Gå til innhold

Prøver fra april :) Flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for 2010 barn vi da :) Flere som er førstegangsprøvere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi håper også på baby i 2010, og vi har heller ingen barn fra før. :-) Men vi venter nok litt lenger enn april, skjer nok ikke noe før høsten eller vinteren. Vi får se det litt an.

Men det er jo ikke lenge til april da! :-) Så moro! Da er det jo ikke lenge til du skal begynne med folat heller. :-)

Skrevet

Samboeren min og jeg planlegger å starte prøvingen i juni/juli 2009. Ønsker oss en liten bebis i starten av 2010, mars-april-mai-juni... Det hadde passet fint! Men så klart, det er vanskelig å si hvort fort en blir gravid. Har gått på Mercilon (p-piller) i knappe 2 år nå. Planen er å slutte med de 2-3 mnd før prøvingen, sånn at syklusen har sjans til å rette seg. Bruke kondom evt i mellomtiden, satse på at jeg ikke blir gravid, for helst vil jeg ikke at ungen skal ha bursdag midt i jula. Hehe, jeg er kanskje litt rar, har mange tanker og planer... Men så klart, blir jeg gravid før, er vi ikke lei oss for det.

Det blir vår første, så alt er ganske nytt, men veeldig spennende. Egentlig for vår del, eller iallefall for min del, så kunne bebisen ha dukket opp så fort som mulig. Føler meg skikkelig verpesjuk, og ønsket om å stifte en familie blir bare sterkere og sterkere merker jeg. Men så har det seg sånn at vi bor i en knøttliten leilighet, er minimalt med plass. Så det beste er å vente til vi har fått skaffet oss "drømmehuset", er på utkikk... Huff, syns det er trasig denne ventetiden... Syns alt går i sneglefart, har vært lite hus å kikke på i forbindelse med at det har vært jul. Men hjelper nok nå på nyåret. Vi har jo en veldig spennende tid fremfor oss, hvis "alt går etter planen". Må bare tenke positivt! Tenker at når vi først får oss hus, har vi nok å stry med alikevel.

Enn med dere, fortell litt om dere selv. Samboeren min er 27 og jeg blir 26 i februar. Har vært sammen i 2 år. Hva syns dere om ventetiden forresten, og gjør dere noen forberedelser sånn i forhold til den kommende graviditeten/barnet? For min del har jeg tenkt til å begynne på Folsyre 3 mnd før vi starter prøvingen. I tillegg har jeg et håp om å klare å gå ned noen kilo både ved å spise sunnere og trene... Kjøpe trimsykkel, og få inn litt treningrutiner. Tidligere har jeg slitt med motivasjon når det gjelder trening, men nå som vi har planer om å få barn, er jo det en ganske stor motivasjonsfaktor.

Må også innrømme at jeg smugtitter litt på div babyutstyr. Drømmer meg bort... Vet ikke om det er selvpining jeg, eller som jeg sier til meg selv, at det kan være greit å være litt forberedt.

Ooooj, det ble visst en del dette her...hihi...

Skrevet

Godt nyttår allesammen!!

Spennende...Tenker også å begynne prøvinga i april/mai;) Hadde håpt på et barn i feb-juni 10 engang, synes det virker som noen fine mnd, både for oss og barnet..Så blir jo spennende å se hva som skjer da! Synes egentlig dette er veldig skummelt, vi er blant de siste i vennegjengen som ikke er gravide eller har fått. Men har også tenkt tanken om å venta enda et år... Er 25 og 29år. Lurer egentlig på når det passer best??! Mye å ta tenke på/hensyn til...Begge har utdannelse og jobb, vært sammen 3år. Er igang med husbygging. Men tror dette kan være en bra tid, har snakket endel om det. Han er klar og jeg tenker nesten ikke på annet, selv om jeg innimellom nyter friheten som ikke de andre vennene våre har. Kjenner meg veldig igjen i vedlegge ovenfor. ;)

Skrevet

Nei det var det da, når passer det egentlig best som du sier... Tror at det er noe hver og en må føle på, når en er klar. For min del er det veldig viktig å ha omgivelsene i orden, sånt som utdannelse, fast jobb, stabilt forhold og plass til barn/hus (jobber med det siste). Så må en jo så klart ha et sterkt ønske om barn, og ha tenkt igjennom hva det å få barn vil si, både for hverdagen, fremtiden og forholdet.

Samtidig så tenker jeg jo litt på alderen også, at tiden flyr og vi vil helst ha vårt første barn før vi fyller 30. Egentlig blir jeg nesten litt urolig når jeg tenker på dette med alder, iallefall når jeg hører hvor lang tid det tar for noen før de blir gravide. Tenk om det tar flere år lissom... Oppe i hodet mitt, hadde jeg helst sett at vi fikk vårt første nå og akkurat rukket å få vårt andre før jeg fyller 30. Men, men, en vet jo aldri før en står i det, så må jo bare ta det som det kommer.

Ikke tvil om at det nye året har mye spennende å by på for oss jenter...

Skrevet

Hei du som går på mercilon p-pillene. jeg har bare lyst å si deg noe. Jeg gikk på mercilon i to år.. sluttet for å begynne på prøvinga. fikk ikke tilbake menstruasjonen. nå har jeg ikke hatt siden i sommer. må til spesialist osv osv, de har nemmelig gitt meg noen uhyggelige bivirkninger disse pillene.. Men alle reagerer jo ulikt, så sjansen for at det skjer med deg også er jo 1/1000. jeg har vært uheldig. men kanskje du burde slutte litt tidligere enn 3 måneder før, bare en liten tankevekker..

Skrevet

Takk for tipset! Huff, så kjedelig for deg da :( Det må være ergelig. Nei, er ikke godt å si hva som skjer etter at en slutter på pillen. Har tenkt tanken faktisk, om jeg burde slutte tidligere. Men syns det er litt vanskelig... Har kikket litt på dette alternativet i dag. http://www.pfc.no/category.php?categoryID=123 Syns det er dyrt, men veit om ei på jobben som har det og hun er kjempefornøyd. Ikke bra å dytte i seg alle disse hormonene heller, og i hvert fall ikke med tanke på bivirkingene. Har du noe erfaring med disse?

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe meg en sånn, etter vi har fått vår første. Tror det er et bra alternativ altså:) Hva er vel bedre enn naturlig prevensjon der man slipper piller og spiraler! Usj.. Ja, det er dyrt, men veldig verdt det. Er jo greit å ha både som prevensjon, og om man skal sjekke eggløsning om man vil bli gravid;)

Skrevet

Så kjedligt å høre da, hvilke bivirkniner var det da? Går også på merclion, men våger ikke å slutte før jeg virkelig vil ha, dvs vår-10. Kan jo risikere at man blir gravid med engang også. Føler jeg har så mange veninner som har blitt det, men noen tar d self lengre tid med enn andre, men har det ikke travelt heller. Har lite erfaring fra andre med merclion, men synes de har fungert bra på meg. Gikk på trionetta før. Har gått på pillen i ca 7år nå med 1års pause etter 5år....

Lykke til til deg vertfall:)

Skrevet

Hei ser det er flere med samme plan her.. Har skrevet tidligere om planene mine her, men det skader vel ikke å svare her også;)

Jeg og samboeren skal begynne å prøve i juli tenker jeg, kommer til å slutte med prevensjon i begynnelsen av mars. Gidder ikke å kjøpe nytt for tre måneder når jeg ikke har planer om å bruke det så lenge, og greit å få normal syklus før man begynner å prøve.

Samboeren min sier at han gleder seg veldig, og det er jeg glad for. Følte at jeg maste på han ei stund, men nå gleder vi oss veldig begge to:D Vi skal få kjøpt oss noe større etterhvert også, men kan klare oss i denne leiligheten helt i starten, så vi får se når det blir. Bor i Oslo nå, men kommer til å flytte litt utenfor byen tenker jeg.

Det var litt om meg og planene mine;) Koselig at det er flere med samme planer da:)

Skrevet

Helt enig!! Tror jeg får tenke litt mer på det og gjøre litt reseach, men har en følelse av at jeg kommer til å skaffe meg en. Vet du hvor de er billigst å kjøpe og om en kan kjøpe de andre steder enn på nettet, apoteket feks? Vet en kan kjøpe de brukt på Finn også, men usikker på om jeg vil ha en brukt. Hva tenker du?

Skrevet

Så moro å se at det er flere som har samme planer! :)

Men er som det blir sagt høyere opp her, det er skummelt! Men når er vi egentlig klare da jenter!? Jeg tror ikke man noen gang kommer til å være heeelt klare! Man kan alltid finne en unnskyldning :) Jeg er flink til det i allefall.. Heheh :)

Samboeren min har en ifra før han da! Så han vet jo litt om hvordan det er. Men blir spennende med en egen for min del! Men samboeren her er også veldig klar! Mer overbevist og klar enn meg på flere punkter. ;)

Vi har en spennende tid i møte alle sammen!

Lykke til jenter :):)

Skrevet

Jeg og samboeren min planlegger å starte med prøvingen i september, kanskje dryger vi det til okotber, med tanke på at jeg skal rekke eksamnene før jeg føder om alt klaffer med en gang:)

Gleder meg skikkelig, og på mandag kjøpte jeg allerede litt babyklær:P

Vet det er tidlig, men jeg må jo kjøpe det før eller senere uansett;)

Skrevet

hei, :) vi skal prøve fra mai :) blir første gang for oss dette. blir utrolig spennende tid fremmover. syntes tiden går sakte nå frem til mai, teller dagene ;) hvor er dere fra?

Skrevet

Hei hei, koselig at det er flere med samme planene ja... Jeg bor i Tønsberg. Er babyboom der jeg jobber, så skal si det ikke er lett å tenke på andre ting enn graviditet og barn. Det hjelper ikke akkurat, men er veldig gøy og hyggelig også da, se hvordan de har det osv. Blir jo nesten litt misunnerlig da, men vet jo at en dag er det forhåpentligvis min tur, hihi...

Skrevet

Jeg kommer fra Trondheim:) Flere trøndere her?

Alle rundt meg er også gravid, og nå skal de føde nesten alle i april og mai, så da blir det nok masse babyer rundt meg:)

Men det er jo så koselig:)

Skrevet

Hva gleder dere dere mest til da jenter, når det gjelder graviditeten og det å få en liten bebis i huset? Akkurat nå så er det som om jeg gleder meg til ALT, hehe... Men vet jo at det kommer vanskelige stunder også, masse grining og mindre "fritid". Er jo hva en gjør det til selv, og en må jo bare veie det positive opp mot det negative.

Gleder meg veldig til selveste graviditeten faktisk. Å føle forandringene på kroppen, tanken på at det våkser et lite menneske inne i meg, som samboeren min og jeg lissom har laget. Det er jo utrolig stort. Er jo litt rart med det da, vårt første barn lissom. Stas!!! Jeg kommer sikkert til å gå balubas med shoppingen, kjøpe masse unødvendig utstyr og x antall av alt. Forsikre meg at vi har alt vi trenger og meeer til. Men er vel ofte sånn med alles første, morsinstinktet som kicker inn og en blir veldig overbeskyttende. Som uerfaren er det jo lett at det blir sånn. Men det skal bli gøy, hehe... Jeg elsker å handle, ikke bruke penger nødvendigvis, men...

Også gleder jeg meg til kosestundene... Gleder meg til å vise frem det lille nurket til venner og familie. Blir i så fall det første barnebarnet på min side, så vet at det kommer til å bli stort for mamma å bli bestemor. Hu kommer sikkert nesten til å handle like mye bebisklær som meg, hehe... Er sååå mye jeg gleder meg til, kunne skrevet side opp og side ned, så stopper her.

Skrevet

Først svarer jeg på et spørsmål lenger opp her, jeg bor i Oslo for tiden;)

Så til hva jeg gleder meg mest til... Først og fremst graviditeten, at magen vokser og man etterhvert kanskje bare vil få ungen ut fordi man er så lei:P Vet mange synes det blir slitsomt, så jeg er forberedt på det. Åsså får vi bare håpe at jeg slipper svangerskapskvalmen. Gruer meg veldig til fødselen, men det må man bare ta som det kommer tror jeg:s

Når selve babyen har kommet er det vel egentlig bare å nyte alle de gode stundene man kommer til å få. Følelsen av å være mor, ha ansvar for en liten, føle omsorg og kjærlighet og kose masse:) Vet hvor slitsomt det kan være med barn (jobber i småbarnsavdeling i barnehage), mye skriking og sånn, men er man realistisk og forberedt på det, takler man nok det godt. Det blir vår første, så det blir veldig spennende å se hvordan det blir å ha vår egen lille baby:D Gleder meg helt utrolig mye!

Skrevet

Jeg er fra øvre romerike! :)

Jeg også gleder meg vel til alt! Heheh.. Alt fra den første testen som er positiv, til våkne netter og trilling med vogn. Er kanskje litt som over her, at det blir ikke akkurat veldig morsomt med kvalme! Er vel det jeg gruer meg mest til.. Pluss at jeg har prolaps i ryggen, så håper ikke at dette får store konsekvenser! Men gleder meg til å se magen vokse, og se den lille tassen på ultralyd :) Svigerinnen min var på ultralyd igår, så hun kom hit på middag med bilder osv.. Kjempe spennende :)

Samboeren kunne gått prøvd allerede nå! Men jeg er ikke ferdig på skolen før nå på våren, så vi får vente til da, og jobb er i boks :)

Hvor gamle er dere?? :)

Skrevet

Til drømmedame:

Har ikke sjekket rundt om evnt brukt pearly/ladykomp. Vil ha en ny når jeg først skal invistere i noe sånt:) Det er bare buenaventura som selger disse.

Bivirkningen av Mercilon var at hypofysen i hjernen vokste/utvidet seg, fikk melk i puppene, og har ikke hatt menstruasjon siden august i fjor. Jeg sluttet på pillene i august pga jeg tenkte at noe var riv ruskende galt.. Og jeg fikk rett. Håper bare ikke dette gjør at jeg må utsette prøvinga i flere mnder..

Skrevet

Jeg er 21, blir 22 i år som du sikkert ser på nicket mitt;) hehe.. Har lengta og lengta i noen år nå, men til sommeren er jeg helt klar, endelig! :)

Kom en tidligere ansatt innom barnehagen i går med den lille babyen sin forresten, gleder meg til det er min tur:) Så utrolig koselig og kunne vise fram babyen sin da!

Skrevet

Jeg skal!

Om ikke sambo er klar til da, får han i allefall ni måneder til på seg. Syns jeg har ventet lenge nok! (vi har vært sammen siden 2002)

Har slutta med pillen i håp om å få en normal syklus til da.

Vi skulle vente til begge var ferdig utdannet, fått fast jobb, kjøpt oss hus, biler, katt.. Nå er alt i boks! :D

Skrevet

Blir 25år, han 29. Hva er egentlig den perfekte alder, redd for å gå glipp av noe her i livet og vil gjerne ikke få før "vi har levd ungdomstiden" Men føler oss klar nå og tror vi begynner til våren om vi ikke venter enda et år til når huset er klart..Skummelt og vansklige valg å ta: Lykke til allesammen;)

Skrevet

Jeg også bor i trondheim. Om jeg får det som jeg vil begynner vi prøvingen på nr to i april :) Er spennende tider vi går i møte nå jenter!

Skrevet

Jeg skal, eller... VI skal begynne å prøve i mai/juni!

...og jeg elsker tanken!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...