Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Er det virkelig slik at ingen her inne har svigermødre dere er venner med? Høres jo ut som om hele gjengen her inne har svigermødre fra helvete! "Svigermor gir ungen min stein til frokost", "Svigermor får ALDRI passe min unge". Hvordan i alle dager er mennene deres egentlig, ettersom mødrene deres er så fæle? Nei, jeg tror dere bør gå inn i dere selv å slutte å være så uffatelig hysteriske! Og er jo flott at mødrene deres er perfekte. Har dere spurt mennene deres hva de synes om deres mødre? Kanskje dem ikke liker at hun sitter barnevakt.....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Jeg er god venn med svigermor. Når de er barnevakt, legger jeg meg ikke oppi hvordan de mater eller steller jenta mi da hun ALLTID er kjempefornøyd etter å ha vært der. De har vett til å skjønne hva som er bra av mat og ikke, de skifter og steller og har det veldig koselig Glad for svigerfamilien min jeg!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg er en av de som har en svigermor i kategorien svigerbeist.Det startet et par mnd før barnet mitt kom til verden og har bare fortsatt.Hu sneik seg inn på føden igjennom kontakter bare 5 timer etter fødslen og alt hun kunne si var kritiske kommentarer om jeg om mitt barn.alt var galt i hennes øyner.Hu hadde ikke lov og være der overhode,ikke spurt,jobber på kontor der og sneik seg inn igjennom en bekjent på føden uteom besøkstiden.ble tatt på senga bokstaveligtalt. Etter det har det bare ballet på seg hver eneste gang vi treffer ho,værre for hver eneste gang vi treffer ho.så ille at sambo har sagt klart ifra 2 ganger,men til ingen nytte.Han er ENIG med meg. Nå har det blitt så ille at jeg vil ikke ha noe med hu,ikke la ho sitte barnevakt osv.sambo støtter meg! tro meg jeg har hatt mange runder meg meg selv...men dette er litt mere alvorligt enn mye annet fjas her inne.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg hater svigermor. Ingenting er godt nok med den som er sammen med gullgutten hennes.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Det virker som samtlige svigermødre er direkte sjalue..
Flæskpølsa Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Svigemoren min er et helt unikt menneske som jeg er veldig glad for å ha i livet mitt:-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har også lagt merke til at det er mange "svigermor-hatere" her inne!! Heldigvis har jeg personlig et veldig godt forhold til min svigermor, noe både vi og barna har stor glede av. Svigers stiller mer enn gjerne opp for oss som barnevakter etc, og de er kjempeflinke med barna, og veldig snille mot oss. Jeg har nesten bedre forhold med svigermor enn med min egen mor, selv om jeg også har et godt forhold til henne. Så heldigvis er det ikke bare skrekkhistorier, selv om det stort sett er dem man hører!!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Jeg liker ikke svigermor. Hun er så sjalu for at henne sønn har blitt voksen å ikke bor hjemme lenger, noe som resulterte i brudd mellom oss. Hun styrer sønnen sin så til de grader, blir helt kvalm jeg.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 jeg er kjempeglad i min svigermor jeg:) hun og svigerfar stiller opp, hjleper til med alt fra økonomi til barnepass. vårt barn er det første og eneste barnebarnet de har, så de er helt forfjamset over ham;) og mine foreldre er gode svigerforeldre til min mann, og de hjelper også til med hva det måtte være. selvsagt er det visse aspekter ved både mine svigerforeldre og mine foreldre som både jeg og mannen min til tider blir slitne og frustrete av, men vi er begge veldig flinke til å overse små bagateller og heller se på det store bildet;)
Minesmå:)+en til! Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Jeg og svigermor er bestevenner:) Kunne ikke hatt en bedre svigermor! HUn er også en fantastisk farmor, så jeg skal IKKE klage:) MEN.... forstår godt at ikke alle kan komme overens, så jeg har vel kanskje bare vært heldig med "klaffen"...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Svigerfamilien er herlig! Og småen digger å være der
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Har verdens beste svigermor jeg! Hun er som en mor nr.2 for meg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har veldig flotte svigerforeldre. Jeg synes jeg er kjempeheldig som har dem til svigerforeldre. Vi går veldig godt overens, og har alltid gjort det.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 "Svigermor gir ungen min stein til frokost" HAHAHAHA!!
Yarn Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 Er vel gjerne det at det er "svigermonstrene" man trenger lette hjertet over her inne. Få litt bekreftelse på at man ikke selv er helt på jordet. Ellers kan jeg godt skrive meg på listen over de som har flotte svigers:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Man har da lov til å få ut litt frustrasjon iblant? Min egen mor får ikke lov til å sitte barnevakt. Fordi hun rett og slett ikke er egnet som mor i det hele tatt. Hun er ikke slem, hun bare vet ikke sine arme råd og har en merkelig oppførsel. Dette er resultatet av en årrekke med mishandling fra min far. (de er skilt..) Min svigermor får mer enn gjerne sitte barnevakt. Hun er vant til små barn og tar ansvar og vet hva hun skal gjøre og passe på. Hun er en flott kvinne som viser masse omsorg og kjærlighet for alle rundt seg. Men hun tråkker på mine følelser hele tiden og forstår det ikke selv. Hun gjør forskjell på barna sine og hun skal ha rett. Slik som at jeg ikke ville bruke den 27 år gamle skumgummimadrassen i vugga, men kjøpe en ny hadde hun null forståelse for. Fordi da var jeg hysterisk. Hun har ved flere anledninger prestert å si at den ungen som kommer er 50% hennes. Når vi skulle selge bilen vår, ringte hun HVER eneste dag for å høre om vi hadde fått solgt den. Når vi kjøpte huset vårt, ringte hun HVER eneste dag for å høre om vi hadde flyttet inn og om vi hadde solgt leiligheten. Når jeg var morgenkvalm og ikke klarte annet enn å være inne i leiiligheten og gå fra seng til do. Da ringte hun også hver dag og gjerne flere ganger om dagen for å høre om formen var blitt bedre og for å si at det gir seg nok om en dag eller 2.. Når hun kommer innom oss, så gidder hun ikke å ringe på døra engang, bare valser rett inn. Vi hadde bestemt oss for navnet på den ufødte og var så dumme at vi sa det til henne. Da fikk vi klar beskjed om at det navnet fikk vi ikke ta, for det skulle den yngste sønnen hennes ha til sitt barn (han og damen har ingen planer om å bli gravide med det første..) Så nå sliter vi med å finne et navn.. Men det er da mange navn å velge blant. Altså nå bare kommer det ene og andre rennende ut av meg her.. Men hele pointet mitt er at hun er en flott person som ved hjelp av en mann som jeg ikke har møtt, har skapt den herlige mannen jeg lever med. Men jeg har fortsatt en god del frustrasjon som jeg må få luftet iblant.. Og da er slike forum som dette helt perfekt. Og husk at det finnes mange svigermødre som er tatt rett ut fra helvete faktisk.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 HI her. Er flott å se at det faktisk finnes noen som liker svigers! Jeg har ett helt fantastisk forhold til mine, og mine foreldre og svigers er bltt gode venner:) Jeg skjønner jo at det finnes svigers fra helvete (min mor ar en slik svigermor), men det er drøyt å da ikke la barne se sine besteforeldre. Det er jo ikke dem som har problemer! Og det er endel her inne som ikke ser at det er dem som er porblemet og ikke svigers. Men som sagt, ikke alle er privilegert med flotte svigers.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 Jeg hadde verdens skjønneste svigermor helt til jeg fikk barn med gullgutten hennes..
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 Svigermor er toppers hun, kunne ikke bedt om en bedre på noe vis. Sitter akkurat nå i stua hennes og hoster og harker - var ikke snakk om at jeg og grynet skulle være alene hjemme når jeg omtrent ikke stod på beina, grynet hadde 40 i feber og pappa'n skulle reise bort og bli borte i fem uker. Vi kom hit på nyttårsaften og får ikke reise hjem igjen før begge to er helt friske igjen Så da får jeg middagen servert, full oppvartning og hjelp med snuppa. En av de første nettene kom hun til og med uoppfordret og tok henne et par timer midt på natta så jeg skulle få sove - roet henne ned og skiftet på henne, og kom tilbake med henne når hun sov søtt igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Jeg elsker svigermoren min! Hun er helt fantastisk, selvom jeg iblant kan bli frustrert og irritert på henne. Men vi snakker så godt sammen, hun er en utrolig god støtte for meg, itillegg til mamman min Også viser hun, og sier, at hun er glad i meg og stolt av meg - og at hun er glad jeg er gift med sønnen min. Svigerfar og mannen min jobber i samme firma, og i helga er det firmafest - med følge. Når damene må hjem skal svigermor og jeg ha en dag alene hjemme sammen, gleder meg masse!! Så det er ikke bare svigermor-hatere her inne
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #21 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har en kjempesnill svigermor. Når hun har ansvaret for barnet mitt så vet jeg at baby er i de tryggeste hender, og at jeg trygt kan slappe av. Det er ikke mange jeg føler jeg kan si det om... I tillegg har hun en helt utrolig evne til å tilgi, og se det positive i mennesker. Likevel så har hun sine nykker som irriterer, og det har nok med at hun aldri hadde noen svigermor selv, og dermed ikke vet når grensen går til tross for at hun får beskjed om det gjentatte ganger. Alt i alt, jeg er glad vi har henne, men også glad for at hun ikke bor i huset ved siden av
Lykke X 4 Skrevet 8. januar 2009 #22 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har en herlig og snill svigermor. Og jeg har en helt fantastisk eks-svigermor Har masse kontakt med dem begge!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #23 Skrevet 8. januar 2009 min nåværende svigermor er veldig hyggelig og alt det der, men i små doser. Blir ekstremt sliten av å være sammen med henne fler enn noen timer. Noe min mann også blir. hun skravler så ekstremt mye, og legger seg litt mye i ting hun ikke skal. Og veldig forskjellsbehandling på de to barnebarna sine (jeg blir veldig lei meg hver gang. hun eldste får julegaver til 7000kr mens hun andre får 100kr. feks.) Men ikke dårlig forhold til henne. Min ex-svigermor. farmor til mine barn har jeg ett kjempe hyggelig forhold til. Har nesten like godt forhold til henne som minegen mor.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #24 Skrevet 9. januar 2009 Merkelig hvordan alle plutselig måtte forsvare sine svigers... Merker og en tendens til at dere drar mannen deres inn i dette: " Jeg er glad i svigermor men er ikke enig i alt hun gjør, og mannen min er enig". Er der mye dobbeltmoral her?
Stratos med 3 barn Skrevet 9. januar 2009 #25 Skrevet 9. januar 2009 Svigermoren min er helt super, men det er slitsomt å omgås familie innimellom! Det at jeg slenger med leppa til/om svigermor innimellom er jo bare sundt! Jeg gjør det samme til/om min egen familie, så da må det vel bety at vi har et trygt og godt forhold og kan si hva vi mener til hverandre, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå