Gå til innhold

Noen som må ligge??


julibaby09

Anbefalte innlegg

så bra att det fortsatt er 3,5 cm igjenn da :) jeg skal på måling av livmorhalsen til onsdag den 11 så det blir spennende :) håper også att de kan si sikkert om det er jente :) har fått strekk på den ene siden av ryggen så mått faktisk på sykehuset pga store smerter som kom som tak bak i ryggen holdt på i 2 dager før jeg reiste inn da var de først redd for att det skulle være veer noen jeg ikke syns kunne stemme pga de satt forlangt opp i ryggen å det var det heldigvis ikke :) fikk pinex forte og morfin som heldig vis tok bort smertene . skal holde meg helt i ro fram til tirsdag da skal jeg til kiropraktor som skal se på ryggen min så litt action har det vært her siden sist hehe

Sender deg en liten oppdatering når jeg har vært på måling til onsdagen :)

Ha en fortsatt fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :) Da har jeg vært på ny måling igjenn :)

Var fortsatt 3,5 cm så det var jo fint. den lille ville fortsatt ikke sikkert vise hva den var men kansje jente hehe så må nok bare vente til neste måling som faktisk ikke er før om 6 uker .. Ny dr som syns ikke jeg trengte å måle så hyppig så da blir det jo spennede å se . men skulle ta kontakt om jeg følte mye nedpress eller fikk veldig mange kynnere :)

Har du mye kynnere om dagen ? Her kommer de flere ganger om dagen nå , men er jo ikke vonde bare litt ubehagelige :)

Heldigvis er ryggen min blitt bra igjenn så det er jo deilig :)

Håper alt er bra med deg også :)

Her er det nydelig vær i dag med sol og 7 varmegrader så har skikkelig vår følelse i dag :) Nå vi vi ha sommer å sol :)

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo bra ut at legen syns det holder å måle igjen om seks uker! Håper babyen vil vise seg frem da? Tar du innvendig eller utvendig ul når du er på kontroll? Hos meg tar de bare innvendig, og fokuserer ikke på barnet, bare livmorhalsen og tråden. Men neste gang, om halvannen uke skulle de måle fosterveksten, så da håper jeg å få se nurket skikkelig igjen :)

 

Jeg har litt kynnere, ja. Hatt det de siste par ukene. Ikke noen vonde, bare "en rar fornemmelse" i magen ett par ganger om dagen. Hadde sikkert ikke lagt merke til dem engang hvis jeg ikke hadde vært gravid før...

 

Ja nå venter jeg med smerte og lengsel på våren :) Blir deilig å kunne sitte på verandaen og slappe av i stedet for å ligge på sofaen!

 

Lykke til videre!, Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei blir morsomt for deg å se neste uke da :) morsomt å se den lille der inne som spreller rundt , selv om jeg kjenner det er det jo noe annet og faktisk se det på skjermen samtidig :)

På meg har de tatt både innvendig og utvendig ultralyd de to siste gangene , men når jeg gikk gravid sist ble det bare tatt innvendig ultralyd så virker som forskjellig fra lege til lege .

Syns selv det er litt lenge å gå 6 uker til neste måling men regner jo med att dr vet hva han snakker om han er jo overleg på sykehuset men kommer jo til å følge med litt ekstra på nedpress osv :)

 

Skulle ikke ha skryti av vår været i går for i dag har det snødd hele dagen og kommet over 10 cm snø :( nå som det endelig så litt vårlig ut hehe

 

lykke til til uka :)

snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Da skulle jeg vært på måling i dag, men hadde meg en snartur på føden på lørdagskvelden i stedet... Alt gikk heldigvis bra, jeg oppdaga at jeg blødde litt da jeg var på do, blei kjemperedd selvfølgelig, og ringte til føden. Fikk beskjed om å komme så de fikk sjekke det ut. De fant ingenting som ikke var som det skulle, bortsett fra hemoroider... Flaut!! Var nok de som blødde litt... Jaja, fikk hvertfall en helsjekk, de hadde så god tid at de tok alle målinger og alt jeg egentlig skulle gjøre i dag, slik at jeg skulle slippe å komme i dag igjen :) Snille folk!

Livmorhalsen hadde lukka seg litt igjen, faktisk, så nå er den 5 cm igjen :) Lillebror var 611 gram. Han var snill gutt og viste frem hele utstyret, så nå er vi sikre på at det virkelig er en lillebror :)

Så nå er det bare å fortsette slik jeg har gjort, og så skal jeg tilbake om to uker på ny måling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud ja skjønner godt att du ble redd ... Så bra att alt var fint med den lille gutten :) og utrolig bra att den hadde lukket seg litt igjenn da :)

Godt for deg att de hadde god tid til deg da så de fikk sjekket att alt var somdet skulle :)

Deilig å slippe å ta en ekstra tur til sykehuset også da når alt var bra ..

Morsomt att dere kunne sikkert hva det var da :) Denne lille her vil jo ikke vise helt hva den er :)

Har ikke hatt noen måling siden sist vi snakket men har jo hatt noen kontroller hos jordmor å den lille i magen har veldig varialbel fosterlyd :)

ligger fra 180 - 60 pluss hopper over noen slag :( skal følges tett opp blir kontroll hver 14 og skulle det ikke bli bedre må jeg inn til mere utredning.. De sa att det kunne ordne seg av seg selv før fødsel pga noen barn var litt umodene i hjerte , kunne være navlestrengen som lå litt i klem men kunne også bety noe annet så måtte følges med på ..heldig vis ingen med hjertefeil på noen side så det var posetivt.

de skulle også følge med på vekst . var på kontroll uke 24+2 og da var symfysemålet 25 så lå utenfor det grønne så det lovet fint :)

Håper den lille er frisk å fin der inne , nå må jeg i hvertfall ta det helt med ro kan ikke ta sjangsen på att det skal bli noen fødsel på lenge ennå i hvertfall ..

skal til jordmor på kontroll i morgen og hun har ultralyd så hun skulle titte litt men er jo ikke dr så hun stilte ingen diagnose . finner hvun noe så blir det henvisning videre ..

Krysser fingrene for att det ikke er noe farlig men noe som går over av seg selv :)

sender deg en meld når jeg vet noe mere:)

ta det med ro å kos deg med våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Håper alt går bra med deg? Vet du noe mer om babyen? I dag har jeg 100 dager igjen, og var på kontroll i går. Gutten ligger akkurat på snittet når det gjelder vekt og str, og har det bra. Livmorhalsen var ca fire cm, lukket og fin og det er ingen belastning på den, så det er bra. Begynner å nærme meg tiden da jeg blei innlagt sist, og må si jeg tenker litt på det, men når alt ser så bra ut, slapper jeg litt mer av. Begynner ellers å kjenne mer i bekkenet nå, det gjorde jeg ikke sist, så det er noe nytt å ta hensyn til, men man lærer så lenge man lever. Håper du og den lille har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alt fint her om dagen ;) jeg hadde plutselig bare 96 dager igjenn hehe nå går det fort framover syns jeg :)

Var på kontroll hos jordmor for en uke siden å da virket ting litt bedre men fortsatt litt ustabil hjertelyd men skal tilbake nå den 16 for å ta en ny sjekk :) babyen vokser i hvertfall fint :)

Så fint att alt fortsatt ser fint ut for deg da :) ingen ting er jo bedre enn når alt er bra :) skjønner godt att du er litt urolig alikevel , det ville jeg nok også hvert om jeg hadde opplevd det samme som deg :)

Her er den lille i magen i full aktivitet om dagen , sparker og spreller så det syns kjempe godt uten på magen :) alle som ser meg syns magen er stor men også att den har sunket masse ... vi jo ikke att den skal synke på lenge ennå :)

skal til jordmor 16 april å så på ny måling på sykehuset den 23 april .. håper alt er stabilt og ikke blitt noe korter enn det var sist :)

kjedelig med det bekkenet, her kommer det å går akkurat nå om dagen er det faktisk ganske bra men merker jo att når kiloen renner på så merker jeg det ekstra godt i bekkenet ...

Noen planer for påsken ?

Her er det stille å rolig bare meg og barna hjemme , gubben er i nordsjøen så kommer ikke hjem før neste mandag :) så vi bare koser oss med god mat , drikke og besøk av familie og venner :)

Har lagt ut noen mage bilder av meg om du vil se :) har du noen ny bilder ute :)?

ha en fortsatt fin påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei en liten oppdatering bare :)

vært hos jordmor i dag og alt virket kjempe fint med hjerte til babyen :)

ble såååå glad :) skal uansett på kontroll på sykehuset neste uke å måle livmorhalsen og sjekke hjerte men satser på att alt er som det skal :)

Er i dag 27 +5 og fundus målet mitt var 30 !!!!!!!!!!!!!

så enten er dette en giga unge eller så er det masse fostervann , håper veldig på det siste hehe

Jormor ville att det skulle følges opp for att ikke ungen ble for stor på slutten , han er veldig flink han dr jeg skal til neste uke så er ikke bekymret :)

Fått låsning i bekkenet om dagen det er ikke så deilig men skal prøve akkupunktur å se om det hjelper .

Uansett så skinner sola i dag så koser meg meg uansett :)

Håper du har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så flott at alt hørtes bra ut med hjertet! Da kan du slappe av litt da, kanskje? Jeg var hos jordmor i går og alt er bra utenom at blodsukkeret mitt er litt for høyt, så jeg skal inn på glukosebelastning på tirsdag. Har venta på det, siden jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. Så da blir det vel insulinbehandling etterhvert. Men det har jeg jo vært gjennom før, så det går vel greit denne gangen også :)

Vi får satse på at du har masse fostervann :) Har du født store barn tidligere? De måler fosterveksten på lillegutt hos meg hver gang jeg er inne til livmorhalsmåling. Sikkert fordi jeg hadde sv.diab.sist og da blir ungene ofte litt større... Jeg er 27+2 og symfysemålet mitt var 27,5 i går.

Lykke til med bekkenet ditt, jeg begynner å skjønne litt mer hvor hemmende det er å ha smerter i bekkenet nå, kjenner det selv også og det gjorde jeg ikke sist...

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapper veldig mye mere av nå som hjerte høres fint ut :) Skal bli deilig å få tat ny ultralyd neste uken men jordmoren regnet ikke med att det skulle være noe galt så satser på det :)

Kjedelig med blodsukkeret da :( får håpe du slipper unna med insulinen :) De 3 andre barna har vært 4030 g og 53 cm , 3530 g 48 cm og siste mann var 4145 g og 52 cm så ikke av de minste men ikke enorme heller :)

Du har jo ikke liten mage du heller da :) ligger ikke så langt bak med i mål .. Hvor stor var jenta di ??

Heldig vis så kommer å går det med bekkenet så er ikke like plaget hele veien , men blir litt hemmet :)

Lykke til med glukose belastningen ..

Du får ha en strålende helg :) i morgen skal jeg på revy i Oslo og Lørdag skal vi i 80 års lag så skal bare kose meg hele helgen med familen og masse god mat hehe

 

Sender deg en meld neste uke når jeg har vært på kontroll :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvordan går det ?? :)

Leste på ett annet innleg du hadde skrevet att du hadde fått svanger skaps diabetes denne gangen også :( kjedelig for deg :(

Håper formen din er fin forde :)

Hvis du fortsatt sliter med bekkenet så kan jeg trygt annbefalle bekkenbelte som du får kjøpt på Babyshop :) Har kjøpt meg det selv og det er en helt annen verden :) nesten ikke vondt i bekkenet nå pga det hjelper til å løfte magen litt opp slik att presset på bekkenet ikke blir like stort :)

Har vært på kontroll på sykehuset i dag også ( uke 28+5 )

Babyen var ikke monster stor ( men ville ligge rundt 4 kilo til fødsel ) og ikke formye fostervann men STOR livmor hehe så det var jo deilig :) Livmorhalsen min var nå 2,9 cm så den var litt kort :( men skal tilbake på kontroll igjenn om litt over 4 uker for ny sjekk :) Skulle bare ta det med ro som vanelig :)

Den lille lå med hode ned og rumpa godt opp under ribbeina så kunne ikke se kjønnet i det hele tatt hehe er en liten luring dette her :)

Regner jo med jente men de har jo ikke kunnet sakt noe sikkert så kansje det komnmer ut en liten gutt :)

Håper alt er bra med deg og att du koser deg nå som våren endelig har kommet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Det går bra med meg! Har fått påvist svangerskapsdiab. igjen, men det hadde jeg forventa, så jeg er ikke så skuffa som forrige gang :)

Det bekkenbelte hørtes kjempbra ut, det skal jeg se om jeg finner :)

Skal på kontroll på mandag, så jeg skriver igjen da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Da var jeg på kontroll i går, og alt var i skjønneste orden! Livmorhalsen var 3,9 cm og det var ikke spor etter bakterier eller noe. Guttebassen var ca 1,5 kg, +10%, så han ville bli ca 3800g ved termin, trodde de. Fikk skryt for at jeg gjorde en god jobb :) Godt å få litt skryt av og til! Koselig når leger og jordmødre stopper meg i gangen og lurer på hvor langt jeg er kommet og hvordan det går, føler virkelig at de bryr seg da! Neste gang må jeg ta opp litt om hva som skjer videre, for det lurer jeg virkelig på. Sykehuset mitt er sommerstengt i den perioden jeg har termin og når jeg skal fjerne tråden, så jeg skal mest sannsynlig føde i Ålesund. Hadde vært litt greit å få vite litt mer om hva som skal skje i tiden fremover, blir litt stressa av å ikke vite, jeg.

Ellers har vi det bra her, og nyter våren. Skal henge klær på snora nå, det har jeg gleda meg lenge til, da er liksom våren her på ordentlig :)

Håper du har det bra! Lykke til videre, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra att alt stod bra til med både deg og den lille i magen :)

3,9 cm er jo kjempe fin lengde :) du ligger 1 cm forran meg hehe

Har hatt litt kynnere med nedpress noen dager men i dag er jeg vært helt fin og ingen kynnere :)

Koselig att jormødrene husker deg og spør hvordan det går da , da føler man seg litt spesiell og ikke bare som en i mengden :)

vet du når du skal fjerne tråden ?? er det lenge før termin ??

Her er ikke sykehuset stengt men kansje den avdelingen jeg ønsker å føde på , vil helst føde på natur avdelingen som jeg har gjort med de andre ( du kan få lysgass men ikke noe annet pluss att du blir på det rommet du føder ut oppholdet :)

Blir det mye lenger å kjøre for dere om dere må føde i Ålesund ?

Har gudsjelov bare 5 min kjøring om det ikke er rushen :)

Har fått besjed om att den kan gå veldig fort denne gangen pga 3 kjappe fødsler fra før ( andreas var styrt fødsel ) og pga det er kunn 1 år siden jeg fødte sist så glad det ikke er langt å kjøre hehe

Her er det knall vær om dagen i dag har vi grillet og kost oss :)

Deilig å kunne sitte ute på terassen og spise :)

Sender deg en meld om det skjer noe nytt :)

ha en strålende langhelg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen!! Da har jeg fått telefon fra sykehuset i Ålesund! De vil ha meg inn å fjerne cerclagen 15. juni!! En mnd før terminn, men det kan jo ta tid før det skjer noe likevel :) Må ligge inne til observasjon ett døgn for å se om det skjer noe. Det blir spennende! Godt å få vite litt hva som skal skje framover, da, blir littsliten av all usikkerheten... Så da er det bare å vente fire uker :) Det tar ca 2 timer å reise til Ålesund, vi må ta en ferje.

 

Jeg er inne til kontroll hver uke nå, både for å sjekke blodsukkeret og insulinbehandlinga og for å sjekke fostervekst, livmorhals , ta blodprøver og urinprøver og slikt. så hver gang jeg er der bruker jeg ca 2,5 timer! Dagen går jo da hvertfall :)

 

Så greit å ha sykehuset så nært! Slipper en del bekymringer da. Greit å ha kommet seg på føden før man føder :) Hvordan går det med deg nå? Hvor lang er livmorhalsen din?

 

 

Snakkes :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så spennende da :) Får jo håpe du går litt lenger da de trenger jo den tiden de kan få inni der men veldig deilig å vite litt hva som skjer :)

skal til dr denne uken og til kontroll på sykehuset neste uke for å måle livmorhalsen så det blir spennede :) I dag etter litt formye bevegelse er jo tross alt 17 mai så har magen detti ned noe veldig :( neste så jeg er litt urolig pga har aldrig hatt såå lav mage noen gang så håper virkelig ikke att jeg har beveget meg for mye i dag :( glad det ikke er lenge til jeg skal til dr , skal følge godt meg i kveld og natt att det ikke skjer noe har nemmelig hatt mye murring i ryggen i dag :( Krusser fingrene for oss begge att vi ikke føder på lenge ennå :)

 

Her bor jeg heldigvis bare 5 min unna sykehuset så har ikke så lang vei som deg om det skulle være noe , er ikke så langt å ries når jeg skal på kontroll heller :)

Hvor lang er livmorhalsen din nå ??

Veldig spent på min nå siden den var 2,9 cm på siste kontroll og det er jo 5 uker siden ..

Sender deg en oppdatering når jeg har vært på kontroll :)

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på kontrollen?? Jeg var i går, og livmorhalsen er 4 cm, lang og lukket. Så alt er i skjønneste orden :) Ender vel med at det blir overtid på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig att alt var i orden hos deg da :) 4 cm er jo kjempe bra :)

Var på kontroll hos jordmor i dag og babyen lå langt nede i bekkenet men ikke festet ennå .. Hun undersøkte meg innvendig pga har hatt masse kynnere med litt nedpress ..

Var helt myk og moden og livmorhalsen var helt sentrert og kort men heldigvis ingen åpning ennå ... Hun sa jeg kunne føde nå men kunne også gå flere uker !!!!!! kjente jeg ble litt nervøs er IKKE klar for å føde ennå

Skal heldigvis til ny kontroll på sykhuset neste onsdag men måtte ringe sykehuset med en gang hvis kynnerne ble regelmessige

Hun mente jeg hadde mase rier

Har hatt litt kynnere og litt murring i dag men har heldigvis gitt seg nå :)

Hun sa jeg skulle ta en dag av gangen ...

Men ender vel med overtid på meg også hehe skal i hvertfall prøve og knipe i flere uker ennå

Hvet du ca hvor stor gutten din er nå ?? Er så spent på og se til onsdagen hvor stor den lille er .. Har jo ikke hatt noen kontroll på 5 uker :)

Krysser fingrene for oss begge :)

Ha en fin langhelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ligget 13 % over. Skal på vekstmåling på tirsdag igjen så da får vi se :) Vi får holde hverandre oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvordan gikk det med deg på Tirsdagen ??

Jeg var på kontroll på sykehuset igår og kunne endelig se sikkert att det var ei litta tulle :) Hun var nå litt over 2500 g så går jeg helt ut blir hun 4 + :)

Var fortsatt like moden men ingen åpning ennå heldigvis og livmorhalsen var 1,7 CM så ganske kort men skal knipe så lenge jeg kan :) Håper alt er bra med deg :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...