Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #26 Skrevet 6. januar 2009 Det kan ha sammenheng mellom utdannelse til foreldre og barn sies det her.... men ikke alltid.. Ikke alle som har lite utdanning er "sosial-tilfeller" mange flinke oppegåede mennesker som velger andre veier til et bra liv... ungdomskole, og så lærlingeplass..(er ikke det også utdanning?) ungdomskole og så faglinjer på vidregående... altså 2-3 år med søm. snekker eller kokk.... er det godkjent...eller må det være allmennefag og høyskole som teller? hva med alle kreative sjeler som ikke trives på skolebenken er det målet å tvinge de i år etter år på skolebenken...fordi det er så bra? nei folk er forskjellige...og må få lov til å være det... vi har skapt ett A4 samfunn hvor det kun er skole som tells, men livet er så mye mer, og ikke alle mennesker trives der... tvinges de kan de få store psykiske problemer.. (greit da kan psykologene tjene penger på sin utdanning..)
mirakelbaby Skrevet 6. januar 2009 #27 Skrevet 6. januar 2009 Ha, ha.... Her i huset er det jeg som har høy utdannelse, men det er mannen min (som ikke har annet enn byggfag etter u- skolen) som må trå til med leksehjelp ;-) henger nok ikke helt på greip den påstanden din!
mirakelbaby Skrevet 6. januar 2009 #28 Skrevet 6. januar 2009 og når jeg tenker meg om så er jeg egntlig for leksefri skole! Lekser er resultatet av ubrukelige lærere som ikke klarer å lære elevene det de skal i skoletida....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #29 Skrevet 6. januar 2009 si meg hvordan f.eks. en journalist skal kunne hjelpe barna bedre i matteleksa enn en uten høyere utdanning?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #31 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har ikke fullført høyere utdanning, men gikk ut fra vgs allmennfaglig studieretning med 5,2 i snitt. Jeg tror jeg skal være i stand til å hjelpe barna mine med leksene. Fordelen er at jeg faktisk er hjemme og kan gjøre det, i motsetning til mange av foreldrene som har så viktige jobber at de aldri kan ta fri.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #32 Skrevet 6. januar 2009 18.11: helt enig med deg!!!!!!!!!!!! Godt noen er kloke her...og ser at det er tilstedeværelse som teller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå