Gå til innhold

Svigermødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter veldig med min svigermor. Hun er enslig og har de siste årene behandlet mannen min som sin mann. Hadde egentlig ikke noe imot at hun hadde nær kontakt, men nå har det rett og slett blitt overdose. Står på døra utenfor varsel nesten hver dag mannen min er hjemme. Skulle så gjerne ha hatt litt alene tid med han selv. Hun blander seg inn i privatlivet vårt og tror hun har noe hun skulle sagt på økonomien vår, hvor mange barn vi får osv. Tror alt hadde blitt så mye bedre hvis hun hadde fått en egen mann. Vil gjerne at barnet vårt skal ha kontakt med henne, men orker ikke å ha henne på døra her hver dag som jeg og mannen har sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjempe godt forhold til svigermor. Hun blander seg ikke opp i noe av det vi gjør.

Jeg/vi blander oss heller ikke opp i hva hun gjør når hun passer lille gullet vårt! Vi er alle forskjellige, så lenge jenta vår stor koser seg der, og får mat og tørr bleie.

Skrevet

Jeg og svigermor har det helt fint sammen. Vi er veldig forskjellige mennesker da. Hun har vært hjemme hele livet og det mest intressante hun snakker om er nabokjerringa og er ikke helt på nett med hvordan man skal oppføre seg i sosiale sammenhenger. Hun kan også kjefte på min samboer og ta i han fysisk som om han fortsatt bor hjemme og er et lite barn - i familiemiddager. Og noen ganger legger hun seg rett inn i hvordan vi håndterer våre barn. Men jeg overser og tar det der til at hun er skikkelig usikker på seg selv og derfor er hun litt merkelig noen ganger. Hun er veldig glad i meg. Og jeg har full tillit til henne når hun passer barna og legger meg ikke opp i noe. Hun gjør også som jeg ber om med påkledning, rutiner rundt måltid og slikt.Og hun har vett på å ringe om noe skulle være uklart eller ikke gå bra. Så summen av alt liker jeg svigermor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...