Gå til innhold

Bekymret for fødende venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes, at hvis du først skal sende melding, så sender du en ala "Håper det går bra med dere:)", og ingen spørsmål.

Jeg ble hvertfall litt irritert, og innmari stresset da jeg begynte å få masse meldinger inn på telefonen,..(Jeg brukte min som stoppeklokke i begynnelsen)

Husker at jeg så for meg hele heiagjenger som satt hjemme hos de forskjellige og ventet på livstegn fra oss, og har fått bekreftet at det var slik de satt også. Til tross for at vi kun informerte besteforeldre som skulle holde det for dem selv.

Da jeg slo av min telefon, så begynte samboeren min sin og ringe...

Da telefonene ble slått på etter at barnet var kommet, og vi skulle ringe foreldrene våre for å gi beskjed + sende mms, så kom det så mange meldinger at batteriet dauet på min telefon (piiip, piiip, piiip, piip, piiip, piiip....X ubesvarte anrop), så jeg fikk ikke sendt skrytebilde av baby før flere timer senere.....

Jeg var utrolig følsom etter fødsel, og ga beskjed til min samboer at jeg ikke ville snakke i telefon med noen, han fikk ta ringerunden (Jeg var på gråten, og trengte ro til å få litt kontroll på følelser og alt.)

I telefonen maste folk (familie mest), og maste og maste og maste, "de skulle jo BARE gratulere", "de lurte jo BARE på hvordan det gikk", noe som gjorde meg ennå mer følsom og trist.

Bare sånn til informasjon, hvordan det kan føles ut for noen, når folk "bare lurer på hvordan det går".... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er en god venninne av deg, synes jeg at du skal sende en melding. Inenting er så godt som det å vite at dine beste venner bryr seg om deg. Og hun fortalte deg jo at ting var på gang, så hun vil nok at du skal vite det.

Har hun ikke tid til å svare deg, så svarer hun når hun får tid, men ser i allefall at du har brydd deg om henne.

Jeg elsker venninnene mine, og håper de bryr seg, og lurer på om ting går bra når jeg skal føde igjen ;)

Skrevet

Poenget med sms er jo at man kan svare hvis man vil og når man vil-er jo bare å slå av enten hele mobilen eller lyden hvis man ikke orker å svare. Jeg har selv passert termin og skal antagelig settes i gang fredag-vil GJERNE at folk spør hvordan det går. Så får jeg heller se hvor mye tid og ork det blir til å svare

Skrevet

Ja, i alle fall svarte mannen etter en stund om at det går ok, men tar tid.

Fikk melding i natt klokken 5 at barnet er født, men det ble komplikasjoner og mor måtte på operasjonsbordet etterpå. Jeg håper å få pratet med mor i kveld og sett den lille i helgen. Godt å vite at de alle er i live og i forholdsvis bra tilstand. Stakkars for en lang fødsel for både far, mor og den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...