Gå til innhold

Hvor mye bruker dere pr mnd på mat ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frem til og med august må vi klare oss med 2000 pr mnd på butikken, dvs til mat, såpe, toalettpapir og alt slikt... Vi er to voksne og en liten gutt på ett år.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Vi bruker ca 5000-6000, er 2 voksne og en på 16 mnd. Da handler vi en gang i uka og etter handlelister.

Går nok greit om du lager handlelister på billig mat og ser etter tilbud.

Skrevet

Huff...vi bruker altfor mye! Prøver å holde oss til handlelister, men er veldig sjelden det funker...er jo så mye godt og spennende som bare må prøves :) Går sikkert mellom 6 og 8 store... har egentlig aldri regnet på det! (2 voksne og 3 barn)

Skrevet

hmmm bruker sikkert mer sier sambo så sier mellom 8 og 10 store da :)

Skrevet

Oi det var mye...

Noen som har erfaring med å måtte bruke så lite, vi har jo ett lager i skap, skuffer og fryser da...

Skrevet

2000 i mnd hørtes nå altfor lite ut...?

Vi hadde ikke greid oss på det i hvert fall, men har to unger da.

Skrevet

Men du har vel ikke et lager som varer til august?

Skrevet

Har ikke noe valg, skal gå hjemme i lengre permisjon da vi verken har barnehage eller dagmamma...

Skrevet

Nei er du gal, men har jo litt så spe utover litt med på en måte

Skrevet

oi.. reknet bare fort over det nå, men blir nok 12-13000 i mnd her!

men så er vi 2 voksne og fem barn.

Skrevet

Da tror jeg at jeg ville vurdert å skaffe meg en ekstrajobb..

Evt. ha dagbarn.

Tror det er rimelig knapt å greie seg på 2000 kr mnd til mat og husholdningsartikler.

Skrevet

Vi bruker ca. 6000-6500 kr i mnd. Da har vi kuttet ned fra 8000 kr som vi brukte før.

Du kan nok ikke regne med at dere skal kunne få ett sundt kosthold på kun 2000 kr i mnd, men om dere er kreative blir dere kanskje mette. Har dere mulighet til å handle i sverige?

Du kan kanskje jobbe litt på kveldene/nettene for å spe på.

Skrevet

'Det her er alt i regnet en ekstra jobb...

Skrevet

Sverige nei.... dårlig med det gitt....Mister litt motet her nå... men men

Skrevet

Hvis du har to dagbarn, så vil du jo få inn flere tusen ekstra i måneden, og kan kanskje kutte den andre ekstrajobben?

Skrevet

Det varierer egentlig. Vi er 2 voksne og 1 barn.

Vi liker å kunne spise goooood mat, men alikevel ikke bruke mange laken på det, så vi handler billig, tilbud, prøver oss frem på kjøkkenet :) Med hittil flest hell enn uhell :)

Vi prøver ut billigproduker..f.eks. First Price, Coop X-tra osv.. mye av det smaker godt :) Noe av det mindre godt (urk) men da vet man det til neste gang :) he he

Vi handler 1 gang i uken og suppelerer med melk, brød o.l.

Og vi spiser oss kjempemette på god og rimelig mat hver dag:)

Skrevet

Og vi får i oss grønnsaker og frukt også :) Vi passer på det og :) Helsa kommer før lommeboka der :)

Men alikevel så kan en få det til å bli rimelig hvis man bare titter rundt litt..

Skrevet

Den ekstra jobben vil bringe inn 7000

Skrevet

Hei Renate :)

Ville handlet toalettpapir på maske , de selger store pakker. Bake brød selv er mye billigere enn å kjøpe. Han fiskemannen på kaia selger ganske rimelig fisk og det er jo kjempe godt og om man da lager fiskekaker,fiskegrateng o.l så er jo det supert å fryse ned. Ellers ville jeg stor handlet når det er tilbud på kjøttdeig og fryst ned og fulgt med på tilbudene. Alt går om man vil tror jeg.

Skrevet

Nei men hei, gjenstår å se om jeg får permisjon fra jobb, tviler på dem lar meg jobbe ett annet sted og da sier jeg opp og finner en ny jobb :-)

Skrevet

Fisk får jeg gratis fra min far som jobber med slikt så derfor vet jeg at det er godt mulig :-) Men dette er bare i værste fall....

Skrevet

Hvorfor må du gå hjemme i et år til om dere har så dårlig råd da?

Skrevet

30 kr middagen pr dag = 900 kr

kneip rema 4,5, med 1 per dag = 135

10 kr i pålegg per dag = 300

jus/melk 1 per dag 15 kr = 450

da har du 215 kr til såpe, toalettparpir og alt slikt

jeg ville vel vurdert og drukket vann til alle måltider og heller brukt 450 kr på frukt. (frossene grønnsaker er billig og man kan lage mye forskjellige middager for det)

Skrevet

Far å bruke i overkant av 15000,- i mnd har vi gått ned til ca. 8-10000,-

Hva vi har gjort er slutte å kaste rester (var grusomme på dette tidligere)

Også har vi funnet mange First Price produkter som har falt i smak.

Og noen av familiemedlemmene har slutta å overspise. Hvem trenger vel 30 kjøttboller til middag, med poteter og grønnsaker ved siden av?

(det var tidligere 2 her i huset med slikt magemål)

Tatt i betraktning at vi er 7 stk tror jeg det er håp for dere :)

Vi handler forresten en del i Sverige, men langt fra alt.

Middagslister og handlelister med utgangspunkt i deres budsjett, tror jeg vil hjelpe dere.

Kan dere ikke bli litt flinkere til å be dere selv bort på middag da ;o)

Skrevet

Var det da , når får du svar da? Men om du ikke sier noe om at du skal ha en annen jobb da? Står vel ingen ting i kontrakten om det? Men ,men om de sier noe på det så kan de jo bare ha det så bra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...