Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #26 Skrevet 8. januar 2009 Jeg brukte p-plaster før jeg ble gravid, og eneste negative jeg har å si om det er at det ser stygt ut.. Men ellers har jeg bare positivt å si om det!! Man vet akkurat når mensen kommer, og ingen småblødninger!! perfekt prevensjonsmiddel, men det kan vi vel ikke bruke når vi ammer... dumt..:/
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #27 Skrevet 9. januar 2009 Huff, etter å ha begynt på cerazette har blødningene begynt å komme skikkelig uregelmessig, MASSE, og sitter mye lenger enn før DEn begynte superregelmessig når den kom tilbake igjen etter fødsel, så dette var skikkelig nedtur.. Høres jo ut som om de fleste som bruker disse pillene har negative erfaringer med de.. På tide å finne seg ny prevensjon tro?? Noen som kan anbefale noe?? Har lyst på barn igjen om en toårs tid....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #28 Skrevet 9. januar 2009 Slenger meg på her jeg også... Lurer på hvilken annen prevensjon jeg kan bruke, jeg ønsker meg også barn om 2-3 år...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #30 Skrevet 9. januar 2009 De fleste som får satt inn spiral blør kraftigere og lengre enn før, dette var en av grunnene til at jeg ikke ville ha spiral. Jeg hadde før jeg ble gravid veldig små blødninger som varte i noen dager bare, og ønsker ikke å blø i mange dager på grunn av spiralen. Dessuten anbefalte ikke legen min spiral pga at jeg fortsatt ønsker flere barn, og at de anbefaler spiral for de som er ferdige med å få barn(??). Vet ikke om det stemmer, men det var iallefall det hun sa til meg...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #31 Skrevet 9. januar 2009 De legene jeg har pratet med sier ikke at spiral nødvendigvis bare er til de som er ferdige med å få barn, men for de som har født barn (og de må gjerne planlegge flere barn). Det har bla. noe med at det er lettere å sette inn spiral på en kvinne som har født før. Så man kan gjerne få satt inn spiral, og få tatt den ut når man begynner å planlegge nestemann.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #32 Skrevet 9. januar 2009 De fleste har dårlige opplevelser med creazette...og få feks mister mesnen nesten og opplevr pillen som positiv..men det er få ,ivertfall etter det jeg har hørt...jeg trudde jeg skulle blø ihjæl når jeg gikk på den...og så var det ingenting...to mndr uten mensen...så la jeg på meg en hel del..så masse uren hud og dritt...aldri vært plaga emd kviser før...så ble jeg gravid....så mista jeg....så legen skrev ut cerazette igjen..jaja...fortsatte da..ble det på samme viset igjen...ekstreme menssmerter og blødninger..og ¨så ikkenoe...da ble jeg gravid igjen...og nå er jeg 18 uker på vei...altså..jeg vet ikke om jeg bare er ekstremt fruktbar eller ei..men cerazette burde ikke brukes som prevansjons middel rett og slett...synes det er en forferrdelig pille.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #33 Skrevet 11. januar 2009 HI her. Jeg har fortsatt ikke fått mensen etter at jeg sluttet med cerazette... Fikk mensen 8.desember etter fødselen, så nå begynner jeg å bli en smule nervøs... Men det er kanskje vanlig at det blir litt forstyrrelser i mensen etter at man har sluttet på cerazette...?? Har ikke sånn kjempelyst til å bli gravid igjen nå liksom, når jenta vår er 4 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå