Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Lavrans?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker på Kristin Lavransdatter når jeg hører det navnet...

Skrevet

Hmm, det forbinder jeg med en slesk, glætt, type kvalm dudeeee, så det liker jeg ikke noe særlig.. ;P

Skrevet

er det et navn? Really? Hvis ja: stakkars unge, og da tenker jeg om foreldrene at ungen bare MÅ ha et navn alle reagerer på og ingen andre er. Og at de leser litt for mye seoghør der stjernene kappes om det mest syke navnet.... ikke skyt meg, men min mening

Skrevet

Se og Hør?

Da er det nok heller du som leser for lite klassisk litteratur.

Lavrans er et gammelt norsk navn, og jeg tviler på at den gjennomsnittlige se og hør-leseren ville ha valgt et slikt navn til ungen sin;)

Jeg synes det er et fint navn, men det er så uvanlig at jeg ikke vet om jeg ville ha brukt det på mitt barn. Jeg ønsker ikke å gi barnet mitt et navn som utpeker seg så veldiig, fordi det av og til er godt å ikke bli "lagt merke til" hele tiden.

Skrevet

Kremt, er det et navn det da...? Syns jeg ikke noe om ..

Skrevet

Leser masse jeg, men det var ikke heller min påpekning til BRUKEN av navnet! Frå være grenser hva folk skal kalle stakkars unger. Hei, jeg heter Lavrans Johansen!!! Ærlig talt§

Skrevet

Er et gammelt norskt navn.. Rart dere ikke har hørt det... Ingen som har lest eller hørt om Kristin LAVRANSdatter? ;)

Skrevet

Jeg vet av en Lavrans, så det er i bruk ja :) Ikke er de kjendiser heller *knis*

Mer et landsens navn i mine ører da :)

Skrevet

Surribabel: Lavrans Johansen er i alle fall langt flottere enn Michelle Jensen, Savannah Hansen og Liam Røysgaard.. *grøss*

Skrevet

Var ei i barsel gruppa eg var med i med nr 1 som hette Lavrans Elias.

Er ikkje heilt sikker på navnet eg, ikkje heilt i mi gate.

Gjest snartjuligjen?
Skrevet

Kristin Lavransdatter...

Synes i grunnen ikke det er noe fint navn... om det er lov å være ærlig :-)

Skrevet

Jo, det skal jeg være HELT enig i Kapabel!;-D men har to venninner med svært sjeldne "rare" navn, og de har begge bytta i voksen alder etter både mye mobbing, erting og påpekning av sjeldne navn. Derfor syns jeg man skal tenke seg om mange ganger før man velger å gi barna navn man selv syns er kult, men som kanskje ikke e så kult for barnet selv i oppveksten...

Skrevet

Aldri hørt om. Synes det hadde passet bedre i en kakeoppskrift.

Skrevet

Lavrans er et kjempefint navn! :)

Tar litt tid å bli skikkelig vant med det, men synes det er et kraftg tøft og søtt navn jeg! :)

Urnorsk navn ihvertfall! :)

Skrevet

Jeg synes det er et fint norskt navn som burde brukes mer.

Ser at det er flere i tråden som ikke har hørt om navnet før. Sov dere i norsktimene? På et eller annet tidspunkt streifer man såvidt innom Kristin Lavransdatter... så dere burde ha hørt om navnet uansett! ;-)

Skrevet

Fint, men kanskje en smule sjelden i 2009. En i bhg til jentungen heter det. Han går da under navnet Larvas... Fra ungene vel og merke... Men tror ikke han merker noe til det sjøl.

Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at det er så uvanlig lenger. Folk liker å grave frem gamle norske navn, og det er jo (eller burde være) et velkjent navn fra litteraturen. Å ha sjeldne navn er vel såpass vanlig nå at få kommer til å bli mobbet for det.

Jeg synes det er et fint navn. Kjempefint til et marsvin :-)

Men fint til en gutt også. Flott på en mann!

Skrevet

Enig med olgamor - finn frem bøkene! Se og Hør- navn, jaja nå har jeg hørt det også...Et sterkt og flott navn =)

Skrevet

Liker det IKKE...

Men greit nok på et marsvin da Kapabel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...