Gå til innhold

Dere som har felles økonomi:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tjener omtrent det samme, han litt mer nå som jeg er i perm selvsagt. Vi har ikke felles konto men har felles økonomi. Det vil si at vi betaler regninger litt om en annen. Lånet på hus og hytte trekkes fra hans konto men det overføres et fast trekk hver måned fra min konto til hans når det gjelder lånet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg har utbetalt ca 12500, han har utbetalt ca 20 000. Vi har hver vår konto, men felles økonomi. Kontantstøtte og barnetrygd kommer inn på min konto, og kontoen min brukes til regninger og huslån. Hans går til billån og forbruk (mat,diesel osv).

Skrevet

Han tjener en god del mere enn meg. Vi eier alt sammen 50/50, men vi er jo også gift. Alle de store utgiftene som huslån, strøm og billån osv. går ut fra hans konto. Når jeg får penger 10 dager etter han så setter jeg over penger til han, sånn at han ikke blir helt blakk. Da har vi ca. likt på kontoene våre.

Ellers så har vi tilgang til hverandres kontoer via nettbanken og kan overføre penger fra hverandres kontoer om det skulle være noe.

Skrevet

Vi har til dels delt...

Vi betaler ca en lik del av lønningene inn på en egen regningskonto og like mye hver inn på en matkonto. resten av pengene disponerer vi hver for oss. Han tjener til tider mye mer enn meg, så da er det ofte at han deler med meg.

Nå tjener vi ca likt, men det går i perioder

Når vi gjør det på denne måten vil det jo ikke si at jeg greier å bidra på samme måte som han, det avgjøres jo av lønningene nvåre, men vi sier jo at vi eier 50% hevr av tomten f.eks.

Det handler jo bare om å snakke sammen og bli enige om hva som passer best for hvert par:)

Skrevet

Synes det er en fair løsning jeg da..

Her har vi også ulike eierandeler i huset, husker ikke esakt nå i farten.

Jeg arvet min mamma da hun gikk bort, og pengene der gikk uavkortet til boligen vi kjøpte i fjor.

Mannen hadde også en del som han spyttet i, samtidig fikk vi også et overskudd etter salg av leilighet.

Jeg lovet min mamma at pengene etter henne skulle sikre min sønn og min sin fremtid, og synes ikke mannen bør ha noen "rett" på de dersom vi velger å gå fra hverandre.

Min mann har også en del penger i fond og eierandeler som kun er hans, jeg vet ikke engang hvor mye det er!!

Jeg har også penger i mine egne fondandeler. Samtidig som det vi har spart etter vi ble sammen er vårt felles, det samme med inventar o.l.

Det er jo over 50% som velger og skilles idag.. Det er bare å stikke fingeren i jorden og innse det fakta.. Derfor velger jeg heller å sikre meg selv og min sønn, enn å inkludere ham for å være snill.

Det vi har av boliglån deler vi sammen, og våre lønninger er felleseie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...