:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 jeg vil vil vil vil vil slutte! drikker alt for mye cola! det hjelper om jeg drikker kaffe i stede, men da er jeg jo like langt... når jeg var gravid så kastet jeg opp og ble ekstremt dårlig av typen "klarer ikke gå ut døra i dag" av å drikke cola. alikevel gjorde jeg det noen ganger fordi jeg foretrakk å være syk fremfor og ikke drikke cola... men jeg greide jo det til slutt da, og stoppe. men det var pga at jeg ble så ekstremt dårlig. selvsakt klarte jeg å begyne igjen... hvordan stoppe? jeg har drukket cola daglig så lenge jeg kan huske, bortsett fra noen måneder som gravid...
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Jeg syns koffeinavhengighet er en fin liten avhengighet å ha jeg:) ikke slutt, foren deg med meg i de skumle rekker:) Jeg er gravid nå da så da orker jeg bare te, men noe må jeg ha (ja, mengdene er små ja).
Mom2Two Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Quit cold turkey, tror det er det eneste som funker... Har man tendenser til avhengighet av slikt, tror jeg man må holde seg helt unna i stedet for å lure seg til å tro at man kan drikke litt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 hehe.. ja jeg liker koffeinavhenigheten min jeg også. drakk foresten store mengder te når jeg var gravid. men da ble jeg ikke dårlig. men det er ikke til og stikke under en stol at cola faktisk er den største utgiften på matbudsjettet mitt... og om jeg skal få en baby til så må jeg jo nestet prøve og stoppe? hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 ja det er helt sant mom2two! for jeg begynte igjen når jeg fikk omgangsyke og bare skulle drikke bitte litt så jeg ble frisk... der sprakk den bobla liksom... hehe men det er EKSTREMT vanskelig (sier jeg mens jeg tar en slurk cola :S )
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Ja, men skal du ha en baby til nå da? Kaffe er biligere enn cola og ikke så mye sukker (som kanskje er en verre vane å ha, kaffe inneholder jo masse antioksidanter bl.a.).
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2009 hehe om 4 år... men om jeg skal slutte må jeg begyne nå.. hehe.. for jeg må kvinne meg opp... hehe ja også er det mer koffein i kaffe er det ikke?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 ja, det er mer. Men man blir avhengig av sukker også vet du:) så om du kutter cola mot kaffe bytter du potensielt to avhengighter mot en, god deal sier jeg;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2009 men er det ikke koffein som reduserer fruktbareheten? sukker har vel ikke samme efekt så lenge man er normalt tynn?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Ha ha, reduserer jo ikke sååå mye såå lenge i forveien da. Holder fint å kutte litt ned når du skal sette i gang med å hoppe seriøst i høyet (med skikkelige intensjoner i forhold til tullete, ha ah).
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2009 hehe... jeg skal ikke hoppe i noe høy. jeg skal ligge på en benk i danmark i 1 min... hehe jeg vil ha baby!
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #12 Skrevet 6. januar 2009 ha ha:) ja, ja, men allikevel om det er 4 laaaange år til, og de åra blir ekstra lange uten din gode venn koffeinen, så til helvete med det! Bare drikk koffeinen sier jeg:) Hmm, jeg promoterer koffein veldig til å ikke like lukten av det for tida.. he he, brekker meg av lukten av svidd traktekaffe jeg, bra jeg sover til mannen er ferdig med den slags aktiviteter hver morgen;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2009 du får meg til og føle meg utrolig bra til tross for at du er ekstremt lite støttende. Det liker jeg :-) hvordan har magen din det?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #14 Skrevet 6. januar 2009 Jepp, jeg er supermeg&lille vampyr, støtter gode dårlige vaner for alle:) Magen min er fraværende. Æsj. Eller jeg syns jeg ser noe, men ser jo øren meg bare blubbete ut. i tillegg har jeg gått ned i vekt, bare en kilo ca da, men syns ikke det er noe særlig ok. Ligger mageforsøksbilder på profilen og som du da evt ser, er det en inbilt mage rent fysisk inntil videre. Men jeg er gravid fremdeles da. Var på en rar første kontroll i dag.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 6. januar 2009 hehe.. så bra støtting av dårligevaner burde egentlig være en gruppe på ffacebook... hehe hehe.. det er det værste, når man bare føler seg feit... hehe når jeg var 7 måneder på vei var det fremdeles kunder som hintet om at jeg kanskje ikke burde spise så mange boller og kaker, fordi jeg hadde lagt på meg i det siste (jobbet på bakeri)... hehe skal titte nå morro med føste kontroll. hihi.. hva håper du på da? jente eller gutt? (jeg vil ha jente og det vil sønnen min også)
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #16 Skrevet 6. januar 2009 Jeg ser mer blubbete ut nå enn på bildet fra fredag. Men nekter å ta flere bilder før det er en mage der. det du ser på bildet er bare slappe magemuskler. Håper det er et friskt barn bare. Gøy med en jente også selvfølgelig, men ingen krise om vi ender opp med to gutter heller da:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2009 hehe... jeg har større mage en deg... og jeg er ikke gravid! og heller ikke særlig tykk (bmi på 18,5) så jeg tror ikke du trenger og føle deg så veldig blubete ut altså... hehe bytte mage?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #18 Skrevet 6. januar 2009 he he, jeg har heldigvis alltid BMI på mellom 21 og 22 når jeg holder vekta mi. Er fornøyd med det. Men når man er lav så skal det jammen ikke mange kiloene til før man er undervektig, skikkelig drit er det:( Ja, sa jo at magen var noe jeg ønsket meg og ikke noe man kunne se enda. Utenom om kveldene når den lager ballongshow og blåser seg opp:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 6. januar 2009 hehe.. jeg tror jeg har lav bmi i mangel på muskler... hehe.. for før var jeg tynnere og hadde høyere bmi.. men det var mens jeg jobbet og ikke viste noe om dib... haha hihi.. det blir gøy å se når den blir som en balong
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #20 Skrevet 6. januar 2009 Ja, tror vektnedgangen er tap av muskelmasse her også. æsj, det er jo egentlig bare kjipt. balongmage er sikkert morsomt å se på, men ganske ubehagelig å ha på
Mom2Two Skrevet 6. januar 2009 #21 Skrevet 6. januar 2009 Men man greier om man vil;o) Men det sies vel at summen av lastene er konstant, så kanskje det er like greit å drikke cola fremfor noe annet, som å røyke, spise sjokkis eller hvasomhelst:-p Noen laster må man vel ha:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 6. januar 2009 hehe.. ihvertfall når man skal ta på seg skoene... hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #23 Skrevet 6. januar 2009 ja sant sant. cola og dib er definetivt mine største laster, men det kunne jo vært langt være... hehe.. det er en enkel måte å se på livet på :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2009 #24 Skrevet 6. januar 2009 uff. Heldigvis for meg så holder jeg meg nærme senga om kvelden. eller egentlig leser jeg til eksamen nå da.. he he:) litt lite motivert i kveld merker jeg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #25 Skrevet 6. januar 2009 hehe.. jeg også... leser altså.. men jeg har faldt ut pga juleferien må ta meg selv i nakken snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå