eriini Skrevet 18. januar 2009 #26 Skrevet 18. januar 2009 Jeg og samboeren skal og prøve fra mai/juni, kjempe spennende=D Gleder meg allerede...
Karma! Skrevet 21. januar 2009 #27 Skrevet 21. januar 2009 vi blir prøvere mars april nå.. vil ha 2010 baby :-) blir nr 2. har ei jente på 1,5 fra før.. er forresten straks 23 og mannen 35.. har vært sammen i snart 6 år nå.. =) til dere som vil ha pfc- disse er skikkelig stress!! tar gjerne et halvt år før den kommer inn i syklusen og lyser derfor rødt/gult hele tiden. og dessuten kan man ikke bruke dem mens man ammer for det påvirker tempen.. så.... :-(
Maja_83 Skrevet 23. januar 2009 #28 Skrevet 23. januar 2009 Hei! Jeg er ny her! Og ja, mannen min og jeg er førstegangsprøvere Har ikke brukt p-plaster siden i fjor sommer, og fra april er det full fart for å bli gravide! Endelig! Er så babysyk at jeg snart går fra vettet! Vi har vært klare siden ifjor, men pga ny jobb og manglende mens, så har vi hoppet litt av i svingen hittil. Men nå er lengselen stooooor! Bare 3 måneder til prøvetiden i jobben er over.
Vaffern&Bebifisen Skrevet 26. januar 2009 #29 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har svart på et par andre tråder her, men svarer litt her og jeg:) Jeg blir 25 i februar, og han blir 26 i mars. Vi har vært sammen i 6 år 31,januar og har vært samboere omtrent hele den tiden. I sommer kjøpte vi oss hus i Askim og har brukt til nå på å pusse opp og sette vårt preg på det. Her har vi det deilig! Stor hage, hunden kan løpe løs så mye hun vil - dog jeg bruker 3 timer på å klippe plenen så er det hele verdt det, hehe. Vi har endelig bestemt oss- Vi skal lage barn!! Juhuu, men desverre så skal vi ikke begynne før i slutten av april - starten av mai. Jeg kunne for all del startet nå med en gang, men det er et par ting jeg gjerne vil få gjort unna først i forbindelse med jobben så da venter vi litt. I tillegg ønsker vi jo helst et barn født i februar - mars, men det bestemmer nok barnet selv vil jeg tro. Når det vil komme altså - dog jeg har troen på at hun planter sitt lille frø i juni en gang. Ja jeg er ganske sikker på at det blir en jente, det har min mor drømt nemlig.. så det gjenstår og se da:) Mitt første forberedende tiltak blir nok å starte på folat i begynnelsen av mars.
flise78 Skrevet 29. januar 2009 #30 Skrevet 29. januar 2009 Prøver fra april. På langtur i oktober/november så det er prøving fra april her i gården:-)
aloha83 Skrevet 2. februar 2009 #31 Skrevet 2. februar 2009 Drammen melder seg på prøving fra april/mai Vi gleder oss ekstremt mye, og jeg sluttet på p-piller 1 januar så syklusen skulle stabilisere seg først. Første mens kom etter 28 dager så det gjenstår bare å se om den fortsetter sånn.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. februar 2009 #32 Skrevet 2. februar 2009 Andre april prøvere som har sluttet på pillen? Tenkte å slutte først i mars, og satser på en mer eller mindre normal syklus allerede 1. lang.. Hadde iallefall det sist, eller des, jeg ble gravif før jeg rakk å få tilbake mensen:)
Trultemor73 Skrevet 2. februar 2009 #33 Skrevet 2. februar 2009 Jeg slutter med pillen i midten av mars. Får så se hvordan syklusen blir. Håper den blir regelmessig ganske fort. Går det like fort som meg deg ender jeg kanskje opp med et desember barn:-)
Vaffern&Bebifisen Skrevet 5. februar 2009 #34 Skrevet 5. februar 2009 Så spennende å lese om alle her:) Nå er det imidlertid klart på vår front at jeg kaster P-ringen ved menstruasjon i April. Deretter venter vi til neste mens som antageligvis kommer i mai, og da er det bare å kjøre på hehe. Jeg håper egentlig at jeg får Tante Rød i slutten av mars sånn at jeg kan fremskynde planen med et par uker, hihi.. Drømmesegbort vett:P Jeg har startet på Folat allerede, så da gjenstår det bare å telle ned da:)
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 5. februar 2009 #35 Skrevet 5. februar 2009 Melder meg inn i klubben. Vet ikke om vi prøver fra april, mai eller juni, men tredjemann er uansett under planlegging.
frøkna-som-venter Skrevet 7. februar 2009 #36 Skrevet 7. februar 2009 Vi blir også prøvere denne våren. Slutter med p-pillene i slutten av mars, deretter håper jeg på en "stabil" syklus så blir vi aktive prøvere fra mai-juni-juli. Tenkte å begynne med folat fra mars, alt er kjøpt inn så det er bare å klare og vente:P Gleder meg veldig til å kjenne kroppen bære et barn, tror det blir en deilig (og slitsom) opplevelse. Har ingen fra før så aner jo ikke hva vi går til. Gleder meg også til å handle inn nødvendige ting til den lille, innrede rom og kjøpe klær:))) Føler vi har en veldig fin og spennende tid foran oss, antakelig den flotteste i livet. Artig at vi er så mange som skal bli prøvere samtidig:)
1h11h1 Skrevet 17. februar 2009 #37 Skrevet 17. februar 2009 hei, jeg klarer knapt vente altså , skal vente til mai når skal man egentlig begynne med folat?
Fluen Skrevet 17. februar 2009 #38 Skrevet 17. februar 2009 Melder megher med et stooooort håp.. Er så "verpesyk" at det til tider gjør fysisk vondt.. Skal vente litt, jeg føler det ville være perfekt å slutte på pilla etter brettet i april, så vi kanskje kunne laget en liten en i mai/juni.. Nå viser det seg da at sambo ikke er helt enig likevel, så vi får se. Jeg HÅPER da likevel at vi blir "prøvere" i april/mai.. Er forresten 22, han 25, vært sammen i ca 8 år, bor utenfor Oslo, har en jente på 13mndr fra før
aloha83 Skrevet 23. februar 2009 #39 Skrevet 23. februar 2009 58 DAGER IGJEN!!! )) Vi gifter oss og er innstillt på prøvestart om 58 dager! Jeg gleder meg så mye at jeg nesten ikke klarer å vente, men vil selvsagt ikke være gravid i mitt eget bryllup, derfor er prøvedato utsatt til da. Vil også helst ha et barn født tidlig på året, eller ihvertfall i første halvår. Vet ikke helt hvorfor, men har fått det for meg på et vis Noen andre som har startet nedtellingen?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #40 Skrevet 23. februar 2009 Samme her. Ferdig med "siste" brettet med merclion 7.april. Satser på å slutta da og "hoppe av" frem til mai/juni...Kunne gjerne tenkt meg feb-juni barn, så er enig med deg der..Virker perferkt tid:) Så blir spennende å se hvor fort det går:) 90% av tiden er jeg KJEMPEKLAR og gleder meg MYE!! Mens 10% av tiden tenker jeg kansje vi burde vente til huset er helt ferdig, blblbablabla..Flere som har det slik?! Er snart 25 og 29år. Hva er den "perfekte" alder? Begge har utdannelse og jobb, vært sammen snart 3år..I tillegg til MANGE av vennene våras har fått/skal ha!
aloha83 Skrevet 25. februar 2009 #41 Skrevet 25. februar 2009 Jeg tror at man aldri blir "klar" og at det aldri "passer" helt. Jeg enkte som så at det passer nok ikke noe dårligere i år enn til neste år. Og når man først har blitt gravid har man jo en del måneder på seg for å forberede alt sammen. Selv er vi 26 og 33, og har vært sammen i 6 år. I og med at vi gifter oss i april var det helt utenkelig å få barn før det, når datoen for bryllupet var spikret. En annen ting er at vi venter med prøvinga til da fordi jeg ønsker å nyte bryllupsdagen med den champagne og vin det medfører, og uten risikoen for å være kvalm. MEN, når dagen kommer, starter prøvinga og det er nå HELT klart for barn. I begynnelsen synes jeg det var kjempeskummelt, og det kommer nok litt tilbake når man setter i gang med å prøve. Tror nok at jeg må innse at det aldri kommer et perfekt tidspunkt. Selv har jeg kjøpt boka 'En sunn start' (http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=aktoer-0_70679-1_2&cid=192340) som jeg synes var kjempefin. Den anbefales, og er ikke en bok med formaninger, men med gode tips til hvordan å best mulig forberede seg og kroppen på det som skal skje. Til den kommende pappan har jeg kjøpt 'Baby - en bruksanvisning: veiledning, feilsøkinstips og råd for første års vedlikehold' (http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=baby%20en%20bruksanvisning&p=1&r=1&cid=143889) som han skal få den dagen jeg vet at jeg er gravid. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #42 Skrevet 25. februar 2009 Såg ut som noen kjekke bøker, jeg får låne de på biblioteket når den tid kommer:) Begynner dere på kostilskudd/folat? Usikker på om jeg skal begynne på "GRAVID" eller kun folat når jeg slutter på pillen? "GRAVID" inneholder vel flere ulike vitaminer inkl folat, men har en virkelig behov for alt detta hvis en har et normalt kosthold? er jo ikke bra med for mye heller...noen så vet??
Vaffern&Bebifisen Skrevet 25. februar 2009 #43 Skrevet 25. februar 2009 Ooh, den boken til far må jeg ha,hehe. Selv har jeg kjøpt en bok om hvordan man kjappest mulig blir gravid på naturlig måte:) Jeg har allerede begynt på Folat. Den jeg går på heter "VitaMax Kvinne" og er kjempefin. Jeg merker at jeg sover bedre, og er mer oppegående på dagene. Kanskje fordi jeg endelig får i meg de vitaminene og greier jeg trenger? haha! Tenkte jeg går på den frem til jeg blir gravid, så går jeg over på "Gravid" eller noe sånt da. Nå er det altså bare 1 mnd igjen til april dere!! JUHUUU! Jeg har funnet ut at jeg har en syklus der jeg får mens ca siste uken i mnd, så da kaster jeg p-ringen siste uken i mars. Så får vi se hva som skjer, hehe. Har vel egentlig tenkt å vente med å prøve til jeg har hatt mens i april, sånn at kroppen får en syklus på å kvitte seg med hormoner fra prevansjon før den skal proppes full ed gravidhormoner:P Teller uker nå altså, og i mellomtiden blir det masse oppgaver på NKI, masse scrapbooking og en haug ed leting etter fine oppskrifter på barnestrikk:)
Klar*som*et*egg Skrevet 3. mars 2009 #45 Skrevet 3. mars 2009 Endelig, nå er vi klare:o) Jeg er 23 og sambo er 29. Vi har vært samboere i 6 år. Begge har 100% fast jobb, og venter på huset vårt, som skal stå ferdig på sensommeren. Kan vel også legge til at vi har hund og stasjonsvogn også) (MEN, mangler ring på fingrene) Kan vel ikke legge sjul på at jeg har vært klar temmelig lenge, men har ventet på "klar" signalet fra sambo. Sluttet med nuvaring i Februar. (noen som har erfaringer med hvor lenge etter man får tilbake EL, ved bruk av nuvaring?)
sørlandspiga81 Skrevet 14. mars 2009 #46 Skrevet 14. mars 2009 Hei hei - ny her jeg! Men hiver meg på her! Kastet pillene 28 desember - og er klar for å prøve fra og med påske! Ser ut til å ha stabilsert syklusen på 26 dager nå - så håper det varer! Har gått på piller i 12 år, så var veldig spent på hvordan kroppen kom til å ta det. Men fikk TR besøk allerede 26 dager etter siste pille. Hadde positv ELtest 4 mars, så venter på TR nå neste uke. Håper på januarbarn - ser ut til at den ELen vi satser på er rundt 22 -25 april. Forbereder meg med å ta Omega 3 og GRAVID multivitamin (med folat). Blir første barn for meg, men er bonusmamma til en gutt på 7 år. Skal bli gøy for han å bli storebror! Er 28 år og mannen er 33. Giftet oss i fjor, etter å ha vært samboere i 3 år. Moro å ha noen med å ta følge med her!
Lille diamant Skrevet 15. mars 2009 #47 Skrevet 15. mars 2009 Hei Vi er mest sansynlig prøvere fra april om alt klaffer Samboeren min jobber offshore,så det må en del planlegging til for å treffe el ser du Men prøve skal vi uansett gjøre i april da ;D Og det blir vår første også, veldig spennende!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #48 Skrevet 16. mars 2009 Har jente på 2 fra før..ikke gått på prevansjon,praktiserer "hoppe av i svingen"men fra april/mai blir det forhåpentlivis strak vei!! Håper det skal klaffe fort,er så babysyk! Ville helst vært gravid,men så er vi litt "sære" å vil ha termin i jan-april:) Siden vi har jente,håper vi på gutt;) Begynt på folat i dag,litt senere enn planlagt,men har glemt helt av det, pluss de gangene jeg har vært på apoteket har der alltid vært kjent folk,så jeg har ikke tørt å kjøpe. Forteller dere til folk at dere skal prøve? Jeg vil ikke si det til noen,er en deilig hemmelighet å ha med mannen:)
Karinbh Skrevet 17. mars 2009 #49 Skrevet 17. mars 2009 Hei, jeg tror også vi har klart å bestemme oss for at april en bra måned å starte, håper i hvert fall på et barn i løpet av første halvår 2010. Har flere venner som har slitt lenge for å bli gravide og kjenner at jeg er litt nervøs for det, men mannen min har klokketro på at når vi først bestemmer oss går det umiddelbart. Noen andre som er stressa før de virkelig har startet? Er vel ikke det beste utgangspunktet.., men har derfor bestemt meg for å prøve å ikke starte umuddelbart med eggløsningstester etc. Har derimot sluttet på p-piller for noen måneder siden, har regelmessig mens, og har begynt på folat. Et annet spørsmål men litt i sammenheng med det at jeg må prøve å ikke tenke på dette hele tiden.. , Ei venninne av meg meg mener at det ikke er farlig å drikke alkohol de aller første dagene etter unnfangelsen fordi koblingen mellom mor og barn gjennom navlestrengen ikke er opprettet. Noen som har hørt noe liknende? Har ikke noe problem med å ikke drikke og har forsåvidt nesten kuttet ut, men dersom jeg skal måtte prøve over ett år som en av mine beste venninner synes jeg det blir litt rart å ikke kunne drikke vin til maten etc..
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 18. mars 2009 #50 Skrevet 18. mars 2009 Jeg henger meg på! Vi har bestemt oss for å begynne å prøve når pillebrettet er ferdig (31. mars) Har sommerfugler i magen hele dagen og klarer nesten ikke tenke på annet! Hihi... Karinbh - Vet ikke helt sikkert hvor farlig det er å drikke de første dagene, men tror det er lurt som du sier å ikke sette livet helt på vent. Da blir det automatisk til at man stresser mer med det også, og da kan det ta lenger tid... Syns jeg leste et sted at man ikke skulle ta folat sammen med p-piller? Stemmer dette? Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå