt klart eller?
Mayken Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2009 Begynte med å gjøre ting klart i går. Har jo det meste fra før, må bare vaskes og legges på plass. Har begynt å handle inn til fødebaggen, mangler noen småting. Har hatt så mye kynnere og nedpress at jeg ikke tørr overlate noe til tilfeldighetene lenger. Eneste vi mangler er stellebord, må ha et som kan festes på badekar da badet er knøttlite. molla 81: tar du noe for halsbrannen? Kan anbefale Novalucid(?) (sånn det skrives tro) Regner med at halsbrannen blir bedre når magen synker, mye som trykker på nå, magen er ganske så full kan du si..hehehe
Grigri m/3 gutter Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har termin 5. mars men kommer til å bli igangsatt før den tid hvis ingenting skjer av seg selv. Jeg venter tvillinger. Har bekkenløsning og alt det medfører, magen er temmelig stor(men ikke enormt stor faktisk), huden er strekt maks nå og strekkmerkene kommer snart OVER navlen. Har halsbrann og tar gaviscon før leggetid, men det hender jeg kjenner syre på natta eller GULPER i søvne fordet. :/ Har åpning men lang livmorhals så jeg tror ikke jeg kan føde når som helst. Gynekologen sa at om jeg fødte om 10 dager(8 dager nå), så kom det til å gå bra.... Har fått lungemodningssprøyter, og er litt mentalt forberedt på at ting ikke kommer til å gå etter kalenderen. Hater å være gravid og kjenner at jeg gleder meg til å få denne overstått, det er siste gangen for alltid!!!! Endelig skal jeg få kroppen min tilbake og ganglaget og plass til maten og slippe å be om hjelp til ALT mulig småtteri. Jeg har ikke hatt noe babysavn heller, men nå kjenner jeg at jeg gleder meg til de er her og jeg kan kose med de og bære og skifte og mate. Gruer meg heller ikke så mye til at de er to og det blir mye arbeid, ser bare frem til å få startet livet som 3barnsmor og finne rytmen.
Kliko Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har termin 3.mars og formen er helt grei. Merker magen begynner å bli stor og tung for kroppen, bekkenet verker litt hvis jeg ikke tar det med ro, mye halsbrann ( anbefaller lovehearts!!), merker nedpress også ligger gutten min med bena/rompa ned, så vet ikke helt hvordan fødsel det blir enda( for det er jo fortsatt litt tid å snu seg på). Men ellers så nyter jeg dagene hehe..
Sol + spire Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Har også termin 5 mars og sliter med MYE kynnere og nedpress. Snuppa vil plage sin kommende mamma før hun ser dagens lys. Hrmpf.. I tillegg har jeg hatt en kranglete bekken igjennom mesteparten av dette svangerskapet og halsbrannen for ikke å glemme den. Er sykt lei nå ja, så håper hun kommer litt før.
molla81 Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 jeg tar gaviscon tabletter. gleder meg til dette blir bedre.. første svangerskapet mitt så vet ikke helt hva jeg kan vente meg. hva kjøper du til føde baggen?? har ikke kjøpt amme -bher enda heller jeg for jeg aner ikke hvor stor puppene blir. og hva er egentli nedpress.. (sikkert dumt spørsmål men...)
Mayken Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. januar 2009 Molla81: nedpress er når det kjennes ut som om ungen holder på å dette ut mellom beina på deg...hehehe. Kjennes ut som om jeg går med en vannmelon mellom bena til tider. meg,lykkelita+marsspire: Nå har jeg vært hos jordmor og fortalt hvordan ting har vært i det siste. Hun sa at det var normalt med ekstra kynnere og nedpress når man hadde født tidligere, men hun sa også at jeg skulle følge godt med og kontakte føden hvis det ble noe regelmessig av det eller om jeg overhode var i tvil. Hun sa at det kunne være modning, men vanskelig å si, hodet ligger ned, men var ikke festet. Vanskelig å kjenne forskjell på kynnere og modning. Så nå skal jeg følge ekstra med og ikke nøle med å ringe føden om jeg er i tvil. De stopper riene frem til uke 34.
Sol + spire Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 KanINA *og spira* Flott med oppdatering:) Ja jordmoren sa til meg også da jeg spurte om det at det kunne være modning, men sikker kunne hun ikke være. Blir spennende å se den 20 når jeg skal på neste kontroll om hodet er festet. Ja det er ikke lenge igjen til uke 34 så vi får bare krysse fingrene for at de holder seg til da. Minst.
