Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Har en venninne som dro på føden i går formiddag med litt rier og vannet gikk om natten, hun ble sendt hjem - men dro tilbake før 18 i går kveld. Hun var knappe tre uker før termin. Jeg har ikke hørt noe fra verken henne eller mannen i dag. Begynner å bli litt bekymret - men vil ikke ringe og høre med mannen i tilfelle det skulle være noe galt. Kanskje har de bare vært for slitne til å sende melding om at den lille har kommet. Bør kanskje bare smøre meg med tålmodighet noen timer til?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg syns du skal vente til du hører noe. Dersom noe er galt trenger de nok være i fred.dersom ho er i fødsel eller går hjemme med rier trenger ho nok og være i fred. smør deg med tålmodighet,du hører nok noe snart:=)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Ville nok ventet noen timer til, før jeg kansje hadde sendt en mld... Kan ta lang tid å føde!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Ja, jeg venter nok og ser i løpet av dagen. Prøver meg kanskje med en sms i kveld. Da har det jo nesten gått to døgn siden vannet gikk og et døgn siden hun dro til sykehuset for 2. gang. Håper så inderlig at det har gått fint med mor og barn.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Ikke plag venninna di med å mase. Tenk hvor mange andre, spesielt i familien, som sitter sånn som deg da. Og kanskje ringer og sender sms. Den fødende og mannen har nok med å konsentrere seg om å føde, om ikke de skal svare nysgjerrige venninner på telefonen også. Noen har rier i etpar døgn før de føder, så slapp av, det er nok ingenting å bekymre seg for.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Da jeg lå å fødte fikk jeg masse meldinger om hvordan det gikk med meg, så ikke på det som masing i det heletatt. Bare koselig syntes jeg da, spesiellt siden det tok så himla lang tid før gutten var ute:) Jeg hadde sendt en melding jeg, da kan de svare om de har mulighet til det. Og hvis -gud forby- noe galt er skjedd så tror jeg ikke det blir sett på som masing uansett. Men vi er alle forskjellige
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har også en fødende venninne, stakkaren ble innlagt natt til lørdag med alvorlig svangerskapsforgiftning og ble satt på kur lørdag. 4 uker til termin (førstegangs). Søndag var det ikke skjedd noe mer og hun skulle sende en melding på mandag om det passet med besøk. Ikke hørt noe fra verken henne, forloveden eller moren hennes siden da. Uff, håper det går bra med henne=( Vil ikke mase heller, hun har mer enn nok med seg selv nå!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Jeg syntes også bare det var hyggelig med meldinger fra folk da jeg lå på sykehuset å ventet! Tror nok ikke de ser på det som masing, men at folk bryr seg! Tror ikke det skader å sende en mld!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Vi hadde ikke på mobilene våre under fødselen. Hadde mer enn nok med å føde og orket ikke forholde meg til noe utenfor. Jeg er helt overbevist om at du hører noe når de er klare for å dele det:-)
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Hehe, jeg tror hun er her og snoker nå, for jeg fikk nettopp melding om at de skal ta vannet hennes i dag. Søta, om du er her, jeg tenker på deg og sender deg alle gode tanker! Håper lillegutten din kommer til verden i dag! =)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Hmmm... Har fremdeles ikke hørt noe. Nå har det gått langt over et døgn siden riene startet i alle fall... Huff, så sakte tiden går...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Jeg hadde sendt melding Hvis hun ikke orker eller vil, så kan hun ganske enkelt la være å svare.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Jeg hadde rier i ca 2 døgn før fødsel, og vannet gikk 36t før. Ble sendt hjem fra sykehuset en gang, neste gang jeg kom ble jeg lagt inn. Så det kan ta tid ja! Det var kun et par nære venne som viste om det fordi jeg skulle slippe meldinger fra bekymrede venninner. Og de som viste om det kjenner meg såpass godt at de sendte ikke meldinger til meg. De sendte til mannen min for å høre hvordan det gikk. Folk er forskjellig, men jeg hadde blitt irritert hvis det hadde tikket inn meldinger i tide og utide gjennom fødselen. Da hadde jeg nok med meg, mannen og babyen i magen!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 Jeg hadde rier i 3,5 døgn når jeg fødte! Fikk en del mldr når jeg var hjemme som jeg svarte på, å jeg hørte at det tikket inn masse meldinger mens jeg lå på sykehuset, men jeg hadde nok med det jeg holdt på med å tenkte ikke på å svare på mldr engang..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 Nå er det ikke lenge før jeg ikke klarer å vente lengre. Må sende en melding til mannen i løpet av kvelden for å høre hvordan det går med dem. Nå synes jeg det har tatt lang tid altså.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #16 Skrevet 7. januar 2009 En jeg kjenner lå med smårier i over 2døgn etter at vannet hadde gått og det er ikke veldig unormalt. Vi sa kun til de kommende besteforeldrene at vi var på sykehuset og til dem først når vi visste fødselen var nok i gang til at vi fikk bli, nettopp for å slippe meldinger og telefoner fra alle om hvordan det gikk.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #17 Skrevet 7. januar 2009 Ja, jeg ville nok også ventet med å si det til for mange før jeg sikker på at det ikke var lenge igjen. Kjenner jeg henne riktig vet "hele verden" at det var i gang. Nå er det litt sent å trekke tilbake meldingene hun sendte i går...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #18 Skrevet 7. januar 2009 Hvis man ikke orker "mas" fra venner og familie som venter på at noe skal skje mens man føder, kan man faktisk slå av telefonen....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #19 Skrevet 7. januar 2009 Ei her inne som jeg kjennerbbrukte 4,5 døgn etter fødselen begynte ,men døm endte på intensiven da. Og dom svarte ikke på meldinger
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #20 Skrevet 7. januar 2009 Til HI! har du hørt noe? det trenger absolutt ikke være noe galt selv om du ikke har hørt noe enda. Fødsler kan ta laang tid, og de har sikkert mer enn nok å konsentrere seg om enn å sende på sms. Men du kan nå alltids sende en sms til mannen hennes så svarer han vis han vil/har tid.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #21 Skrevet 7. januar 2009 Du kunne ikke sendt melding til moren el faren hennes da? hvis du kjenner de da.. Er jo gjerne de som får høre noe først? Og da slipper du jo også å tenke på om du plager venninnen din også.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #22 Skrevet 7. januar 2009 Nei, jeg har ikke hørt noe, og om få timer er det to døgn siden vannavgang. Sender en melding til mannen i kveld og spør hvordan de har det. Nå er jeg litt mer enn bekymret ja.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #23 Skrevet 7. januar 2009 Både foreldrene hennes og mannens bor langt unna her i byen, og jeg kjenner dem ikke, så det går ikke. Jeg sender nok en melding direkte til mannen for å høre hvordan det ligger an.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #24 Skrevet 7. januar 2009 Og der fikk jeg melding om at min fødende venninne har blitt mamma! =)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #25 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har fremdeles ikke hørt noe. Sendte en melding til mannen - men uten svar hittil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå