Gå til innhold

dokk som skal føde på st.olavs


lykkelig gravid trønder t 23/3

Anbefalte innlegg

Hei!

Såg på oversikten at det var flere som skulle føde der. Hadde vært artig å fått vite når dere har termin? kanskje vi møtes!

 

Også vært artig å vite hvorfor dere skal føde der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg bor i trondheim, derfor skal jeg føde her, heldigvis ikke så mange alternativ:)

Har termin 8.mars.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei PirrkOLilleGutt<3!

 

E vel lite sannsynlig at vi treffes i og med at jeg har termin 23. mars. Men vil gjerne høre mer om sykehuset, og gjerne etter fødselen din dersom du bil dele.

 

Jeg bor på Steinkjer, men skal føde der pga. av at lillegutt har leppeganespalte. De er visst veldig flinke der og kan mye om bla. leppeganespalte. :) Godt å vite at folk har peiling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg skal føde på st.olavs men blir med keisersnitt,får visst om en uke når,men håper det blir den 9 mars. Skal føde der fordi lillgutt har kanskje en mild form for ryggmargsbrokk...Så føler vi er i trygge hender der oppe. Kanskje vi ses :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Begge to :)

Jeg deler med glede mine opplevelser etter jeg har opplevd dem selvfølgelig :)

 

Skal på omvisning 03.02, så gleder meg til det! Har hørt det er veldig fint der :) Er jo helt nytt:)

Har vært på føden et par ganger, og blir alltid møtt av veldig hyggelige folk:)

 

Hadde vært gøy å treffe noen herfra når den tid kommer ja, men er jo så vanskelig å vite!!

Har en historie med fortidligfødte i familien, men satser på at jeg går tiden ut med han her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje vi ses tiriltulla! :) Og lykke til med lillegutt. Dette går nok fint. Synes det er flott at man har fått vite om disse tingene på ultralyd på forhand så har man mulighet til å forberede seg til de kommer ut.

 

Det er godt å vite at man er i trygge hender ja. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vil gjerne høre med etter du har vært på omvisning. :) Har de to-mannsrom, en-mannsrom, fir-mansrom og kan pappan overnatte? I Tromsø der jeg fødte sist fikk ikke pappan overnatte. Det var så fullt på sykehuset og var heller ikke vanlig at pappan fikk overnatte selv om de hadde plass. Denne gangen må jo pappan ta seg av vår eldste sønn så det bli vel ikke overnatting, men greit å vite om det er mulighet for det....

Jeg ble og liggende på fire-mannsrom sist i Tromsø og det var ikke noe særlig, sov ikke mye for å si det sånn....

 

Jeg heter nå forreste Ann Cecilie dersom vi skulle møtes! :) Satser og på å gå ut tiden. Sist fikk jeg 1 dag før termin, var helt perfekt. William var 3542 så han var så gjennomsnitt som det går an, håper det blir slik nå og. Men dette svangerskapet har vært helt annerledes enn sist så jeg tar det mer med ro nå enn sist. Tar ingen sjanser. Bli tøft nok med lillegutt med leppegane-spalte om ikke han skulle komme for tidlig og. Men gleder meg sååå til han skal komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bor i trondheim og skal føde på st.olavs. Har termin 29.mars. Alle i familien har født 1-3 uker før tida, så mulig jeg stikker innom litt før termindato:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig om vi møtes :-) jeg heter ane :-) Skal til trondheim på onsdag så tenkte å be om omvisning da :-) spennede å se :-) Håper det er enkeltrom...siden pappan skal overnatte og keisersnitt....og siden alt ikke er helt som det skal så er det vel mest vanlig å få enerom også?...koselig å bli kjent med folk,men trenger sårt litt søvn når man kan....:-) lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ane!

koselig om vi møtes ja. Har du barn fra før? Vil gjerne høre hos deg og hvordan det er på st.olavs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på St Olavs (bor i trondheim), har termin 14 mars, men gikk noen dager over sist så blir ikke overrasket om det blir det denne gangen også. Fødte på St Olavs for halv annet år siden også og har bare bra ting å si om sykhuset og personalet. Bare enerom (var på pasienthotellet) men samme på barsel også, nytt og fint og følte meg hele tiden kjempe bra tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg bor i trondheim (byåsen) og har termin 24. mars! Magen vokser og jeg begynner å telle ned uker..... Nærmer seg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ct75

 

Så flott at du ble så godt tatt vare på! Høres kjempeflott ut! Så de har pasienthotell der som man kan velge å ligge på slik at mannen og kan være med eller? Er det firemannsrom der og eller? Greit å vite slik at man kan være forberedt på å ligge på slike rom.... To-mannsrom eller ene-rom er jo det mest ideele!

 

Skal være på sykehuset til jeg er sikker på at jeg får mat nok i lilleguttn vår så det kan hende jeg blir en stund. Satser på at matinga går fint, men greit å være forberedt på at det kan bli litt vanskelig. Sist slet jeg litt med amming (og han hadde ikke leppe-ganespalte) for førstemann hadde gullsott og klarte ikke ordentlig å få tak i puppen i begynnelsen. Men denne gangen vet jeg jo at amming desverre ikke blir mulig, noen mener at det kanskje går, men tør ikke håpe på det for da blir jeg bare så skuffa dersom det ikke går. Loggikken min sier at det ikke går heller så er innstilt på mating med flaske.

 

gleder meg til å møte lilleguttn vår! <3

 

Håper jeg treffer noen av dere jenter her inne på BIM. Har dere andre begynt å tenke navn? Vi har et navn, nemlig Patrick, lurer på hva dere har tenkt. Sist når vi fikk William valgte vi William fordi det var så få som heite det. Slik ble det ikke. MANGE som heter William her i nord iallefall. Vi flytter til Steinkjer på mandag og William skal begynne å barnehagen der nede. Spennende å se om det er mange William der. I den barnehagen han gikk nå var det tre William.. Håper ikke det blir slik med Patrick... kanskje jeg skulle sjekke statistisk sentralbyrå denne gangen før vi bestemmer oss.. hehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i tr.heim og skal føde på st.olavs.. Har termin 27 mars med mitt første barn:) er 20 år..

 

Hvor gamle er dere?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lykkelig gravid snart trønder,

 

Lykke til med flytting, må være litt pes å flytte når du er gravid...

På pasient hotellet på St Olavs er det bare enerom, det vil si som hotell rom, dobbelseng, tv, kjøleskap, og eget bad på alle rommene. Kjempe fint. Også er det en felles stue for hele etasjen (en hel etasje for barsel pasienthotell) også spiser man når man vil nede i kantinen, serverer 4 måltider om dagen. Mannen betaler 200 kr hvis det ikke har gått opp siden 2007) per natt for å bo.

På barsel er det også bare enerom, men der er det ikke dobbeltseng, men en sovesofa/futon sak som pappen kan sove på. Også må man spise til faste tider når det servers mat, mot hotellet hvor man kan spise når man vil. . Har ikke ligget på barsel så vet ikke så mye om det, men får enerom der også.

For å komme på pasienthotellet må hvertfall du kunne ta vare på deg selv, dvs gå på do selv, dusje etc. Det er jordmødre og sykepleiere der også men det er for baby mest ikke primært for deg, selv om de passer på deg også men du skal i utgangspunktet ha hatt en grei fødsel og vare i ok form. De var helt supre med ammehjelp der, slet masse med det, baby som ikke ville suge eller spise så dårlig start, men fikk bare masse hjelp og støtte ikke noe pes eller negativ følelse. Men det er jo ikke så aktuelt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Så mange det er som skal føde på st.olavs :-) Det er bra .-) Og godt å høre at det er enerom :-) Pasiethotellet hørtes supert ut da :-) Men vi må sikkert være en stund på barsel siden vi skal ta keisersnitt...og alt ikke er helt som det skal med lillegutt... Jeg har to jenter ifra før :-) Så gutten er veldig velkommen :-) Gleder meg mer og mer :-) Kos dere med magen framover :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det kom så mange inn hit!!

 

Til ct75. Når det gjelder flytting er det litt pes nå når jeg er gravid ja, det skal være sikkert. Men heldigvis så overtok vi huset vi skal flytte til i september, så alle tingene våre er der nede. Vi har vært nede en tur å vasket ned huset, beiset det utvendig og satt alle tingene i de rommene der de skal være. Så egentlig er det bare koseordning igjen, heldigvis! :) Er 100% sykemeldt pga. bekkenet og synes egentlig det er godt å ha litt å tusle med.. Løfting er jo ikke aktuelt, men heldigvis er det mest småtteri i alle eskene som skal settes på plassene sine. Møblene er heldigvis på plass... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på omvisning på st.olavs forrige onsdag. Veldig fint der!! Og kun alenerom :-) Det eneste jeg savnet var felles oppholdsstue,,,var kun ett rom der man kan spise frokost. Ellers virket personale veldig hyggelige :-) Kanskje bare 6 uker til jeg skal legges inn der i dag :-) Går fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. mars og skal føde på st. olavs fordi jeg bor i trondheim (byåsen).

Var på omvisning denne uka, men ser du har fått forklart hvordan det ser ut der :)

Forresten så er det eget bad med badekar på fødestuene/føderommene, tv/internett, sakkosekk m.m.

Kjempefine rom!!!

 

Man avgjør ikke selv om man skal på hotellet eller barsel,

det kommer an på hvordan fødsel har gått og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Såg dere tilfeldigvis på newton på nrk i dag?? Der handlet det om fødsel og de filmet fra st.olavs! Såg kjempekoselig ut synes jeg! Hu dama som fødte på tv hadde en enkel fødsel ja.. Vi fikk jo ikke se alt da, men håper jeg får en like lett fødsel som det. Lov å håpe.. :) har nemlig begynt å grue meg litt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...