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 Får være med her jeg også da:) Har vært sykemeldt gjennom mye av svangerskapet pga trøtthet, og sliter fortsatt med energien og har vel sovet meg gjennom altfor mange timer i det siste. Jobber 50% da, og det går greit:) Ellers er bekkenet ganske samarbeidsvillig om jeg tar ting forsiktig, men har hatt dager trappa er fæl å komme opp. Og så gumler jeg lovehearts da...hehe..halsbrann er no dritt! Har nedpress noen dager og syns ikke det er særlig behagelig gitt, og så stikker det no sinnsykt nedi der til tider..hva nå enn det er forno.. Eller går ting ganske så greit syns jeg, og begynner å glede meg skikkelig til frøkna skal komme!! Veldig spent på hvordan det blir å ha 2 i steden for 1 da...
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 9. januar 2009 #14 Skrevet 9. januar 2009 Heihei Har også termin 3 mars, men synes ikke det er noe morsom å lese at alle vi "plages" med de samme ondtene, det vil jo bare si en ting nemlig at de er ganske så normale.. huff..og vi er slett ikke så spesielle:) #Kynnerne blir sterkere (Nå blir jeg rød og varm på ørene når de kommer, skikkelig behagelig) #Ganglaget kunne ikke vært verre. #Ryggen hva skjer?! #Nedpress så hoven at jeg ikke tør se etter lengere #Kiloene begynt å bli litt pløsete i ansiktet, flott Og så #Hemorider Tusen takk MEN koser meg hjemme og er begynt å vaske opp babyklærne etter første snuppa mi og det er koselig det:) Så vi får bare se hva som skjer og hvem som får når. Lykke til alle sammen:)
Liten gutt i mars ! Skrevet 9. januar 2009 #15 Skrevet 9. januar 2009 Termin 5 mars jeg også. Har vært sykemeldt 50 % siden i september pga bekkenplager. denne uka ble jeg sykemeldt 80 %. Holder med en arbeidsdag i uka de siste ukene nå. Jobber i barnehage og vintern gjør det vansklig. Veslegutt har ligget med hode ned nå i 2 uker. Håper han holder seg i den stillingen. Jeg sliter med ømt bekken, halsbrann og massssse kynnere hvis jeg ikke tar det med ro. Magen strammer seg bare jeg reiser meg opp fra en stol. Kan bli lange 8 uker hvis han ikke kommer ut før Skal føde på Drammen, Flere her som skal det ? Er litt spent siden det er første gang.
smurf 77 * har født Skrevet 9. januar 2009 #16 Skrevet 9. januar 2009 hei, kan jeg henge meg på her, har termin 7.mars, så det er jo rett etter dere andre. jeg sliter med bekken og kynnere. har 2 ganger vært innom føden, men alt er normalt og fint! fått en del blotrykksfall og dermed vedlig svimmel og kvalm, så derfor innom føden. vi venter en gutt, og vår nummer 3. har i dag kjøpt babybilsete og det var litt stas. dyrt, men babysete må jeg jo ha! greit å ha 7-seter når vi skal ha 3 barneseter inn! nå mangler jeg kun, seng,vogn, div,klær,,kommode ol. håepr det kommer i orden snart. merker jeg blir litt klar for å ha ting i hus nå. på profilen min sto det 57 dager til termin, og det er jo snart. vi har ikke noe nav enda, så det blir å lete seg frem til et som fenger og passer til våre to andre! har dere navn og alt klart? gleder meg til å få ut babyen, føler meg som en hvalross!
regine74 Skrevet 9. januar 2009 #17 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har også termin 5. mars, og skal føde en gutt på Drammen. Dette blir mitt tredje barn. Formen er egentlig ganske fin. Har ikke vært plaget av kvalme eller andre spesielle vondter, men jeg merker jo at det drar seg på. De siste to ukene har jeg følt meg nokså stor, har litt hemorider der bak og begynner å kjenne kynnere og nedpress om kvelden. Heldigvis er det bare 4 uker igjen på jobb. Jeg begynner å bli ganske demotivert der nå, men ventetiden hjemme går jo veldig langsomt den også... Siden dette er tredjemann er det meste av utstyr i boks, har kjøpt noen nye klær siden de andre ble født på sommeren elles får vi kjøpe inn det vi trenger av ekstrautstyr etter hvert. Nå håper jeg bare at omgangssyken minsten har ikke smitter over på resten av familien.
Mayken Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 9. januar 2009 Alle får lov å delta her inne, vi har termin så og si samtidig. Gøy om vi kan holde tråden oppe og følge hverandre fremover, blir spennende å se hvem som føder først, noen sil vil vedde??? hehehe Jeg skal også føde på sykehuset i Drammen og hvis jeg ikke tar helt feil skal Meliah også føde der, hyggelig å se deg igjen forresten, lenge siden jeg har sett noen oppdatering fra deg. Dere som bor i Drammensområdet og som er sykemeldt, lyst å være med å spise lunsj på tirsdag eller?
mammapusen Skrevet 9. januar 2009 #19 Skrevet 9. januar 2009 Mens termin var 5.mars, men på ordinær ul ble termin flyttet til 13.mars:-( Jeg er ikke helt enig, men nå får vi se når babyen kommer! Begynner å slite litt med bekkenet, og har lavt blodtrykk, men ellers stort sett bra!
Tikken Skrevet 10. januar 2009 #20 Skrevet 10. januar 2009 Hei. Jeg har termin 5 mars, og har det supet:) Har ikke hatt noen plager i hele svangerskapet. Jobber fortsatt 100% i butikk uten problemer:) Folk sier jeg er sa liten, men jeg ligger på gjennomsnittet på symfysemålet. Nå har jeg 5 uker igjen på jobben, og gleder meg til å ha litt fri, og til å se den lille gutten min:) Lykke til alle sammen:)
Grigri m/3 gutter Skrevet 10. januar 2009 #21 Skrevet 10. januar 2009 Jeg driver nå å bygger rede litt etter litt, har vasket og sterilisert flasker og smokker i dag, kanskje en smule tidlig Har også vasket og brettet babytøy i str 50, så nusselig. Med førstemann startet vi på 56cm/3 mnd, for han var 4,7 kilo, men disse kan da umulig bli så store før de kommer ut. Jeg lurer på om dere andre velger bilseter/cosy med base eller isofix eller andre smarte, men dyre løsninger? Jeg har så lyst på det men sambo sier nei, vi har ikke råd. Blir vanlige cosyer som må festes med belte rundt hver gang, sukk. Kjempefestlig når man har vond rygg og neverending bekkenløsning. Alle pengene går med til ny bil, med den vi har nå har vi rett og slett ikke plass til alle 5 på en gang. Og så et tips til dere som kanskje har bæresjal fra før eller har tenkt å skaffe det, kjøp et nå og støtt opp under magen, det hjelper litt! Begynn under magen, ta det over skuldrene og bak, kryss og ta endene gjennom den fremre delen av løkka over skuldrene og stram til, knyt knute bak. Eller finn på egne knuter, det gjør jeg. Hjelper når man føler at magen kommer til å revne, jeg går rundt hjemme med det på.
Mayken Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 10. januar 2009 Vi kommer til å bruke samme sete som snuppa brukte. Det er et sånt som man fester med sikkerhetsbeltet, synes det har vært genialt jeg, da jeg ikke har lappen selv og av og til har sittet på med andre. Er jo ikke alle som har barn eller barnesete i bilen, og da er et sånt sete veldig greit å ha. Har brukt det flere ganger når jeg har hatt med meg snuppa på flyturer hjem til familien min, og da har vi jo hatt bilsete der også. Det med bæresjalet var lurt, det skal jeg prøve ut i morgen. Kjennes ut som om magen skal rivne bare jeg beveger meg litt, så hadde vært greit med noe avlastning for magen ja, eneste som hjelper nå er å legge seg ned litt.
2 vidunderjenter Skrevet 10. januar 2009 #23 Skrevet 10. januar 2009 OK, da blir jeg også med:-) har termin 7 mars og er født i 77 og akkurat nå føler jeg meg som en smurf... hehe.. Føler det er LENGE igjen til fødselen; har så utrolig mye å gjøre før den tid! Jeg har til og med lagt opp til kurs på jobb frem til dagen før jeg går ut i permisjon, så her er det bare å holde ut! Har svangerskapsmigrene og litt kvalme i forbindelse med det (vet det, aldri hørt om det før jeg heller!), kjenner at hun har lagt seg i hodeleie for å si det sånn, men ellers er formen veldig bra! Har lagt på meg ALT for mye denne gangen også, men satser på at det forsvinner like lett som forrige gang.. Ingen kynnere (tror jeg.. hadde ikke det forrige gang heller, så da forsto jeg ikke at fødselen var i gang fordi jeg trodde at jeg endelig hadde fått kynnere..), og bekkenet ser ut som det holder denne gangen også gitt. Alt i alt så kan jeg vel ikke klage:-)
♥ Notie♥ Skrevet 11. januar 2009 #24 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har også termin 5. mars! Formen er i grunnen ganske bra, har slitt litt med rygg og bekken tidligere, men det kjennes som om det har bedret seg litt de siste ukene (bank i bordet... Er 20% sykemeldt, og det er foreløpig akkurat den avlastningen jeg trenger, en ekstra fridag i uka hjelper på. Begynner å bli klart her hjemme også nå, det meste er innkjøpt og det er bare litt montering og vasking som gjenstår. Håper vi klarer å opprettholde denne tråden, gøy å følge hverandre når vi har termin så tett!
Mayken Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #25 Skrevet 11. januar 2009 Dytter opp denne litt jeg. Hvordan har dere det jenter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå